סמית' ממשיכה להרשים בבריכה באינדיאנאפוליס, מרפי וקינג עשו היסטוריה

המבחנים האמריקאיים: רייגן סמית' ניצחה ב-200 פרפר ואחרי 40 דקות עלתה לגמר ב-200 גב. מרפי ישחה 100 ו-200 גב בפעם השלישית ברציפות באולימפיאדה, קינג שתעשה "דאבל" שלישי ברציפות בחזה הייתה אחראית לחלק הרומנטי של הערב. גיא אילון מסכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לילי קינג | צילום: מסך

המבחנים האמריקאיים בשחייה נמשכו הלילה (בין חמישי לשישי) וזימנו עוד כמה קרבות מרתקים על המקומות בנבחרת האולימפית, דאבלים איכותיים, וגם קרב אחד בלתי נשכח על מקום בגמר. אין מה להגיד, בארה"ב השחייה מספקת שואו – כמו שרק האמריקאים מסוגלים להרים.

לכתבות נוספות בנושא:
חוסר מזל: שחיין צרפתי נפצע כאשר חגג את ההעפלה לאולימפיאדה
החלק הראשון בקאמבק הושלם: קיילב דרסל הבטיח מקום בפריז
רייגן סמית' שלחה מסר לקיילי מקיואן עם שיא עולם חדש ב-100 גב

200 פרפר נשים – גמר
מישהו זוכר שרייגן סמית' פתחה את התחרות הזאת ברגל שמאל? השחיינית שפספסה את המקום בנבחרת ב-100 פרפר המשיכה עם שיא העולם ב-100 גב, וכעת הוסיפה גם את ה-200 פרפר. היא התייצבה למשחה לאחר שקבעה 2:04.91 בחצי הגמר, כשלצידה אלכס שאקל הצעירה. שתיהן פתחו יחסית מבוקר, כששאקל מסתובבת שלישית ב-50 וב-100, אך מעלה הילוך לאחר הפניה ועוברת להוביל ב-150, עשרים מאיות לפני סמית', שיצאה בעוצמה מהקיר, עברה להוביל והשאירה לשאקל הצעירה להיאבק עם חברותיה לאימונים של סמית' מאוניברסיטת טקסס – והיו עוד שלוש כאלו במשחה.

בסופו של דבר, סמית' סיימה ראשונה עם 2:05.70, כשנייה לפני שאקל (2:06.69 דקות) שהצליחה להקדים את לינדסי לוּני, שהגיעה 34 מאיות אחריה וייתכן שהייתה עוקפת אותה עוד שתי תנועות נוספות. בכך, הצטרפה אלכס לאחיה ארון שאקל, שניצח את ה-400 חופשי וכעת נחכה לראות האם אלכס וולש תצטרף לגרטשן, אחותה הצעירה.

200 גב גברים – גמר
ראיין מרפי הבלתי נגמר עשה זאת שוב, והפך לאמריקאי הראשון בהיסטוריה שישחה את הדאבל של 100 ו-200 גב בשלושה משחקים אולימפיים ברציפות. מההתחלה היה ברור שמרפי בא להראות לכולם מי הבוס ולקח את ההובלה מהזינוק. קיטון ג'ונס, שמתאמן עימו, פתח בצורה מעט יותר מבוקרת וב-150 הסתובב שלישי – אך סיומת מצוינת שכמעט וסיכנה את מרפי הביאה אותו לסיים במקום השני – וכך לקאל-ברקלי יש שני נציגים בפריז במשחה. מרפי סיים עם 1:54.33 וג'ונס עם 1:54.61 – לא תוצאות של פודיום בפריז אבל רוב הסיכויים שיכנסו לגמר.

50 חופשי גברים – חצי גמר
חצי הגמר ב-50 חופשי לגברים הציג את הפרק הראשון בדרמה, ובו תשעה שחיינים ירדו מ-22 שניות – ורובם שיפרו את תוצאות הבוקר. היה מהנה לראות את קיילב דרסל חוזר לקדמת הבמה ומנצח את המקצה המהיר עם 21.61 ועולה שני לגמר. את הדרמה סיפקו שני השחיינים שסיימו במקום השמיני, ג'וני קיוּלוֹ ואדם צ'ייני שהיו צריכים להתייצב בסוף הצגת הערב למשחה הכרעה, Swim-Off, על מנת לקבוע מי ישחה בגמר, אחרי שנגעו יחד על המקום השמיני עם 21.89 שניות. אלא שגם במשחה ההכרעה הם נגעו שוב יחד עם 21.79! רק בפעם השלישית הושג שובר השוויון, כשצ'ייני קבע 21.81 וסידר לעצמו כרטיס לגמר – לא רע לספרינטר וכל זאת תוך כשעה. סיבה טובה למאמני השחייה שקוראים לאמן את השחיינים לשחות מספר משחי ספרינט במהירות תחרות באימון אחד.

200 חזה נשים – גמר
משחה הגמר ל-200 חזה נשים סיפק דרמה ורומנטיקה מצידן של אלכס וולש, האחות של, ולילי קינג. מיד עם הזינוק, קייט דגלאס ענתה על כל השאלות והובילה בפער ניכר ועם 1:06.93 ב-100, שהלך והצטמצם מעט לקראת הסיום. מאחוריה, וולש וקינג החליפו מקומות בין שנייה ושלישית וב-50 האחרון היה נראה כי וולש חתמה את העניין עם 7 עשיריות בפנייה. אלא שכאשר נותרו 25 מטרים לסיום, קינג לחצה על הדוושה, העלתה עוצמה ותדירות וחלפה על פני וולש וסיימה עם 2:21.93 לפני 2:22.38.

הדרמה כמובן הייתה מניעת האפשרות שוולש תתחרה בצוותא עם אחותה גרטשן, למרות שיש עדיין את ה-200 מ"א, שם יהיה לה קרב על המקום השני עם טורי האסק שנמצאת בכושר שיא וליאה הייז שטרם הראתה את מלוא יכולתה. דגלאס שיפרה שוב את השיא האמריקאי עם 2:19.46 ואילו קינג קבעה היסטוריה, בכך שתהיה הראשונה לייצג את ארה"ב ב-100 וב-200 חזה בשלוש אולימפיאדות רצופות.

החלק הרומנטי במשחה היה דווקא אחריו, כשבן זוגה של לילי הציע לה נישואין מול עשרות אלפי צופים והיא נענתה בחיוב. מעניין אם התשובה הייתה משתנה לו קינג הייתה מגיעה שלישית…

200 גב נשים – חצי גמר
משחי חצי הגמר ב-200 גב נשים הציגו רמה טובה יותר מהבוקר – וכל שמונה העולות לגמר קבעו תוצאות מהירות מ-2:09. ראשונה עלתה רייגן סמית' הבלתי נגמרת, בתוצאה בינונית עבורה של 2:06.41, אך בהתחשב כי היו לה 40 דקות בלבד מסיום ה-200 פרפר ועד לזינוק ל-200 גב, מתוכן אולי כ-20 דקות שחרור – יש לצפות כי במשחה הגמר שיהיה האחרון שלה בתחרות היא תשחה שוב מהר מאוד. כל ארבע השחייניות שעלו מיד אחריה שחו פחות מ-2:08 ולהערכתי הקרב יהיה בין קלייר קורזאן, שטרם הצליחה להתברג לנבחרת, ובין קייטי גריימס ופיבי בייקון. ההימור שלי שבייקון תצליח ותייצג שוב את ארה"ב במשחה, כפי שעשתה בטוקיו.

200 מעורב אישי גברים – חצי גמר
חצי הגמר ב-200 מ"א לגברים הציג שיפור קל בתוצאות מהבוקר ולגמר עלו כל המועמדים הבכירים, אותם הוביל צ'ייס קאליש הוותיק עם 1:56.83. משחה הגמר יספק קרב מותח בין קאליש, לשיין קאסאס המוכשר שטרם הצליח להתברג בנבחרת, קירן סמית' שאם ישאירו לו צוהר קטן בחזה הוא יספק את הסחורה בחתירה וכמוהו גרנט האוס. אסור כמובן להוציא מהתמונה את קרסון פוסטר, המועמד הבכיר לניצחון וכן את אוון מקדונלד. חמישה מתוך ששת הראשונים, חוץ מסמית' ששוחה בפלורידה עם אנתוני נסטי, מתאמנים או התאמנו עד לפני חודש עם בוב באומן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג