פחות משעתיים במרתון: 5 דברים על אליוד קיפצ'וגה שינסה שוב לעשות סאב 2

במה שונה המסלול בפארק בוינה מזה שהיה באיטליה? מה השתנה באימונים של רץ המרתון הטוב בהיסטוריה, והאם ההישג הזה שבכל מקרה לא יוכר כשיא עולמי יותר חשוב לו מהכל?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליוד קיפצ'וגה, רץ המרתון הטוב בכל הזמנים, לא ישתתף באוקטובר באליפות העולם באתלטיקה קלה בדוחא. קצת אחרי שהאליפות תסתיים, קיפצ'וגה יבצע ניסיון נוסף של ריצה למרחק של מרתון (42.2 קילומטרים) בפחות משעתיים. כזכור, הניסיון הקודם שלו היה באביב 2017 על מסלול מרוצי מכוניות במונזה שבאיטליה. האירוע הזה אורגן על ידי "נייקי" וקיפצ'וגה היה רחוק ב-26 שניות מהיעד כשסיים בזמן של 2:00:25 שע'.

זו תהיה השראה לכל הרצים בעולם | צילום: Rich Kenington

הפעם, הגוף שיארגן את האירוע המיוחד הזה הוא INEOS, החברה הבריטית שהפכה לספונסרית של קבוצת האופניים הגדולה בעולם במקום SKY. את מסלול המרוצים האיטלקי יחליף פארק פראטר בוינה בירת אוסטריה, והשאלה היא האם הפעם זה יקרה? אז לקראת היום המיוחד הזה, שיתקיים באחד הימים בין 12 ל-20 באוקטובר (החלון שנקבע מראש, כאשר היום ייבחר בסמוך למועד בהתאם לתנאי מזג האוויר) פרסמו באתר RUNNERS WORLD חמש עובדות שכדאי לדעת על הניסיון הבא של אליוד קיפצ'וגה, ששיאו העולמי במרתון רשמי עומד על 2:01:39 שע'.

1. התוצאה לא תוכר כשיא עולמי 

גם אם קיפצ'וגה יצליח לרדת משעתיים, התוצאה בכל מקרה לא תוכר כשיא עולמי מאחר ולא מדובר במרתון רשמי ובנוסף קיפצ'וגה ייעזר לאורך הדרך בכ-30 מכתיבי קצב, שיחליפו אחד את השני כל הזמן. בין מכתיבי הקצב אפשר יהיה למצוא הפעם את ברנרד לאגאט האמריקאי שלאחרונה שבר את שיא העולם במרתון למאסטרס (2:12:10 שע') ואת שלישיית האחים הנורבגים מבית אינגבריגסטן: הנריק, פיליפ ויעקב. נכון לעכשיו עדיין לא נסמר מהמארגנים האם יהיו רכבי ליווי כמו מכוניות, אופנועים או אופניים.

כשאליוד קיפצ'וגה נשאל מה דעתו על כך ששום תוצאה לא תוכר כשיא עולם בריצה מהסוג הזה הוא אמר: "מדובר כאן בהיסטוריה, בהשארת מורשת, בלתת השראה לאנשים. כשאצליח לרדת משעתיים במרתון תהיה לזה משמעות גדולה".

2. קיפצ'וגה רץ 200-230 ק"מ בשבוע 

כמו לפני כל מרוץ חשוב שלו, קיפצ'וגה מתאמן לקראת האתגר במחנה בקניה בצמוד למאמנו פטריק סאנג, שהיה בעברו סגן אלוף אולימפי בריצת 3,000 מכשולים. קיפצ'וגה סיפר לעיתונאים שכיום הוא רץ בין 200 ל-230 ק"מ בשבוע. מדובר בקפיצה די רצינית לעומת הקילומטראז' שלו לפני מרתון לונדון האחרון שהיה בממוצע 190-210 קילומטרים בשבוע.

השגרה היומיומית שלו כולל השכמה ב-5 בבוקר ויציאה לאימון ראשון כשעה לאחר מכן. בימים הקלים, קיפצ'וגה רץ מאוד לאט במטרה להקל על עצמו לקראת האימונים הקשים ולפעמים הוא יכול אפילו לרוץ בקצב של 6 דקות לקילומטר שנחשב לסוג של הליכה עבורו. באימונים הקשים הוא מגיע לקצבים של 2:53 דקות לקילומטר שזה היה הקצב שלו כששבר את שיא העולם – אפילו יותר מזה, כי זה מה שהוא יצטרך לעשות בוינה. בנוסף לאימוני הריצה קיפצ'וגה משלב גם אימוני כוח בעיקר על שרירי הליבה.

3. קיפצ'וגה לא מזלזל בהכנה מנטלית 

אחת החוזקות הגדולות ביותר של אליוד קיפצ'וגה היא היכולת המנטלית שלו. לפני המרתון האחרון שבו ניצח בלונדון אמר קיפצ'וגה: "אם אתה רוצה לפרוץ, צריך שהמוח שלך ישלוט בגוף שלך. המוח שלך צריך להיות חלק מהכשירות שלך למרוץ". כשקיפצ'וגה נשאל על ידי עיתונאים אם הוא מרגיש שהוא מסוגל לרוץ מרתון בפחות משעתיים בוינה הוא אמר: "אין לי ספקות, גם אחרים יוכלו לעשות את זה אם רק יאמינו בעצמם".

יותר חשוב מהמשחקים האולימפיים. אליוד קיפצ'וגה | צילום מסך

4. המסלול בוינה מתאים למרתון מושלם 

בניגוד למרתונים הגדולים בעולם כמו ברלין או ניו יורק שבהם רצים ברחבי העיר, המסלול של האתגר הבא של קיפצ'וגה יהיה בפארק פטרטר על מדרכת אספלט בת שלושה נתיבי ריצה. למעשה קיפצ'וגה יבצע 4.5 הקפות של מסלול באורך 9.6 קילומטרים. הוא מאמין שהמסלול הישר הזה, בניגוד למסלול במונזה, יהיה טוב יותר למרתון מהיר. בכל מקרה קיפצ'וגה לא מתכוון להתאמן על המסלול הזה במסגרת תכנית האימונים שלו ויישאר בקניה.

עוד יתרון שיש לוינה הוא מזג האוויר, שבעונה זו הוא בדרך כלל נעים, שמשי ולא חם. בנוסף, הפעם הוא צפוי לקבל עידוד מהקהל המקומי, מה שלא היה במונזה בפעם הקודמת כשהשטח היה סטרילי. "תושבי וינה אוהבים ספורט", אמר קיפצ'וגה, "זה בהחלט יעזור".

5. יותר חשוב מהמשחקים האולימפיים 

אליוד קיפצ'וגה יתפנה לחשוב על מדליית זהב אולימפית בטוקיו 2020 רק אחרי שיסיים את האתגר בוינה. כשנשאל לגבי החשיבות של סאב 2 במרתון לעומת מדליית זהב אולימפית הוא אמר: "זה יותר חשוב. מדובר בהיסטוריה ובנקודת ציון בספורט. כפי שזוכרים את האדם הראשון שהגיע לירח, כך יזכרו את האדם הראשון שרץ מרתון בפחות משעתיים".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג