סקירה: גרבי הפרימיום של פינגווין דוג'ו

רצים רבים משקיעים בנעליים איכותיות וביגוד אופנתי, אך לעתים שוכחים את הגרביים ולא יודעים שזה עלול לגרור אי נוחות ואף פציעות. אבי יופה התנסה בשלושה דגמי גרבי ריצה של החברה הישראלית וחזר עם תובנות (בשיתוף פנגווין דוג'ו)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרבי הריצה של Penguin Dojo

אם אתם רצים ורצות חדשים, שזה עתה עושים את צעדיהם הראשונים תרתי משמע בענף, ודאי קיבלתם כבר אינסוף עצות: לבחור את הנעליים המתאימות, להקפיד על הלבוש הנכון, לא לשכוח תוספי תזונה ועוד רבים וטובים מסוג זה. אבל האם מישהו עצר אתכם פעם והמליץ לכם לבחור את הגרביים המתאימות?

כן, יש דבר כזה גרבי ריצה ומדובר במוצר שהולך ותופס נתח גדול יותר ויותר בשוק המוצרים לרצים. נכון, יחסי הציבור של הגרביים לא נמצאים בשיא, בטח שלא בהשוואה לנעליים המעוצבות או לחולצות האופנתיות, אבל גם הרגליים שלכם מקבלות לאחרונה סטייל שאין להתבייש בו.

גרבי הריצה של Penguin Dojo

חברות רבות המייצרות גרביים בחרו ללכת על הפן העיצובי הנועז, המדליק, כזה שמערב בתוכו הרבה צבעים ואמירה שמדובר באביזר אופנתי לא פחות מאביזר חיוני וספורטיבי. לכן תמצאו היום בחנויות גרביים, כמו של חברת פינגווין דוג'ו (PENGUIN DOJO), בשילובים של צהוב, תכלת, טורקיז, שחור ועוד.

אבל מעל הכל הגרביים של פינגווין דוג'ו, המיוצרות כולן בישראל, באות לתת מענה לשורה של בעיות שעלולות לצוץ בבחירה של גרב לא מתאימה. לרוב, בבחירה של גרב שאינה מיועדת לריצה, תחושו אי נוחות בכף הרגל מכמה סיבות: או כתוצאה משלפוחית שתתפתח בכפות הרגליים, או כתוצאה מזיעה שלא מתנדפת החוצה אלא נשארת כלואה בתוך הגרב. לעתים גרב שאינה מיועדת לריצה עלולה להיות מועדת לפציעות עבור הרצים, כתוצאה מחוסר יציבות בכף הרגל בעת הדריכה על הקרקע.

אנחנו בשוונג קיבלנו לידינו (או לרגלינו) לרוץ עם שלושה דגמים של גרבי ריצה (נציין כי למותג יש כמובן עוד מבחר רחב של דגמים, המותאמים למגוון פעילויות). להלן סקירת שלושת הדגמים:

Couch Jumper
הזוג הראשון הוא דגם ה-Couch Jumper, הנחשב לדור החדש של גרבי הריצה. מדובר בגרביים קצרות (או קצרים! ידעתם שגרב זו מילה שהיא גם זכר וגם נקבה?) המגיעות עד לגובה הקרסול, עשויות סיבים ממוחזרים למניעת יבלות ואוורור אופטימלי. ההבטחה באתר החברה שהן מושלמות לימי הקיץ ומבטיחות הנאה מקסימלית בכל ריצה, ואכן הן נוסו בריצה ארוכה בחודשים החמים.

ה-Couch Jumper של Penguin Dojo

הגרביים, שמגיעות בכמה צבעים וגם במידות גדולות אפילו לכף רגל כמו שלי (50-47 רחמנא ליצלן), עוטפות את כף הרגל בצורה יציבה ונוחה. הן לא זזות תוך כדי תנועה, וככל שעובר זמן ריצה אין תחושה של רטיבות בכפות הרגליים. משמעות הדבר היא שהנידוף אכן עובד, והבד הקליל מאפשר אוורור ותחושה של רעננות מסוימת גם אחרי ק"מ רבים.

הדגם הזה, דרך אגב, נבדק גם במסגרת של אימוני קרוספיט עצימים במקום שהמיזוג לא ממש עובד בו, וגם שם הוא הוכיח עמידות כנגד הזיעה ויציבות שאפשרה לי לנוע כל הזמן בתחושה נוחה במהלך האימון.

Jockey Penguin
הדגם הבא שקיבלנו לניסוי הוא דגם ה-Jockey Penguin. כאן מדובר בגרביים גבוהות יותר, שמגיעות עד לאמצע השוק, ומתאימות גם לריצה וגם לרכיבה. הגרביים מציעות התאמה מדויקת לכף הרגל עם תמיכה בקשת ורשת מאווררת למניעת התחממות וזיעה. הן עשויות צמר מרינו לנטרול ריחות ובידוד תרמי, נקודות תלת מימד לשיפור אחיזה, זרימת דם משופרת והתאוששות מהירה.

ה-Jockey Penguin של Penguin Dojo

גם כאן הדגם מגיע בכמה צבעים ובכמה מידות. הוא נלקח הפעם לריצה על גבי מסילה בחדר כושר הממוקם במקלט בקיבוץ, איפה שהאוויר דליל והמזגנים לא באמת מצליחים לסייע ביצירת מציאות נסבלת. הריצה עברה בצורה חלקה, ללא תחושה של חוסר יציבות או רטיבות כזו או אחרת. קשה לומר עד כמה יש משמעות לאותן נקודות לשיפור האחיזה, שכן הריצה בהיבט הזה הרגישה בדומה לגרביים אחרות.

Staircase Hiker
הדגם השלישי והמעניין מכולם לדעתי הוא דגם ה-Staircase Hiker. כאן כבר מדובר בגרבי לחץ שמגיעות עד לגובה הברך, מתאימות לריצה ולרכיבה, עם עיצוב אנטומי ייחודי. הדגם הזה, שמסייע בשיפור זרימת הדם, מפחית עייפות שרירים, מסייע בהתאוששות מהירה, ומומלץ ל"אימונים הקשים ביותר".

בדקנו את הדגם בחצי מרתון בודפשט שהתקיים ב-8.9. ההערה הראשונה אחרי ריצה שכזו, היא שהדגם המדובר פחות מתאים לריצה בתנאי חום. הגרב הארוכה, בניגוד לשני הדגמים הקודמים שהזכרתי, בעצם לא מאפשרת אוורור באזור הקרסול בדומה לתחושה כשגורבים גרב ריצה וגרב לחץ בנפרד, מייצרת מצבור של חום.

אבי יופה עם גרבי הריצה של Penguin Dojo בחצי מרתון בודפשט | צילום: פרטי

כשאין אוורור מספק, והריצה רציפה ועצימה, אז ההצטברות הזו של החום פחות נעימה. אבל כן אפשר לציין לטובה את ההתאוששות המהירה עם סיום הריצה, כשעוד הגרביים עליי, שאפשרה לי להתנועע בחופשיות יחסית ובלי תחושה של תפיסות או כאבים בדומה לתחושה שחווים אחרי תחרות עצימה.

ובלי קשר, הגרביים עד הברך הן סוג של הצהרה שאתה רץ, שאתה אופנתי, שאתה יודע מה טוב לך, ובעיקר שאתה מבין שגרביים טובות ואיכותיות הן הדבר הראשון שצריך בדרך לקו הסיום של הריצה שלך.

לפרטים נוספים על הגרביים ולרכישה לחצו כאן

 


 

בשיתוף פנגווין דוג'ו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג