פתיחה נהדרת: שיא ישראלי וחצי גמר לרון פולונסקי ב-100 חזה

השחיין הישראלי הפתיע כשסיים 16 במוקדמות עם זמן של 1:00.00 בדיוק ב-100 חזה: "מרוצה מאוד מהתוצאה ומזה שפתחתי ברגל ימין, יש עוד הזדמנות לשפר בערב". מקום 14 לשליחים ב-4X100 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון פולונסקי | צילום: Simone Castrovillari

אחרי טקס פתיחה מרהיב על גדות נהר הסיין שנתן את האות לתחילתם של המשחקים האולימפיים בפריז 2024, הגיע הזמן למנה העיקרית, והיא התחרויות עצמן! כמיטב המסורת, ביום שאחרי הטקס נפתחו הבוקר (שבת) תחרויות השחייה, הנערכות בבריכה האולימפית ב"לה דפאנס" ארנה בנאנטר, וכבר זימנו היילייט ראשון לנבחרת ישראל, בדמות חצי גמר ושיא ישראלי של רון פולונסקי.

לכתבות נוספות בנושא:
אותה גברת, בשינוי כותרת: השדרוג שעשתה אנסטסיה גורבנקו בדרך לפריז
סיפור הסינדרלה של נבחרת השחייה: "הייתי צריך שמישהו יאמין בי"
תפתחו יומנים: לו"ז הישראלים המלא בענפי הסבולת במשחקים האולימפיים

100 חזה גברים
רון פולונסקי היה השחיין הישראלי הראשון לזנק לבריכה האולימפית, והראה שהוא בכושר נהדר. הישראלי שיפר את שיאו הישראלי בשבע מאיות והעמיד אותו על דקה בדיוק. כדי להגדיל את ההישג, הישראלי מצליח להעפיל לחצי הגמר מהמקום ה-16! פתיחה מצוינת לנבחרת ישראל, עם העפלה שלא בטוח שציפו לה. רק כדי לסבר את האוזן, חצי הגמר בטוקיו נסגר על 59.68 שניות. מי שהעפיל ראשון היהקספר קורבאו ההולנדי עם 59.04 שניות, כשגם שיאן העולם אדם פיטי ואלוף העולם צ'ין הייאנג (שכנראה שמר כוחות) בפנים כצפוי.

רון פולונסקי במוקדמות ה-100 חזה | צילום: Simone Castrovillari

בסיום אמר פולונסקי: "אני מאוד מרוצה מהתוצאה, לפתוח ברגל ימין. שמח מזה שעשיתי שיא, שיא ישראל, ומזה שעליתי שלב, אז אני יכול לשחות את זה גם בערב, עוד הזדמנות להשתפר. לא ידעתי אם אני הולך לשחות את המשחה הזה בהתחלה, ושמח שהלך לי טוב. מקווה שהנבחרת תנצל את המומנטום ונשחה טוב, אני מאמין בכל אחד ואחת מהם".

רון פולונסקי במוקדמות ה-100 חזה | צילום: Simone Castrovillari

4X100 חופשי גברים
רביעיית השליחים הישראלית זינקה למשחה ראשון מתוך ארבעה משחי שליחים אליהם העפילה בתחרות וסיימה במקום ה-14 עם 3:15.41 דקות, מרחק 1.4 שניות מהשיא הישראלי. תומר פרנקל פתח עבור הנבחרת עם 48.60 שניות, גל כהן גרומי המשיך היטב עם 48.22 שניות, דניס לוקטב עם 48.87 שניות ואלכסיי גליבינסקי נעל עם 49.72 שניות. הגמר ננעל על 3:13.15 דקות, מהר באופן ניכר מהשיא הישראלי. מי שעלו ראשונים הם הסינים, הרבה הודות לסיומת אדירה של 46.98 מפאן ז'אנלה, אוסטרליה, בריטניה, ארה"ב וקנדה עלו לאחר מכן, כשגם איטליה, הונגריה וגרמניה בפנים.

גליבינסקי, גרומי, לוקטב ופרנקל בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי

100 פרפר נשים
המשחה הראשון בבריכה היה בסימן שמירת כוח של המובילות בדרך לחצי הגמר. מי שקבעה את הזמן המהיר ביותר במוקדמות והעפילה ראשונה היא האלופה האולימפית מהמרחק הכפול, ז'אנג יופיי הסינית, עם 56.50 שניות. מיזוקי היראי היפנית סיימה שנייה עם 56.71 שניות, מאית אחת לאחר מכן הגיעה טורי האסק האמריקאית, וחברתה לנבחרת, שיאנית העולם גרטשן וולש עלתה רק רביעית עם 56.75 שניות. גם אמה מקיאון האוסטרלית והאלופה האולימפית המכהנת מגי מקניל בפנים. חצי הגמר נסגר על 57.90 שניות, 18 מאיות מהר יותר מאשר נסגר בטוקיו.

400 חופשי נשים
במשחי ה-400 אין חצי גמר, כך שקיבלנו קרב מעניין על שמונת המקומות בגמר, כשגם הפעם המובילות יכלו מעט לשמור כוחות לערב. קייטי לדקי סיפקה הצהרת כוונות כשהעפילה ראשונה לגמר עם 4:02.19 דקות ומקדימה בחלק האחרון של המקצה את אריארן טיטמוס, שעלתה שנייה עם 4:02.46 דקות. אריקה פיירוות'ר הניו זילנדית, אלופת העולם מדוחא, עלתה שלישית עם 4:02.55 דקות וסאמר מקינטוש רביעית, עשירית אחת לאחר מכן. קדימון מדהים לגמר הערב. העפלה לגמר, אגב, נסגרה על 4:03.83 דקות, 24 מאיות מ-2021.

400 חופשי גברים
קצב מהיר במיוחד כבר במוקדמות. לוקאס מרטנס הגרמני היה בקצב שיא עולם בחצי הראשון של המשחה ועלה ראשון עם 3:44.13 דקות, עשירית אחת לפני גיליירמה קוסטה הברזילאי. ליוויי פיי הסיני עלה שלישי עם 3:44.63 דקות, אלייז'ה ווינינגטון וסאם שורט האוסטרלים מיד לאחר מכן וגם ארון שאקל האמריקאי, קימ וומין הקוריאני ואוליבר קלמט הגרמני בפנים. צפוי גמר מרתק ובלתי צפוי.

4X100 חופשי נשים
האוסטרליות באופן די צפוי עלו ראשונות לגמר עם 3:31.57 דקות, כשאמה מקיאון מעל כולן עם ספליט של 51.94 שניות. נבחרת ארה"ב עלתה מהמקום השני, בפער של 1.72 שניות מאוסטרליה. סין עלתה מהמקום השלישי ונבחרת שוודיה, בהובלת שרה שוסטרום עם ספליט נהדר של 51.99 שניות, במקום הרביעי. גם צרפת, קנדה, בריטניה ואיטליה בפנים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מקווה שכל ילד או מבוגר שרואה את זה עכשיו ויותר קשה לו, יודע שיש תקווה ויש אור בקצה המנהרה", עמי דדאון, רגע אחרי שזכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג