עמי דדאון: "אולי אלוהים מנסה להזכיר לנו לא לחזור ל-6.10"

אחרי שזכה במדליה ה-4 שלו וה-10 של המשלחת הפראלימפית בפריז, דדאון הזכיר: "יש לנו 10 מדליות ולמשלחת האולימפית היו שבע, זה סימבולי". לסיכום הופעותיו: "היה לי תענוג לייצג את מדינת ישראל והעם היהודי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמי דדאון עם המדליה | צילום: לילך וייס רוזנברג

עמי דדאון הוא ספורטאי על, על כך אין עוררין. אתמול (שישי) הוא סיים את הופעותיו במשחקים הפראלימפיים עם מדליית ארד במשחה ל-50 חופשי, ובכך סוגר ארבע מדליות בפריז, מהן שתיים מזהב. דדאון העלה את מאזנה של ישראל במשחקים לעשר מדליות, מדליה אחת יותר מאשר השיגה המשלחת בטוקיו.

לכתבות נוספות בנושא:
מדליה 10 לישראל במשחקים הפראלימפיים: ארד לעמי דדאון ב-50 חופשי
עמי דדאון: "מקווה שהצלחתי לשמח עוד פעם את עם ישראל"
חוזרים לים: 5 סיבות בגללן כדאי לכם להירשם למשחה חדרה

דדאון נכנס לרשימה מכובדת במיוחד, כאשר הפך לשחיין הראשון מאז קרן לייבוביץ' באתונה 2004 שזוכה בארבע מדליות באותם משחקים פראלימפיים. ליבוביץ' זכתה אז במדליית זהב אחת, שתי מדליות מכסף ועוד אחת מארד (אחרי שבסידני זכתה בשלוש מדליות זהב).

דדאון היה מעט מאוכזב מהופעתו במשחה האחרון, אחרי שבוע מפרך עם הרבה משחים. הוא סיפר בסיום לערוץ הספורט: "ברוך השם, למרות שזו לא התוצאה שציפיתי לה, היה קשה היום. לקחו לי את השיא עולם. אני מאוכזב, אבל שמח שהצלחתי לעשות תחרות טובה יחסית".

לסיכום הופעותיו הוסיף: "הצלחתי להביא את מספר המדליות שרציתי. לצערי (ב-50 חופשי) פחות עבד, כנראה שרציתי יותר מדי. אבל עכשיו יש לנו 10 מדליות ולמשלחת האולימפית היו שבע, וזה סימבולי – 7.10. אולי אלוהים מנסה להזכיר לנו לא לחזור ל-6.10".

עמי דדאון בטקס המדליות | צילום: לילך וייס רוזנברג

על כך שגרף 4 מ-10 המדליות של המשלחת אמר: "מספר מכובד 40 אחוז, שמח לעשות את זה לכבוד המדינה שלנו והיום לצערי פחות הלך. אני עוד לא יודע לגבי לוס אנג'לס, צריך קצת לנוח ולראות אם אני מסוגל לעוד ארבע שנים אינטנסיביות. היה לי תענוג לייצג את מדינת ישראל והעם היהודי. אני אוהב אתכם, את החיילים שלנו, את משפחות החטופים, משפחות הנופלים ואת כל עם ישראל. אני לעולם לא אשכח את התמיכה שלכם שאני מרגיש פה מכל פינה. אני יודע שלפעמים הספורט שלנו זה אפיזודה חולפת, אבל הרגשתי אתכם בכל רגע ששחיתי במים. תודה על זה".

לסיכום אמר: "זו הרגשה טובה, מתוקה. רציתי לשחות מהר ורציתי להצליח טיפה יותר במקצה הזה אבל זה לא הלך היום אבל זה הספורט, ברכות לסוזוקי וסבסטיאן שניצחו אותי, סוזוקי ספורטאי ענק אולי זו הפעם האחרונה שאתחרה מולו. יש לנו 10 מדליות, המשלחת עשתה עבודה פנומנלית, ברוך השם הייתי חלק מההצלחה הזו, מחכה כבר לחזור לארץ כדי להרגיש את האהבה של המדינה, הרגשתי אותה פה ואני יודע שארגיש אותה גם בארץ. למדתי שלפעמים אתה יכול להיות לא הכי טוב, אבל זה לא תחליף למלחמה. בנפש שלנו כישראלים, תמיד נילחם. זה הסימן של האולימפיאדה הזו, לא שחיתי מקצים גדולים, בכל אחד מהם מתישהו שחיתי מהר יותר, אבל הצלחתי להביא בכולם מדליות ואני גאה בעצמי".

עמי דדאון בטקס המדליות | צילום: לילך וייס רוזנברג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג