עם מיכאל יעקבלב במוקד: אליפות העולם באופני מסלול נפתחת

שלושה ישראלים יזנקו למקצים השונים בוולודרום בדנמרק, כאשר הרוכב האולימפי ינסה לאיים על הפודיום בספרינט ובקיירין. ולאד לוגינוב ואלון יוגב משלימים את הרכב הנבחרת ואף יזנקו לראשונה יחד למקצה המדיסון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל באופני מסלול בדנמרק | צילום: איגוד האופניים

נבחרת ישראל באופני מסלול תתחיל מחר (שישי, שידוים חיים ביורוספורט) את אליפות העולם בוולודרום בבלרופ, דנמרק. באליפות יתחרו הישראלים בחמישה מקצים מתוך 11 שנערכים באליפות, לאחר שעמדו בקריטריון של איגוד האופניים הבינלאומי (UCI). לאליפות העולם מעפילים רק 24 עד 30 ספורטאים למקצועות האישיים ו-15 עד 18 נבחרות למקצועות הקבוצתיים והזוגיים בהתאם לדירוג העולמי בכל מקצוע.

מיכאל יעקובלב, הרוכב שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז והישראלי היחיד שקבע שיא אולימפי, ישתתף בשני המקצים החזקים שלו, הספרינט והקיירין. בספרינט קבע יעקובלב את השיא האולימפי על המסלול בפריז, 9.152 שניות למרחק של 200 מטרים, אך השיא נשבר דקות לאחר מכן. בקיירין מתחילים הרוכבים כאשר הם מובלים על ידי אופנוע חשמלי למשך שלוש הקפות וכאשר הם מגיעים למהירות של 50 קמ"ש יורד האופנוע מהמסלול והרוכבים פורצים לשלושה סיבובי ספרינט.

מיכאל יעקבלב במשחקים האולימפיים | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

המרוץ הראשון של יעקובלב יחל ביום חמישי במקצה הקיירין, שם ימתין לו האלוף האולימפי הארי לייברסן מהולנד וכן אלוף העולם המכהן קווין קווינטרו מקולומביה. לאחר מכן ייצא יעקובלב ליום מנוחה וביום שבת יחל את תחרויות הספרינט, בהן זכה במדליית ארד באליפות אירופה האחרונה. מקצי חצי גמר וגמר הספרינט יערכו ביום ראשון, יומה האחרון של האליפות. באיגוד האופניים מקווים לראות את יעקובלב משפר את תוצאתו מהמשחקים האולימפיים ונכנס לטופ 8 באליפות העולם.

הרוכב הישראלי הבא באליפות יהיה ולאד לוגינוב, שיתמודד ביום חמישי במרוץ הסקראץ', שהוא מרוץ הסבולת הקלאסי של הוולודרום, שם רוכבים המתחרים לאורך 15 ק"מ (60 הקפות).

ביום שישי יתחרה אלון יוגב במרוץ הנקודות. במרוץ זה נאספות נקודות לאורך 160 הקפות (40 ק"מ), כאשר בכל הקפה עשירית מתקיים ספרינט ונקודות מוענקות לארבעת הרוכבים הראשונים באותו הספרינט.

אלון יוגב ו-ולאד לוגינוב | צילום: איגוד האופניים בישראל

עוד ביום ראשון תתקיים הופעה היסטורית של לוגינוב ויוגב, שיהיו הרוכבים הישראלים הראשונים אי פעם שמשתתפים במרוץ המדיסון. במדיסון, מקצוע אולימפי לזוגות, משתתף צמד רוכבים במרוץ למרחק 50 ק"מ (200 הקפות), בו צוברים ניקוד כל הקפה עשירית של המסלול. במדיסון רק רוכב אחד מתחרה בכל רגע נתון, כאשר השני מתאושש תוך כדי רכיבה איטית על המסלול. הרוכבים מחליפים ביניהם תוך כדי התחרות על ידי אחיזת ידיהם ושיגור של הרוכב השני לתוך המסלול.

עם הנבחרת הישראלית נמצאים מנהלת הנבחרת נורית וורחוב, המאמן הקנדי טים שסטוביטוף (מאמנו האישי של יעקבלב) והמכונאי גיא וינברג. כזכור, מאמן הנבחרת הקבוע סטיב מקיואן פוטר לאחרונה ולמעשה הנבחרת התאמנה ללא מאמן ראשי בחודשים האחרונים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג