עם שדה איכותי ושני רצי עלית ישראלים: פורסמו ההרשמות למרתון ברלין

חגיגות ה-50 למרתון המהיר בגרמניה צפויות להיות ללא הרצים הבכירים שמתאוששים מהמשחקים האולימפיים, אך עם לא מעט משתתפים מהירים, בהם גם איימרו עלמיה וגודאדו בלצ'או הישראלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איימרו עלמיה | צילום: Maxim Dupliy

אחרי שקיבלנו שני שיאים אולימפיים לנשים ולגברים במרתון בפריז 2024, עיני עולם הריצות הארוכות נישאות כעת אל המרתונים של הסתיו, והמייג'ור הראשון שבהם יהיה מרתון ברלין שיוזנק ב-29 בספטמבר, במהדורה חגיגית לציון 50 שנה להיווסדו.

לכתבות נוספות בנושא:
סיפאן חסן בעננים: "לא מתכוונת לעצור, ארוץ מרתונים עד יום מותי"
קרב הטיטנים: ורהולם ודופלנטיס יתחרו ראש בראש בריצת 100 מטר
הסוד של האתלטית שהדהימה עם מדליה אולימפית ב-1,500: דואתלון!

קצת יותר מחודש ליריית הפתיחה, מפרסמים המארגנים את ההרשמות הראשוניות לריצה, אשר מציעות שדה איכותי במיוחד, הן אצל הגברים והן אצל הנשים. כזכור, מדובר באחד המרתונים המהירים ביותר שיש, ולא בכדי נשברו בו כבר 13 שיאי עולם לאורך השנים, כאשר גם השנה צפויות תוצאות מהירות, גם אם מעט פחות מבעבר, בשל היעדרם של הרצים האולימפיים.

מרתון ברלין | צילום: shutterstock

אצל הגברים האלוף מהשנה שעברה אליוד קיפצ'וגה כמובן לא ישתתף במרוץ, אחרי פרישתו מהמרתון האולימפי. למעשה, זו תהיה הפעם הראשונה מזה עשור ששני הוותיקים והמעוטרים – קיפצ'וגה וקנניסה בקלה – ייעדרו מהמסלול הגרמני. בהיעדרם, יתפסו את מרכז הבמה שישה רצים עם שיא אישי של פחות מ-2:05 שעות.

המהיר מכולם על הנייר הוא טדסה טקלה האתיופי, רץ המכשולים בן ה-22 שעשה הסבה למרתון וקבע את שיאו האישי בברלין אשתקד עם 2:03:24 שעות, התוצאה המהירה ביותר בהיסטוריה לרץ מתחת לגיל 23, אותה השיג בבכורה שלו במרחק. אחרי המקום השלישי אשתקד, יש ציפייה להתקדמות מצידו של טקלה, גם על הפודיום וגם מבחינת התוצאה ובכלל מדובר באתלט שכדאי לעקוב אחריו.

גם הקנייתים רונלד קוריר (2:04.22 שעות), סיבריאן קוטוט (2:04:34 שעות) וקיביווט קנדי (2:04:48 שעות) יהיו מועמדים לפודיום, כמו גם האתיופים היילמריאם קירוס (2:04:41 שעות) ובאזזו אסמארה (2:04:57 שעות).

עלמיה על הכרזה של הקבוצה בה הוא מיוצג | צילום: פייסבוק

בגזרה הישראלית, מי שירוצו בשורה הראשונה הם איימרו עלמיה וגודאדו בלצ'או. כזכור, שני המרתוניסטים הבכירים קבעו את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז, אולם לא נכללו בתוך שלישיית הרצים שנשלחה לייצג את ישראל. עלמיה ניצב שלישי בדירוג ההיסטורי של ישראל עם שיא אישי של 2:06:04 שעות ממרתון ולנסיה בדצמבר האחרון, ו-2:06:27 שעות ממרתון טוקיו בחודש מרץ, ישאף לשפר שוב את שיאו האישי על המסלול המהיר.

גודאדו בן ה-27 קבע באפריל האחרון ברוטרדם שיא אישי של 2:07:45 שעות ונמצא במקום החמישי בדירוג התוצאות ההיסטורי של ישראל וגם הוא בהחלט יחפש לשפר את תוצאתו ואף לרדת לקידומת של 2:06 שעות לראשונה בקריירה.

היימרו וגודאדו עם יתר הנבחרת | צילום: איגוד האתלטיקה

בשדה העלית הנשי ניתן למצוא ארבע רצות מתחת ל-2:20 שעות. שתיים מהן, ניצבות בטופ 10 ההיסטורי של הריצה בעולם. טיגיסט קטמה האתיופית, הזכורה יותר מריצות ה-800 וה-1,500 באצטדיון, בעלת שיא אישי של 2:16:07 שעות ובהחלט יהיה מעניין לראות את התקדמותה, אחרי שפחות הצליח במרתון לונדון באפריל.

רוזמרי וונג'ירו, שסיימה שנייה בברלין ב-2022 במרתון הבכורה שלה ויש לה כבר ניצחון אחד במייג'ור מטוקיו 2023, תגיע עם שיא אישי של 2:16:14 שעות וגם היא מועמדת בכירה לניצחון. הרבה עיניים יופנו כרגיל גם לגנזבה דיבאבה, סגנית האלופה האולימפית מריו ואלופת העולם ב-1,500 מטר, לה שיא אישי של 2:18:05 שעות מאמסטרדם ב-2022 ותשאף לשפר אותו.

מלבד שדה העלית האיכותי, כמיטב המסורת גם הפעם ישתתפו במרוץ עוד רבבות רצים ורצות חובבים, כולל כמובן עשרות רבות מישראל שיעשו את הדרך לגרמניה כדי לקחת חלק באחד מהמרוצים האיכותיים בעולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג