פורשת בסטייל: נגה כורם סיימה את אליפות העולם באנדורו במקום השביעי

הרוכבת הישראלית הרשימה עם תחרות נהדרת באיטליה, וכעת נפרדת מהאוכף: "כל הנבחרת רכבה עם סמל החטופים והנפנו בסוף את דגל ישראל במטרה להביא את הנושא לקדמת הבמה. קיוויתי להביא הישג עוד יותר גדול"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נגה כורם באליפות העולם באנדורו | צילום: Sven martin photo

אם כבר לפרוש, אז לפרוש ככה. רוכבת אופני ההרים הישראלית נגה כורם סיימה היום (ראשון) את אליפות העולם הראשונה אי פעם באנדורו במקום השביעי הכללי, ונפרדה מהרכיבה התחרותית בגיל 32, אחרי 16 שנים של רכיבת אופני הרים מקצוענית.

לכתבות נוספות בנושא:
הישראלים החמיצו הזדמנות להיסטוריה באליפות אירופה, מרלייה ניצח
מרשים: מקום 14 לרוכבת האופניים אדר שריקי באליפות אירופה U23
פוגצ'אר: "ביום שאחרי הטור דה פראנס הייתי מרוסק לחלוטין"

כורם יצאה הבוקר אל מסלול אליפות העולם בעיירה קאנציי באיטליה, כאשר לפניה חמישה סטייג'ים לאורך 42 ק"מ, שכללו 1200 מטרים של טיפוס מצטבר ו-2818 מטרים ירידה. מזג האוויר הוסיף נופך ייחודי לאירוע, כאשר יומיים של שלג כיסו את מסלול התחרות בשמיכה לבנה. למזלם של המתחרים הצליחו המארגנים לפנות את השלג מהמסלול טרם תחילת התחרות, אך הרכיבה הייתה ברובה באזורים מושלגים.

נגה כורם באליפות העולם באנדורו | צילום: Sven martin photo

כבר בהתחלה הגיעו התקלות, כאשר עשר שניות מהזינוק התהפכה כורם והפסידה זמן יקר. למרות זאת חזרה מהירה שלה לאופניים הביאה אותה לסיים במקום החמישי את הקטע. הסטייג' השני היה קצר מקודמו ואותו סיימה כורם ללא נפילות ואחרי שני המקטעים הראשונים הייתה ממוקמת במקום חמישי כללי, פחות מדקה במצטבר ממובילת התחרות.

סטייג' שלישי עמוס פיתולים ועליות נתן את אותותיו וכורם הפסידה בו זמן יקר, וסיימה שמינית וכך גם בסטייג' הרביעי. בשלב זה הייתה כורם ממוקמת במקום השביעי הכללי, כאשר היא מקדימה בשנייה אחת בלבד את המקום השמיני. כורם פתחה מבערים וסיימה את הסטייג' האחרון במקום הרביעי המצוין והבטיחה את מקומה במקום השביעי הכללי באליפות העולם.

נגה כורם באליפות העולם באנדורו | צילום: Sven martin photo

"לאורך המסלול שמעתי כל הזמן צעקות עידוד הן בעברית והן מהקהל המקומי שמילא את המסלול", סיפרה כורם בסיום. "כל הנבחרת רכבה עם סמל החטופים והנפנו בסוף את דגל ישראל במטרה להביא לקדמת הבמה את הנושאים הכל כך משמעותיים האלה והכאב הגדול שאנחנו חווים כל יום בארץ. אני שמחה שהצלחנו להביא את הנושאים האלה לידי ביטוי כאן, על הבמה המכובדת הזו ובהמשך גם בשידורי התחרות בחו"ל. כמובן שמאוד קיוויתי להביא הישג עוד יותר גדול, אבל כאלה אנחנו, המתחרים והמתחרות בענף, תחרותיים עד הרגע האחרון".

שני ישראלים נוספים השתתפו בתחרות, שניהם מתחרים בדרך כלל בקטגוריית ה U23 (עד גיל 23), אבל באליפות העולם התחרו בקטגוריית העילית – אלעד שפנאוף סיים במקום ה-77 ועומר הוטמן במקום ה-81.

נגה כורם באליפות העולם באנדורו | צילום: Sven martin photo

אליפות העולם באופני אנדורו נערכת לראשונה אי פעם, לאחר שהענף נכנס באופן רשמי תחת איגוד האופניים הבין לאומי (UCI). עד עתה נערך רק סבב גביע העולם, שכלל סדרת מרוצים עם ניקוד שנתי מצטבר. בשיאה כבשה כורם את המקום השני בדירוג העולמי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג