עונת התחרויות חזרה: כל התוצאות מטריאתלון אשדוד

כ-450 טריאתלטיות וטריאתלטים זינקו לתחרות הראשונה של העונה, ששימשה גם כהכנה לטריאתלון ת"א. המאבקים המרתקים היו בספרינט, בעוד המסלול האולימפי קוצר. שאול לוי, סבה של נעמה החטופה בעזה, רץ עם תמונתה וזכה לתשואות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הזינוק לטריאתלון אשדוד | צילום: Maxim Dupliy, באדיבות איגוד הטריאתלון

אחרי הפוגת חודשי הקיץ החמים, עונת הטריאתלון נפתחה היום (שישי) עם טריאתלון אשדוד, בו השתתפו כ-450 טריאתלטיות וטריאתלטים בעיר החוף הדרומית, למה שהיה ניסוי כלים מצוין לקראת טריאתלון דקטלון תל אביב שייערך ב-26 באוקטובר וישמש כאליפות ישראל למרחק האולימפי לקבוצות הגיל.

לכתבות נוספות בנושא:
מרשים: איתמר אשד קבע את הזמן המהיר ביותר לישראלי בחצי איש ברזל
תכנית אימון לטריאתלון הספרינט הראשון שלכם
רישום שיא לצ'אלנג' ישראמן 2025 בתום ההרשמה המוקדמת

המים בים התיכון אמנם חמים למדי בתקופה זו של השנה (מעל 30 מעלות), אך בשעות הבוקר המוקדמות (הקדמת הזינוקים הייתה מהלך מצוין) מזג האוויר היה יחסית נוח, ואפילו היו מעט עננים שסייעו. לפיכך, לא מעט גבות הורמו כאשר הוחלט כבר לפני כמה ימים לקצר את הריצה במסלול האולימפי בחצי (מ-10 ל-5 ק"מ), כשכלל לא בטוח שהיה בכך צורך בזמן אמת.

רכיבה בטריאתלון אשדוד | צילום: Maxim Dupliy, באדיבות איגוד הטריאתלון

מי שבלטו במסלול האולימפי המקוצר (1.5 ק"מ שחייה, 40 ק"מ רכיבה וכאמור 5 ק"מ ריצה) היו כוכבי המרחקים הארוכים מצ'אלנג' ישראמן האחרון, כאשר במקום הראשון סיים ויטלי לייקין, עם 1:51:54 שעות, מיד אחריו אור שפיצן (שמתכונן בימים אלו לאליפות העולם באיש ברזל בקונה) עם 1:53:35 שעות ובמקום השלישי שגיב מנגל עם 1:59:41 שעות. אצל הנשים במרחק האולימפי ניצחה רוית ברהום עם 2:26:49 שעות, לפני סידני קרוור עם 2:31:34 שעות, כאשר עינת רוזנבאום סיימה שלישית עם 2:43:03 שעות.

מסלול הספרינט (750 מטר שחייה, 20 ק"מ רכיבה ו-5 ק"מ ריצה) היה עמוס במיוחד וסיפק קרבות מעניינים. אצל הגברים אלמוג אלעזרי, אלוף ישראל עלית במרחק האולימפי, היה ראשון עם 1:02:40 שעות. אמיל שחקלדיאן, סגן אלוף המסלול המלא בישראמן, סיים שני עם 1:04:44 שעות כששני הראשונים מספקים שחייה נהדרת של 11:38 ו-11:39 דקות בהתאמה. אמיר אלפיה (לאחר טעות ניווט באופניים) סיים שלישי עם 1:07:36 שעות, מעט לפני יניב פתאל ואריאל אגרון (שסיפק את הרכיבה המהירה ביותר על המסלול עם 28:49 דקות).

בקבוצת הנוער (עד גיל 19) במסלול הספרינט – יואב מליאר ניצח עם 1:02:10 שעות, לפני ארז לוי ויואב אהרוני, בעוד אצל הנערות ניצחה ליהי קאופמן עם 1:10.14.

ריצה בטריאתלון אשדוד | צילום: Maxim Dupliy, באדיבות איגוד הטריאתלון

אצל הנשים מי שגרפה את הניצחון הייתה סופיה קורזונינה, שקבעה זמן של 1:13:08 שעות, הרבה הודות לריצה נהדרת של 18:50 דקות. הדר שחר סיימה שנייה עם זמן של 1:15:28 דקות והרכיבה המהירה ביותר על המסלול עם 32:16 דקות וענבר זהבי שלישית עם 1:17:07 דקות. נוגה סייג סיימה רביעית ונעה כפרי חמישית, כששימו לב גם למי שרשמה את זמן השחייה המהיר ביותר, אביטל פודקופייב, עד לפני שנה חלק מנבחרת ישראל בשחייה אמנותית, שיצאה מהמים אחרי 14:36 דקות.

הרגע בו כל הנוכחים נזרקו חזרה למציאות היה כששאול לוי, סבא של הטריאתלטית נעמה לוי שנמצאת כבר 11 חודשים בשבי חמאס, חצה את קו הסיום עם שלט גדול ועליו פניה, לקול מחיאות הכפיים של כל מי שעמד בשטח ההחלפה ובאזור קו הסיום. אם יש עין שעוד נותרה יבשה, היא דמעה בנאום שנשא בטקס הסיום. בפתח דבריו, סיפר שכשנשא דברים בטריאתלון ראשון לציון לפני שלושה חדשים הבטיח שתזנק לטריאתלון אשדוד, והמשיל את שבי החמאס בו היומיום נטול ודאות, לתחרות רצופה הפתעות או לאימון אינסופי. זה לא קרה, נעמה לא זינקה גם הבוקר לחוף אשדוד. מקווים ומצפים לראותך איתנו בטריאתלון תל אביב.

שאול לוי בטריאתלון אשדוד | צילום: נעה כפרי

אחת המטרות של הטריאתלטים בתחרות הייתה צבירת ניקוד לטובת הקריטריון למכביה שתיערך בקיץ הבא. התחרות המלאה הבאה של מרבית הטריאתלטים הללו תהיה טריאתלון תל אביב ב-26 באוקטובר, שם רבים מאלו שהתחרו בספרינט היום, ככל הנראה יזנקו לאולימפי ולמאבק על תואר אלופי ישראל לקבוצת הגיל שלהם.

תוצאות מלאות מטריאתלון אשדוד

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג