עצות מהמומחית: כך תתאמנו טוב יותר למרוץ אייל

לקראת המרוץ המסורתי שייערך ב-16 בנובמבר ברמת השרון, ביקשנו מהמרתוניסטית האולימפית ומאמנת הריצה זהבה שמואלי כמה טיפים לאימונים, כדי שנגיע מוכנים למרוץ האהוב והפופולרי (בשיתוף מרוץ אייל)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: באדיבות מרוץ אייל

מרוץ אייל הוא אחד המרוצים הוותיקים והאהובים בישראל, אשר תופס מקום של כבוד בלוח המרוצים של השנה בישראל. מיטב רצי העלית פוקדים אותו מדי שנה, וכמובן אלפי רצים חובבים שמגיעים מכל הארץ לרמת השרון למסלול הייחודי והיפהפה.

השנה, המרוץ ייערך ב-16 בנובמבר 2024 וקצת יותר מחודש לפני, ביקשנו מהמומחית הגדולה ביותר, המרתוניסטית האולימפית ומאמנת הריצה זהבה שמואלי, לתת לנו כמה טיפים כדי למקסם את האימונים בשבועות שנותרו עד למרוץ. זהבה היא כמובן היוזמת והמארגנת של המרוץ, שנערך לזכר בנה, אייל שמואלי ז"ל, שהיה מרתוניסט בעצמו.

1. מגוון מעניין
המסלול ה"קלאסי" של מרוץ אייל הוא ה-15 ק"מ. מסלול זה, שנחשב מבוקש במיוחד על ידי הרצים, כולל בתוכו גם מעט עליות וירידות – בעיקר בתחילת המסלול, בשני הקילומטרים הראשונים, ובסוף המסלול, בשני הקילומטרים האחרונים (בין לבין יש כ-11 ק"מ שטוחים כמעט לחלוטין). העובדה הזו נחגגת בין היתר על ידי תואר "מלך ומלכת העלייה", עם מדידת זמנים לעלייה האחרונה, כולל פסטיבל של ממש סביבה.

זהבה שמואלי במרוץ אייל | צילום: צלמי שוונג

ההמלצה של זהבה היא להכניס לתכנית האימון שלכם לפחות פעם בשבוע אימון עליות וירידות ייעודי.כדאי לשלב עליות באורכים שונים – 200 מ', 500 מ' כו', על מנת שהגוף יהיה מתורגל בנושא ולא יהיה רגיל רק לריצות שטוחות. אפשר גם בתוך אימון "שטוח", להוסיף עלייה או שתיים בחלק האחרון של האימון.

2. היופי שבשטח
המסלול הארוך כולל בתוכו גם תוואי שטח משתנה. כשני שליש מהריצה על כבישים בעיר, וכשליש, שהוא גם היפה והייחודי ביותר, הוא בפרדסים ובמטעים שלצד רמה"ש. חשוב לציין שמדובר בשטח כבוש, קל ונוח לריצה, אך כדי לצבור ביטחון אפשר לשלב בתוך האימון מעט ריצה על תוואי משתנה ולא רק על כביש גם לרוץ קצת על הדשא בפארק או על החול שלצד השבילים בסוף האימון יכול לעשות את העבודה במקרה הזה.

3. לחלק את הכוחות
החלק האחרון במרוץ הוא גם החלק הכי מאתגר. חשוב לחלק את הכוחות נכון ולהגיע לשליש האחרון עם מספיק כוח כדי לסיים בצורה טובה. לא פעם אני רואה שאנשים רצים את השליש הראשון כהכי מהיר בתוך הריצה ודועכים מק"מ לק"מ. אני תמיד ממליצה שהשליש האחרון יהיה הכי מהיר, ממש להתגבר מ-5 ק"מ ל-5 ק"מ. תרגלו זאת גם באימון – חלקו את הריצה שלכם לשלושה שלישים, ונסו להגביר מעט מחלק לחלק. תרגול חלוקת הכוחות יסייע לכם גם במרוץ עצמו.

מבט על לזינוק | צילום: באדיבות מרוץ אייל

4. תרגול "על יבש"
למי שלא מרבה להתחרות, חשוב לתרגל את הדברים הטכניים, שהם במהותם כאלה שלא ניתקל בהם באימון. לדעת לשתות מים במהלך הריצה ללא עצירה, לדוגמה. הסתייעו בחבר או הניחו לכם בקבוק בנקודה ייעודית במהלך האימון כדי לתרגל זאת. כמו כן, תכננו לעצמכם את ההתנהלות לפני תחרות – מתי מגיעים, מה אוכלים ושותים בערב שלפני ובבוקר המרוץ, איזה חימום נכניס לפני הריצה (חשוב לעשות חימום ולא להגיע ישר קרים לזינוק). ניתן לתרגל גם את הדברים הללו עם "סימולציה" באימון.

5. אימוני הכרת המסלול
כמיטב המסורת, אגודת רצי רמת השרון של זהבה עורכת בכל יום שישי עד המרוץ אימונים משותפים להכרת המסלול, אשר פתוחים לכל הנרשמים למסלולים השונים, ומתאימים לכל הרמות. הרצים נפגשים באזור הזינוק (ליד אצטדיון האתלטיקה ברמה"ש) בשעה 5:45 בכל יום שישי. לפרטים נוספים ניתן גם לפנות לאתר של רצי רמת השרון או לכתוב בעמוד האינסטגרם של מרוץ אייל.

מרוץ אייל | צילום: רונן טופלברג, באדיבות מרוץ אייל

6. פשוט להירשם
כל רץ יידע להגיד שברגע שהוא נרשם למרוץ, משהו בהלך הרוח שלו, ב"מיינדסט" משתנה. הוא הופך כולו מוכוון מטרה למרוץ ובהתאמה באופן מיידי גם האימונים הופכים טובים יותר ואיכותיים יותר. יש פה עניין מנטלי, ברגע אתה רשום – אתה מחויב למרוץ, מרגיש חלק ממנו והוא יושב לך בתודעה בכל אימון.

אז למה אתם מחכים? לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן

 


 

בשיתוף מרוץ אייל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג