סיכום שנת 2020 בשחייה בארץ

למרות שהשחייה הישראלית הושבתה בחלק גדול של העונה, היא עדיין נהנתה משנה נהדרת של אנסטסיה גורבנקו בת ה-17 שעשתה עוד צעד בדרך לטופ העולמי ומשכה איתה את אנדי מורז ויעקב טומרקין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השחייה הישראלית עברה משבר גדול בתקופת הקורונה כי בניגוד לרצים למרחקים ארוכים שיכלו להתאמן רוב הזמן, הבריכות הושבתו לתקופה די ארוכה, וגם רוב התחרויות שבדרך כלל מתקיימות בבריכות סגורות בוטלו ונדחו, כולל כמובן אירוע השיא שהוא המשחקים האולימפיים בטוקיו.

בדרך לטופ העולמי. אנסטסיה גורבנקו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

ובכל זאת, ב-2020 השחייה הישראלית המשיכה ליהנות ממי שמסתמנת להיות הכישרון הגדול אי פעם שצמח כאן, אנסטסיה גורבנקו בת ה-17. למרבה המזל, גורבנקו ועוד שלושה שחיינים ישראלים סגרו את השנה האזרחית הזאת בסדרת תחרויות די ארוכה – הליגה המקצוענית ISL שאחראית לחלק העיקרי של הסיכום השנתי הזה.

בפברואר הנבחרת הישראלית עוד הספיקה לפתוח את העונה הבינלאומית בתחרות בסבב ה"גולדן טור" הצרפתי בניס שם אנסטסיה גורבנקו שברה את השיא הישראלי ב-400 מעורב אישי וסיימה במקום השלישי, כשבהמשך השיגה מדליית ארד נוספת ב-100 חופשי.

במארס הבריכה הלאומית במכון וינגייט נסגרה לאימונים, שלושה ימים לאחר מכן הודיעו בהתאחדות האירופית על דחייתה של אליפות אירופה שהיתה אמורה להתקיים בחודש מאי בבודפשט, לקראת המשחקים האולימפיים. תחילה דחו את האליפות לאוגוסט ובסופו של דבר אליפות אירופה נדחתה בשנה. השחיינים הישראלים שהתאמנו בחו"ל שבו לארץ ונכנסו לבידוד.

במאי, לאחר חודשיים של השבתה מפעילות, השחיינים המקצועיים קיבלו אישור לחזור ולהתאמן בבריכות. חודשיים לאחר מכן נפתחו שאר הבריכות. ביולי התקיימה התחרות הראשונה בימי הקורונה במכון וינגייט ובה אביב ברזילי וגל כהן גרומי שברו את שיאים ישראלים לנוער (100 גב נערות ו-200 מעורב אישי נוער).

באוגוסט התקיימה תחרות סיום העונה בבריכות קצרות במכון וינגייט וגורבנקו שברה שם שלושה שיאים ישראלים ב-50 חופשי, 100 גב ו-100 חזה. בתחרות זו גם ג'ון מרכוס שלזינגר (50 פרפר) ואביב ברזילי (200 גב נשים) שברו שיאים ישראלים.

בספטמבר פורסם שארבעה שחיינים ישראלים יתחרו בעונה השנייה של הליגה המקצוענית ISL. בנשים אנסטסיה גורבנקו ואנדראה מורז ובגברים יעקב טומרקין ומירון חרותי. גורבנקו ומורז ייצגו את קבוצת לוס אנג'לס קרנט, חרותי את די.סי טריידנט האמריקאית מוושינגטון וטומרקין את איירון ההונגרית.

חזר לשבור שיאים. יעקב טומרקין | צילום: באדיבות איגוד השחייה בישראל

במחזור הראשון של הליגה הזאת שהתקיימה בבועה בבודפשט, גורבנקו שברה את השיא האירופי לנוער ב-200 מעורב אישי (בריכות קצרות) וסיימה שלישית. היא קבעה 2:06.46 דק' וקיצצה יותר משנייה משיאה הקודם. למחרת היא שברה את השיאים הישראלים ב-100 ו-400 מעורב אישי ואנדראה מורז שברה את השיא הישראלי ב-100 חופשי. ב-100 מעורב אישי גורבנקו סיימה שנייה אחרי השבדית שרה שוסטרום וקבעה 58.21 שנ', שיפור של 45 מאות לשיא שקבעה עמית עברי ב-2013. ב-400 מעורב אישי היא סיימה שישית בשיא חדש של 4:35.05 דק'. ב-100 חופשי מורז קבעה 52.71 שנ' והחזירה לעצמה את השיא שנשבר לפני כן על ידי גורבנקו.

השיא הזה החזיק מעמד מספר ימים כי בפתיחת המחזור השלישי של הליגה גורבנקו שוב שברה אותו ועל הדרך שברה גם את השיא האירופי לנוער כשקבעה 52.36 שנ' תוך כדי משחה שליחות בו היא היתה השחיינית הראשונה של ל.א קרנט, שניצחה את המשחה הזה. יום לאחר מכן מורז שוב החזירה לעצמה את השיא, כשהפעם קבעה 52.26 שנ' וסיימה שלישית. גורבנקו לעומת זאת קיצצה עוד 15 מאיות משיאה הטרי ב-100 מעורב וקבעה 58.06 שנ' (סיימה שנייה) וגם קיצצה כמעט 2.5 שניות משיאה ב-400 מעורב אישי עם 4:32.67 דק' (מקום רביעי כללי).

במחזור הרביעי יעקב טומרקין התקרב עד כדי פחות מחצי שנייה לשיאו האישי ב-100 גב וסיים את המשחה הזה במקום השני 51.69 שנ' ונקודות יקרות לקבוצתו ההונגרית. במחזור החמישי מורז עשתה היסטוריה והפכה לשחיינית הישראלית הראשונה שניצחה משחה ב-ISL, היא עשתה זאת ב-200 חופשי כששיפרה את שיאה הישראלי ביותר משנייה וקבעה 1:53.58 דק'.

שתי הנשים המובילות בשחייה הישראלית המשיכו לשבור שיאים בקצב מטורף בבועה בבודפשט ובמחזור השביעי גורבנקו שוב שברה את השיא האירופי לנוער (והשיא הישראלי לבוגרות) ב-200 מעורב אישי עם 2:05.98 דק' ומורז שוב קיצצה 10 מאיות מהשיא הישראלי ב-100 חופשי וקבעה 52.16 שנ'.

ב-10 בנובמבר העונה הסדירה של ISL ננעלה וגורבנקו שוב שברה את שיאה הישראלי ב-100 מעורב אישי והפעם ירדה לראשונה מ-58 שניות עם 57.90 שנ'. חמישה ימים לאחר מכן בשלב חצי הגמר גם טומרקין הצטרף לרשימת השיאנים הישראלים של השנה הנוכחית. הוא עשה את זה בשני משחים, 200 מעורב אישי בו קבע 1:53.17 דק' ו-100 מעורב אישי עם 52.23 שנ'. בשלב הזה גורבנקו השיגה את ניצחון הבכורה של בליגה במשחה 200 מעורב אישי ובמקביל שברה את השיא הישראלי ב-100 חזה עם 1:05.28 דק'. מורז שוב שברה את שיאה הישראלי ב-200 חופשי עם 1:53.50 דק'. שתי השחייניות הגיעו עם לוס אנג'לס קרנט עד לשלב הגמר.

עונה נהדרת. אנדראה מורז | צילום: עמית שיסל, באדיבות איגוד השחייה בישראל

בהמשך נבחרת ישראל יצאה לתחרות בינלאומית בהולנד במטרה ששחיינים שקבעו קריטריון אולימפי בשנה שעברה יאשררו אותו. מירון חרותי עשה את זה ב-50 חופשי ורון פולונסקי במשחה ה-200 מעורב אישי.

ובמשחי המים הפתוחים, רגע לפני הקורונה באילת אירחו את הסבב האירופי במים פתוחים כששחיינים מארבע מדינות שהמגיעים מהן נדרשו לבידוד לא הורשו להשתתף למרות שחלקם כבר נחתו כאן. מדובר בשחיינים מספרד, צרפת, אוסטריה וגרמניה כאשר למשלחת האיטלקית נאמר מראש שלא להגיע.

אליפות ישראל במים פתוחים קדמה לסבב האירופי, אווה פביאן ויונתן רוסין הוכתרו כאלופי ישראל ב-5 קילומטרים. יום לאחר מכן התקיימה התחרות במסגרת הסבב האירופי, שם מתן רודיטי רשם את הישג השיא של הנבחרת הישראלית וזכה במדליית הארד, כשאצל הנשים אווה פביאן סיימה רביעית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג