עם סמל החטופים על הקסדה: מקום 5 לנגה כורם בגביע העולם האחרון בקריירה

הישג נהדר לרוכבת הישראלית האדירה שפורשת בסוף העונה, למרות תנאים קשים ומסלול בוצי במיוחד: "החלטתי לצאת כי היה חשוב לי להראות לכולם שישראל זה הרבה יותר ממה שהם רואים בחדשות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נגה כורם בגביע העולם בצרפת | צילום: Sven Martin

רוכבת אופני ההרים הישראלית, נגה כורם, סיימה אמש (שישי) את גביע העולם באנדורו במקום החמישי. זהו גביע העולם האחרון של כורם בקריירה, לאחר שבתחילת השנה הכריזה שזו תהיה עונתה האחרונה כרוכבת מקצוענית.

לכתבות נוספות בנושא:
רגע לפני פרישה: נגה כורם יוצאת לגביע העולם האחרון בקריירה
דווקא אחרי הניצחון, רוגליץ' זעם על חברי קבוצתו: "לא אגיד את שמותיהם"
ניצחון שני רצוף לסטיבי וויליאמס מישראל פרמייק טק בטור של בריטניה

גביע העולם בלודנוויל, צרפת, יצא לדרך עם ארבעה מקטעי רכיבה במורד, בתנאים בוציים לחלוטין, לאחר שגשם שוטף ירד באתר ביומיים האחרונים. כורם יצאה אל המקטע הראשון, שהחל בגובה 2,000 מטר מעל פני הים, וירד 500 מטרים ורטיקליים. התנאים הקשים לאורך המקטע לא עצרו את כורם, שסיימה אותו ללא התרסקויות במקום החמישי.

נגה כורם בגביע העולם בצרפת | צילום: Sven Martin

שני המקטעים הבאים כבר היו מאתגרים יותר, עם בוץ חלקלק שגרר התהפכויות לרוב הרוכבות, כאשר לאחריהם יצאו המתחרות להפסקה קצרה לטיפול באופניים והחלפת הבגדים מלאי הבוץ. בשלב זה עדיין תפסה כורם את המקום החמישי, עשר שניות בלבד לפני מתחרה מצרפת.

כורם יצאה למקטע האחרון בידיעה שנפילה תאפשר לצרפתייה לעקוף ותוציא אותה מחמש הראשונות, אך רכיבה מצוינת ונטולת טעויות כמעט, הביאה אותה לסיים חמישית ולהבטיח את מקומה הסופי בתחרות.

בעודה אוחזת בקסדה שלה, שבחזיתה סרט צהוב גדול כורם אמרה בסיום: "היה קשה להחליט לצאת לעונת תחרויות השנה בגלל המצב בארץ. החלטתי לצאת לבסוף כי היה חשוב לי להציג את הצד הטוב שלנו הישראלים ולהראות לכולם שישראלים וישראל זה הרבה יותר ממה שהם רואים בחדשות, שלרוב נגדנו. המטרה שלי לעונה הייתה להיכנס לטופ 5 ואני כל כך שמחה שהצלחתי לעשות את זה בגביע עולם האחרון".

נגה כורם בגביע העולם בצרפת | צילום: Sven Martin

מצרפת תצא כורם בשבוע הבא לתחרות המקצוענית האחרונה שלה בקריירה, אליפות העולם באנדורו, שתערך באיטליה. לאחר סיום האליפות תפשוט כורם באופן רישמי את מדי נבחרת ישראל ותפרוש מרכיבה תחרותית.

בנוסף לכורם רכבו בגביע העולם באנדורו גם שני רוכבי הU21 (עד גיל 21), אלעד שפנאוף ועומר הוטמן. שפנהוף סיים את התחרות במקום 23, מיקום השיא שלו עד היום. בסיום המקטעים הראשונים היה מדורג 24 ו-26, אך במקטע השלישי הצליח לצמצם פערים והתקדם בדירוג. הוטמן סיים 31, גם הוא לאחר מקצה ראשון חלש יותר, עם שיפור משמעותי במקצים הבאים. בקטגוריית U17 סיים נועם כהן במקום החמישי המצוין, 29 שניות בלבד אחרי המנצח. כהן ניצח את המקטע השני של התחרות.

היום (שבת) יוצאים לדרך רוכבי הדאון היל בתחרות, שם ינסו עמרי דנון רואי אוסטפלד הישראלים להעפיל מהמוקדמות לגמר, שיערך ביום ראשון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג