עם 9 אלופים אולימפיים טריים וקרבות ענק: הכל לקראת ליגת היהלום בלוזאן

11 יום אחרי המשחקים בפריז, האתלטיקה העולמית חוזרת, ובגדול: אינגבריגטסן ינסה לנקום בהוקר ב-1,500 מטר, טבוגו יחזור לריצת ה-200, הולוואי בקרב חוזר ב-110 משוכות ומה תוכל לעולל מהוצ'יך בגובה. דופלנטיס כבר ניצח עם שיא ליגה חדש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יקוב אינגבריגטסן | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

רק 11 יום חלפו מטקס הנעילה של המשחקים האולימפיים בפריז, והאתלטיות והאתלטים הבכירים בעולם שוב במרכז הבמה, כאשר תחרות ליגת היהלום תיערך הערב (חמישי) בלוזאן. 10 אלופים אולימפיים, ועוד שלל אתלטים בכירים לוקחים חלק במפגש, מתוך שאיפה לנצל את כושרם הטוב ויחד עם תנאים מיטביים שאין במשחקים האולימפיים (סימון אורות לשיא העולם, מכתיבי קצב וכו') אולי אפילו לשבור כמה שיאי עולם.

לכתבות נוספות בנושא:
30 זה ה-20 החדש? האתלטיות הישראליות שממשיכות להתקדם
אחרי הזהב האולימפי, נואה ליילס חושף: "גדלתי בכת"
קרב הטיטנים: ורהולם ודופלנטיס יתחרו ראש בראש בריצת 100 מטר

התחרות החלה מעשית כבר אמש עם הקפיצה במוט לגברים, שנערכה מחוץ לאצטדיון בתנאים נהדרים במרכז העיר, ולעיני קהל רב. האלוף האולימפי הראשון להתחרות היה מונדו דופלנטיס ניצח כצפוי עם שיא ליגת יהלום חדש, 6.15 מטר, שיפור של 5 ס"מ לשיאו הקודם, אותו עבר בניסיון השלישי ממש עם שקיעת השמש. סאם קנדריקס האמריקני סיים שני עם 5.92 מטר. סונדרה גוטורמסן הנורווגי סיים שלישי עם 5.82 מטר.

אחד מרגעי השיא של התחרות צפוי להיות בריצת ה-1,500 מטר. כזכור, בפריז יקוב אינגבריגטסן הנורווגי פתח בקצב מסחרר, אולם לא הצליח לשמור עליו וסיים בסופו של דבר במקום הרביעי מחוץ לפודיום. הוא ינסה לפצות על כך מול האלוף המכהן קול הוקר, כשגם אלוף העולם לשעבר טיומתי צ'ריוט וגם הובס קסלר האמריקני ישלימו שדה רצים איכותי במיוחד. בכל המפגשים הקרובים יהיה זרקור על שיאו של הישאם אל גרוז' (3:26:00 דקות), והשאלה האם סוף סוף יישבר.

עוד במוקד – האלוף האולימפי הטרי בריצת ה-200 מטר לטסיל טבוגו יתמודד מול אריון נייטון ופרד קרלי, כל שלושת המדליסטים ב-100 משוכות ייפגשו שוב, בראשות האלוף גרנט הולוואי, עמנואל וואניוני יחזור שוב להתחרות ב-800 ובקפיצה לרוחק האלוף הכפול מילטאדיס טנטוגלו יהיה אחד המוקדים בשדה.

אצל הנשים, שיאנית העולם והאלופה האולימפית ירוסלבה מהוצ'יך תחזור למזרן הקפיצה לגובה לעוד ניסיון לשפר את שיאה הטרי, כאשר גם בהדיפת כדור ברזל תגיע האלופה הטרייה יסימי אוגוניילה הגרמנייה. מי שהיה אמור אגב לסגור עשירייה של אלופים אולימפיים הוא קווינסי הול, שפורסם תחילה שישתתף בריצת ה-400, אך בסופו של דבר לא מופיע בהרשמות הסופיות וכנראה יצטרף לאחד המפגשים הבאים בליגה.

מי שקיווה לראות את שיאנית העולם הטרייה ב-400 משוכות סידני מקלפלין, צפוי להתאכזב שכן היא כהרגלה פוסחת על תחרויות הליגה בשלב זה. בהיעדרה, פמקה בול הנהדרת היא הפייבוריטית הברורה. גם בריצת ה-100 לנשים המדליסטיות ייעדרו, אולם גם בלעדיהן צפויה ריצה מרתקת עם טיה קלייטון הג'מייקנית, מארי ז'וזה טה לו מחוף השנהב, דינה אשר-סמית' הבריטית ונוספות.

פמקה בול | צילום: Shutterstock



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג