ערב אגדי בבריכה: שיא עולם אדיר לפאן ז'אנלה, דאבל למרשאן, היסטוריה ללדקי

ערב התחרויות הטוב ביותר בפריז! הסיני הדהים כשקיזז 4 עשיריות משיאו ב-100 חופשי, הצרפתי ניצח גם ב-200 פרפר וגם ב-200 חזה והאמריקאית הפכה למעוטרת ביותר בהיסטוריה עם ניצחון ב-1,500 חופשי. זהב נהדר גם לשוסטרום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פאן ז'אנלה חוגג | צילום: World Aquatics

ערב היסטורי בבריכת השחייה האולימפית בפריז 2024! אחרי חמישה ימים ללא שיאי עולם, הגיע סוף סוף השיא הראשון, שעוד רבות ידובר עליו. פאן ז'אנלה הסיני הדהים עם 46.40 שניות ב-100 חופשי וקיזז בבת אחת 4 עשיריות מהשיא הקודם בו החזיק בעצמו. גם קייטי לדקי כתבה פרק בהיסטוריה כשגרפה זהב שמיני בקריירה, לאון מרשאן רשם דאבל אדיר ב-200 פרפר ו-200 חזה וגם שרה שוסטרום חגגה עם זהב ב-100 חופשי.

לכתבות נוספות בנושא:
דוד גרצ'יק סיים במקום ה-22 ב-200 גב, אחד הפייבוריטים לניצחון פסל
"גל כהן גרומי הוא ג'ייסון לייזאק הישראלי": הפודקאסט של שוונג מסכם הופעה היסטורית
בילוי שעלה ביוקר: שחיינית ברזילאית הורחקה מפריז לאחר שיצאה עם בן זוגה

גמר 100 חופשי נשים
כולם דיברו על קרב בין האמריקאיות לאוסטרליות לשיבון הוהי, אך מי שנשכחה מעט היא אחת השחייניות הגדולות בהיסטוריה, שרה שוסטרום הוותיקה, שכלל לא הייתה אמורה לשחות את המשחה הזה, אך החליטה בסופו של דבר להירשם אליו, ואיזה מזל שעשתה זאת. טורי האסק הסתובבה ראשונה בחצי המרחק, לפני שיבון הוהי וגרטשן וולש, כשהשוודית מסתובבת רק רביעית, אך ה-50 השני היה כמו מעולם אחר.

שוסטרום סגרה על 26.90 שניות, עקפה את כל היריבות ולראשונה בקריירה הוכתרה כאלופה האולימפית ב-100 חופשי. שרה ניצחה עם 52.16 שניות, האסק בסופו של דבר זכתה בכסף עם 52.29 שניות והוהי בארד עם 52.33 שניות. אוקלהאן נותרה מחוץ לפודיום על חודה של מאית. עבור שוסטרום זהו זהב אולימפי שני בקריירה, אחרי הניצחון ב-100 פרפר בריו, ומדליה אולימפית חמישית בסך הכל בקריירה. את השמחה האדירה וההתרגשות שלה בסיום היא לא ניסתה להסתיר.

גמר 200 פרפר גברים
בפעם הראשונה מתוך שתיים הערב, הקהל הצרפתי עמד כולו על הרגליים כדי לדחוף את לאון מרשאן לחצי הראשון מתוך שניים בניסיון הדאבל שלו. אלא שמולו עמד שיאן העולם קריסטוף מילאק ההונגרי, שהתאושש מתקופה קשה מנטלית ורצה לזכות בזהב שני ברציפות. ההונגרי לא התעניין בדרישות הקהל ופתח מהר. מהר מאוד. בחצי המרחק הוא הסתובב על 52.86, שש עשיריות לפני מרשאן, והפער אף גדל ל-76 מאיות כשנותרו עוד 50 מטרים לשחות.

אלא שאז מרשאן הרים הילוך – בזכות יציאה תת מימית אדירה הוא צמצם חלק גדול מהפער, ועד הסיום עקף את מילאק וסגר 1.26 שניות מהר ממנו. בסיום הוא ניצח עם שיא אולימפי של 1:51.21 דקות, שתי מאיות מהר יותר מהשיא של מילאק מטוקיו. ההונגרי שזכה בכסף עם 1:51.75 דקות, זמן מהיר בפני עצמו, נראה שבור לחלוטין בסוף. איליה קארון סיים שלישי בשיא קנדי חדש של 1:52.80 דקות.

חצי גמר 200 פרפר נשים
סאמר מקינטוש שייטה לגמר מהמקום הראשון עם 2:04.87 דקות ותשאף לזכות בזהב שני במשחקים מחר. רייגן סמית' עלתה שנייה עם 2:05.39 דקות וז'אנג יופיי שלישית עם 2:06.09 דקות. גם שתי האוסטרליות אליזבת' דקר ואבי קונור, וכן אלכס שאקל האמריקאית הצעירה בת ה-17, העפילו לגמר

גמר 1,500 חופשי נשים
ברוכים הבאים למופע של קייטי לדקי! שחיינית המרחקים הגדולה בכל הזמנים פתחה פער גדול כבר ב-400 הראשון ומשם לא הביטה לאחור. האמריקאית ניצחה עם זמן של 15:30.02 דקות, שיא אולימפי חדש וחמש שניות מהיר מהזמן איתו ניצחה בטוקיו. היא מחזיקה כעת בכל 20 התוצאות המהירות בהיסטוריה במשחה זה. אם לא די בכך, עם הניצחון, היא משלימה זהב אולימפי שמיני בקריירה, הכי הרבה בהיסטוריה של המשחקים עבור שחיינית, בצוותא עם ג'ני תומפסון והיא גם השחיינית (אישה) הראשונה שזוכה בזהב בארבע אולימפיאדות שונות. היא תוכל אף לנסות לעמוד לבדה בראש הרשימה בהמשך המשחקים כשתשחה ב-800 חופשי. אנסטסיה קירפיצ'ניקובה הצרפתייה (לשעבר רוסייה) זכתה בכסף עם 15:40.35 דקןת ואיזבל גוסה הגרמנייה זכתה בארד עם 15:41.16 דקות.

חצי גמר 200 גב גברים
הוברט קוש ההונגרי היה המהיר ביותר בחצי הגמר ועלה ראשון עם זמן פושר של 1:55.96 דקות (בדיוק השיא הישראלי של יעקב טומרקין אגב). רומן מיטיוקוב השוויצרי שני, תשע מאיות אחריו, ופיטר קואטזה הדרום אפריקני שלישי עם 1:56.09 דקות. לוקאס מרטנס שניצח ב-400 חופשי עלה רביעי, ומי שנותרו בחוץ הם שיאן העולם והאלוף האולימפי הטרי ב-100 גב תומאס צ'קון, והאלוף האולימפי מריו ראיין מרפי.

חצי גמר 200 חזה נשים
קייט דגלאס האמריקאית סיפקה הצהרת כוונות כשהייתה הכי מהירה בדרך לגמר עם2:19.74 דקות. האלופה המכהנת טטיאנה סמית' (לשעבר סקונמייקר) רק שתי עשיריות אחריה וטס שחאוטן ההולנדית שלישית. סידני פיקרם הקנדית והמדליסטית מחצי המרחק מונה מקשארי נותרו מחוץ לגמר.

גמר 200 חזה גברים
לאון מרשאן עושה היסטוריה ודאבל זהב כמעט חסר תקדים של שני ניצחונות במשחים אישיים באותה הצגה! הצרפתי הלך על זה מהתחלה והיה בקצב שיא העולם של צ'ין הייאנג לאורך שלוש בריכות, כשבסיום "הסתפק" בשיא אולימפי של 2:05.85 דקות. הוא שבר ב-53 מאיות את שיאו של זאק סטבלטי-קוק האוסטרלי, שזכה הפעם בכסף עם 2:06.79 דקות. קספר קורבאו ההולנדי זכה בארד עם 2:07.90 דקות.

גמר 100 חופשי גברים
המשחה הקלאסי זימן גם את שיא העולם הראשון של התחרות במשחקים האולימפיים בפריז! פאן ז'אנלה הסיני, שיאן העולם המכהן בן ה-19 בלבד, קיזז לא פחות מארבע עשיריות משיאו וקבע 46.40 שניות, כשאף אחד אחר בבריכה לא מצליח אפילו להתקרב אליו. קייל צ'אלמרס האלוף לשעבר סיים שני בפער של יותר משנייה עם 47.48 שניות ודויד פופוביץ' סיים שלישי מאית אחת לאחר מכן וגם מאית אחת בלבד לפני ננדור נמת'. בריכה איטית? כנראה שלא בשביל פאן!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג