פידקוק השאיר את הקהל הצרפתי בהלם: "לא עשיתי שום דבר לא בסדר"

הבריטי זכה במדליית זהב שנייה ברציפות במרוץ אופני ההרים, לאחר שהתאושש מהחלפת גלגל, מחק 40 שניות מוויקטור קורצקי המקומי והדהים אותו בעקיפה מאוחרת: "הוא השאיר לי דלת פתוחה ורציתי לנצח בדיוק כמוהו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פידקוק לאחר חציית קו הסיום | צילום: מסך

אחד הרגעים הגדולים והדרמטיים ביותר של המשחקים האולימפיים עד כה הגיע אתמול (שני) במרוץ אופני ההרים. האלוף האולימפי מטוקיו, טום פידקוק, עבר הכנה לא אידיאלית בעליל, לאחר שנאלץ לפרוש מהטור דה פראנס עקב קורונה ורק לאחרונה החלים. גם במרוץ עצמו הוא סבל מפנצ'ר ונפל בדירוג בשל החלפת גלגל.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי עקיפה מטורפת: זהב לפידקוק באופני הרים, מקום 29 לזלצמן למרות פנצ'ר
אחרי ש"חיה כמו נזירה", האלופה האולימפית באופני הרים עושה הסבה לכביש
ניצחון אדיר לפאולין פרבו באופני הרים, התרסקות קשה ללקומט

ויקטור קורצקי המקומי נהנה מתמיכת הקהל וכבר היה בדרך לניצחון, אלא שאז הגיע פידקוק: הרוכב הבריטי מחק פיגור של 40 שניות, נצמד לצרפתי וקצת לפני הסיום יצא לעקיפה מדהימה ואפילו די מסוכנת, שהשאירה את כולם בהלם – בעיקר אגב את הקהל הצרפתי שהגיב בקריאות בוז.

"ידעתי כמה מהיר הוא יהיה בהקפה האחרונה", ניתח הבריטי בסיום, "בסיום ידעתי שאני חייב לצאת לעקיפה – זה מה שתמיד עשיתי והמשחקים האולימפיים לא שונים. אני מצטער עבורו, התמיכה שהוא קיבל מטורפת, אבל אלו המשחקים האולימפיים, אתה חייב לתת את הכל. לא עשיתי שום דבר לא בסדר". על היחס שקיבל מהצופים: "הקהל הצרפתי מדהים ופטריוטי, ככה זה. הכל בסדר מבחינתי, זה טבעי".

"הגב שלי כואב עכשיו, סבלתי במהלך המרוץ", המשיך פידקוק, "התקשיתי להנות מן הסתם כי הייתי עסוק במאבק, פשוט לא רציתי לוותר. הוא השאיר לי דלת פתוחה, התחרינו על מדליית הזהב – ורציתי לנצח בדיוק כמוהו". לקראת מרוץ הכביש בו ייקח חלק בשבת: "מבחינתי אני לא מרגיש לחץ. כל הזמן אמרתי שאופני ההרים הם בראש סדר העדיפויות שלי, אבל אני מחויב לחברים שלי לקבוצה להגיע במצב טוב".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג