"סיכלנו 3 פיגועים נגד ישראלים במשחקים האולימפיים"

הרשויות בצרפת מדווחות כי עצרו חמישה חשודים שניסו לבצע פיגועים במהלך המשחקים בפריז, כולל נגד מטרות ישראליות, אולם "הנבחרת הישראלית עצמה לא הייתה יעד לאותם פיגועים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שוטרים במשחקים האולימפיים | צילום: Shutterstock

הרשויות בצרפת סיכלו שלושה פיגועים, כולל נגד מטרות ישראליות, במהלך המשחקים האולימפיים בפריז הקיץ, כך אמר היום (רביעי) התובע הלאומי ללוחמה בטרור של צרפת אוליבייה כריסטאן. חמישה בני אדם, בהם קטין, נעצרו בחשד למעורבות בשלושת הפיגועים שסוכלו.

לדבריו, מחבלים תכננו לתקוף "מוסדות ישראלים או נציגי ישראל בפריז" במהלך התחרות, שהתקיימה בבירת צרפת ובסביבתה מ-26 ביולי עד -11 באוגוסט. עוד הוסיף כי "הנבחרת הישראלית עצמה לא הייתה יעד ספציפי לאותם פיגועים".

סטאד דה פראנס בטקס הסיום של פריז 2024 | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

על פי הדיווחים אחת הכוונות של המפגעים הייתה לפוצץ ברים ומסעדות בסביבת אצטדיון הכדורגל של סנט אטיין, בשם דאעש וארגונים ג'יהאדיסטים נוספים. מדובר באחד האצטדיונים שאירחו את משחקי הכדורגל של המשחקים האולימפיים. הרשויות דיווחו כי נעשו לא פחות מ-936 חיפושים בבתים של חשודים בצרפת כפועלות מניעתיות לפעולות טרור סביב המשחקים.

צרפת הייתה בכוננות גבוהה במהלך המשחקים ללא קשר למשלחת הישראלית, אך זו בהחלט זכתה לטיפול אבטחתי מיוחד, הן על רק המלחמה המתחוללת והן על רקע העלייה בעוינות כלפי יהודים באירופה. כזכור, לפני המשחקים ספורטאים ישראלים אף קיבלו איומים ברשתות החברתיות.

נהר הסיין לצד מגדל אייפל | צילום: Shutterstock

כ-30,000 שוטרים נפרסו ברחבי העיר, מתוגברים על ידי כ-20,000 חיילים ובין 17,000 ל-22,000 מאבטחים פרטיים שסייעו במאמץ ההגנה, הן באתרי התחרויות והן באזורי האוהדים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג