פורסם הקריטריון לאליפות העולם בשחייה: אלו הישראלים שכבר קבעו אותו

התאחדות השחייה העולמית הפיצה את זמני היעד להשתתפות באליפות שתיערך בסינגפור בקיץ. תקופת הקריטריון החלה בדיעבד במרץ השנה, וכך כבר כעת יש 11 ישראלים ששחו מהר מהקריטריון, בהם גורבנקו, פולונסקי וגרומי. הרשימה המלאה בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

התאחדות השחייה העולמית פרסמה אמש (שלישי) את הקריטריונים לאליפות העולם בשחייה שתיערך בקיץ הקרוב בסינגפור. מדובר באליפות שהייתה אמורה להיערך במקור בקאזאן, רוסיה, אך בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והשעייתם של הרוסים מהתחרויות, הועברה לסינגפור.

לכתבות נוספות בנושא:
בעקבות המצב: גביע העולם במים פתוחים הועבר מישראל לסעודיה
לדקי ובאומן בפנים, האתלטים בחוץ: רשימת 50 המשפיעים בספורט ב-2024
חוזרים לים: 5 סיבות בגללן כדאי לכם להירשם למשחה חדרה

האליפות תכלול כרגיל כלל ענפי המים מלבד השחייה בבריכות – שחייה אמנותית, מים פתוחים, קפיצות למים וכדורמים, ותיערך מ-11 ביולי עד 3 באוגוסט, תחרויות השחייה בבריכות ייפתחו ב-27 ביולי וייערכו עד סוף האליפות, ב-3 באוגוסט.

בדומה לאליפויות האחרונות וגם למשחקים האולימפיים, חילקה ההתאחדות העולמית את הקריטריון לקריטריון A קשוח יותר אשר מקנה העפלה אוטומטית למשחקים (תחת מגבלה של שני שחיינים בכל משחה), לצד קריטריון B, אשר מקנה השתתפות רק במקרים מסוימים.

כהרגלה (המגונה), התאחדות השחייה העולמית פרסמה את הקריטריון בדיעבד, כלומר, התקופה בה ניתן לקבוע את הקריטריון למעשה כבר החלה ב-9 במרץ השנה, ותיסגר ב-15 ביוני 2025.

מבדיקת שוונג עולה כי 11 שחייניות ושחיינים ישראלים כבר קבעו קריטריון A בתקופה הרלוונטית, ומעשית כבר הבטיחו את מקומם במשחקים. עם זאת, בעבר היה נהוג שאיגוד השחייה הישראלי דורש "הוכחת יכולת" משחיינים שקבעו קריטריון מעל שנה לפני תחרות המטרה, וסביר כי זה יקרה גם הפעם.

רון פולונסקי. כבר בפנים | צילום: Simone Castrovillari

בין השחיינים שכבר שחו מהר מהקריטריון ניתן למצוא את סגנית אלופת העולם מדוחא, אנסטסיה גורבנקו, שעשתה זאת בשלל משחים, בראשם כמובן ה-400 מעורב אישי בו זכתה במדליית הכסף באליפות הקודמת, 200 מעורב אישי בו היא שלוש פעמים ברציפות אלופת אירופה, וכן במשחי הגב, החזה וכו'. רון פולונסקי קבע קריטריון בשני משחים – 200 מעורב אישי ו-100 חזה.

עוד קבעו זמנים המהירים מהקריטריון בתקופת הזמן הרלוונטית – מירון חרותי (50 חופשי), מרטין קרטאבי (50 חופשי), גל כהן גרומי (100 פרפר), אביב ברזלי (200 גב) דריה גולובטי (200 חופשי), לאה פולונסקי (200 מעורב אישי), אדם מראענה (100 גב), בר סולובייצ'יק (400 חופשי) ודוד גרצ'יק (200 גב).

לפניכם טבלת הקריטריונים המלאה:



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג