ערב אדיר של אתלטיקה: שיאי עולם לדופלנטיס ולאינגבריגטסן בליגת היהלום

האתלטים בכושר שיא אחרי המשחקים האולימפיים: אינגבריגטסן שבר את השיא העתיק בריצת 3,000 מטר, דופלנטיס הוסיף עוד סנטימטר לשיאו הטרי בתחרות היסטורית. וגם: הפתעה ב-800, טמברי חזר ובול וטבוגו ממשיכים לנצח. צפו ברגעי השיא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דופלנטיס ויאנגבריגטסן | צילום: Wikimedia

תחרות ליגת היהלום שנערכה הערב (ראשון) בשלזיה, פולין התעלתה לגבהים חדשים. תרתי משמע. מול אצטדיון מלא מפה לפה, שני שיאי עולם נשברו בערב אחד, כשיקוב אינגבריגטסן ניפץ את השיא הוותיק בריצת 3,000 ומונדו דופלנטיס עשה זאת שוב ושבר את שיאו העולמי בקפיצה במוט.

לכתבות נוספות בנושא:
כוכב הפוטבול אתגר את ליילס: "אביס אותך", האצן ענה: "תראה אותי על המסלול"
וואניוני התקרב לשיא העולם, נקמה קטנה לאינגבריגטסן, עוד ניצחון לטבוגו
נבחרת הנוער באתלטיקה יצאה לאליפות העולם, נועם ממו: "מגיע מוכן"

הלו יקוב
יקוב אינגבריגטסן סיים את המשחקים האולימפיים עם זהב ב-5,000 אך גם עם אכזבה ב-1,500, שם נותר מחוץ לפודיום. כבר ביום חמישי במפגש הליגה בלוזאן הוא השיג נקמה קטנה כשניצח ב-1,500 עם תוצאה מהירה, אבל הערב קיבלנו רגע מיוחד במינו. הנורווגי ניפץ את אחד משיאי העולם הוותיקים ביותר במסלול, כאשר קבע 7:17.55 דקות בריצת 3000 מטר, וקיזז יותר משלוש שניות מה-7:20.67 שנקבע על ידי דניאל קומן הקנייתי בשנת 1996.

אינגבריגטסן התרחק מהשדה במהלך ההקפה האחרונה, לאחר שעבר את הפעמון כשהאורות הירוקים לצד המסלול שמורים על קצב שיא העולם הלכו והתרחקו מאחוריו. עד הישורת האחרונה הוא היה במרחק אדיר של כ-10 מטרים מנחש האור הירוק והניח את ידיו על ראשו לאחר שחצה את הקו. בריהו ארגאווי מאתיופיה, זוכה מדליית הכסף האולימפית ל-10,000 מ', רשם את ההופעה השלישית הטובה בכל הזמנים כשחצה שני ב-7:21.28 דקות.

העשירי של מונדו 
מונדו דופלנטיס הוא כבר מזמן בליגה אחרת בקפיצה במוט. השוודי, שרק לפני כשבועיים בפריז שבר את שיא העולם והעמיד אותו על 6.25 מטר, עשה זאת שוב בפולין, עם שיפור של סנטימטר נוסף, 6.26 מטר. הפעם, הוא ויתר על הדרמה ועבר את הגובה הזה כבר בניסיון השני, ולא בשלישי, כשלפני כן שמר על לוח נקי ללא פסילות.

זו הייתה תחרות היסטורית גם מאחורי, כאשר לראשונה שלושה קופצים עברו גובה של שישה מטרים ומעלה. סאם קנרידקס האמריקאי עבר שישה מטרים בניסיון השני וגם סיים במקום השני בתחרות, ועמנואיל קראליס היווני עבר  את אותו הגובה בניסיון השלישי וסיים שלישי עם שיא לאומי חדש ותחרות איכותית במיוחד.

הפתעה ב-800, פמקה ממשיכה לנצח וטמברי חוזר
פרט לשני שיאי העולם קיבלנו עוד כמה תוצאות מעניינות במיוחד. ההפתעה הגדולה הגיעה בריצת ה-800 לגברים, שם רבים ציפו מעמנואל וואניוני לשבור (סוף סוף) את השיא הוותיק של רודישה אחרי הביצוע הנהדר שלו בשבוע שעבר, אולם הקנייתי היה רחוק משיאו הפעם, והפסיד למרקו ארופ הקנדי, שקבע 1:41:86 דקות. הפתעה נוספת קיבלנו בהדיפת כדור ברזל, כשג'ו קובאץ ניצח בשני סנטימטרים את האלוף האולימפי המשולש ראיין קרוזר (22.14 מ' לעומת 22.12 מטר).

ב-400 משוכות פמקה בול המשיכה לנצח, הפעם עם 52.13 שניות, 75 מאיות לפני אנה קוקרל האמריקאית. בקפיצה לגובה היה זה ג'נמרקו טמברי שחזר לכשירות אחרי הפציעה בפריז וניצח עם 2.31 מטר, 6 ס"מ פחות מתוצאת השנה שלו. האלוף האולימפי ב-200 לטסיל טבוגו המשיך בדומיננטיות שלו עם ניצחון נוסף, 19.83 שניות, רק 3 מאיות לפני אלכסנדר אוגנדו הדומיניקני שקבע שיא לאומי.

בספרינט המהיר ל-100 מטר לנשים אמנם לא קיבלנו אף אחת מהמדליסטיות האולימפיות, אך ראינו שיא אישי של טיה קלייטון הג'מייקנית של 10.83 שניות, וניצחון בפוטו פיניש על מארי-ז'וזה טה לו. פוטו פיניש נוסף קיבלנו גם ב-3,000 מכשולים, כאשר האלוף האולימפי הכפול סופיאן אל בקאלי ניצח על הקו את אמוס סרם הקנייתי, כשלשניהם זמן של 8:04.29 דקות. ב-400 ה"שטוח" ניצחה מריליידי פאולינו עם 48.66 שניות, בקפיצה המשולשת ניצחה שניקה ריקטס הג'מייקנית עם 14.50 מ' ובכידון אדריאנה וילאגוס הסרבית ניצחה עם שיא לאומי של 65.60 מ' כבר בהטלה הראשונה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג