סיפאן חסן בעננים: "לא מתכוונת לעצור, ארוץ מרתונים עד יום מותי"

האלופה האולימפית מספרת בראיון כי היא "עדיין מפחדת מהמרתון" אך גם חושבת קדימה: "לא מתכוונת להפסיק. זה מאוד כיף". ולגבי ההשוואה לאמיל זטופק הצטנעה: "אני לא אגדה, אני סתם אדם מטורף וסקרן שעושה הכל"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סיפאן חסן מנצחת | צילום מסך

כמה ימים אחרי סוף המשחקים האולימפיים וההישג של סיפאן חסן עדיין צרוב עמוק בתודעה. שתי מדליות ארד, בריצות ה-5,000 וה-10,000 באצטדיון, וגולת הכותרת – הניצחון בריצת המרתון עם שיא אולימפי חדש. מסתבר, שההישג חסר התקדים רק נותן תיאבון להולנדית בת ה-31, ששיתפה בראיון ל"אינדיפנדנט" על תחושותיה ביום שאחרי.

לכתבות נוספות בנושא:
קרב הטיטנים: ורהולם ודופלנטיס יתחרו ראש בראש בריצת 100 מטר
הסוד של האתלטית שהדהימה עם מדליה אולימפית ב-1,500: דואתלון!
אדירה: מקום 9 ללונה סלפטר במרתון האולימפי, שיא אולימפי לסיפאן חסן

"אני ממש מרוסקת. אני אף פעם לא רוצה לאכזב את עצמי, אני רוצה לתת הכל, וזה מה שעשיתי. זה מרגיש כמו חלום. הפכתי לאלופה אולימפית במרתון. השלמתי את המשימה שלי עם שלוש מדליות, שתי מדליות ארד וזהב במרחק האהוב עלי. אני חסרת מילים".

על העובדה שבחרה לרוץ את שתי ריצות המסלול לפני המרתון סיפרה: "כל שאר המתחרות היו טריות. אמרתי לעצמי – 'אני לא מרגישה רעננה, אני לא מרגישה טוב, למה לא רצת רק את המרתון?' מההתחלה ועד הסוף הרגשתי לא בנוח".

למרות התחושה שהיא מתארת, היא ידעה לשמור על הדבוקה המובילה, וממש בישורת האחרונה הצליחה לברוח לאלופת העולם טיגיסט אספה (לא לפני שהחליפו דחיפות קלות) ולנצח עם זמן של 2:22:55 שעות. "אני עדיין מפחדת מהמרתון, עשיתי רק ארבעה וכולם שונים זה מזה. את מרגישה לא בנוח במשך שעתיים או יותר, והמוח רוצה להגן עליך", הוסיפה.

היא הסבירה על יתרונותיה בריצה: "אני מתאוששת מצוין, זה טוב, אבל השאר זה האתגר, אני אוהבת את האתגר הנוסף. אני אוהבת לנסות דברים. אני לא מפחדת… זאת אומרת, אני מפחדת, אבל אני אוהב לנסות דברים. האם זה עובד או לא? זה מה שעושה אותי טוב יותר מאחרים, אני מנסה", אמרה חסן.

ומה מתכננת להמשך הדרך והאם זה ירגיש לה שונה בעתיד? "אני עדיין אהיה לחוצה, אבל עדיין לא סיימתי, אני חושבת שאעשה מרתונים עד שאמות. אני לא מתכוונת להפסיק. זה מאוד כיף", היא הצהירה.

כשנשאלה על ההשוואה לאמיל זטופק האגדי, שזכה בזהב בכל שלושת המרחקים הארוכים אי שם  ב-1952 והיה היחיד לעשות זאת, הצטנעה: "אני לא אגדה. אני סתם אדם מטורף וסקרן שעושה הכל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג