לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו
מאיפה לאיפה? מהעיר אורבטלו לעיר פרסקאטי
אורך הקטע: 235 קילומטר
דרגת קושי: 2 מתוך 5 כוכבים
ריצ'רד קרפאז האקוודורי ניצח את הקטע הרביעי של הג'ירו ד'איטליה, שזה כבר מפתיע מאחר וקרפאז הוא הרוכב המוביל של קבוצת "מוביסטאר" והקטע הזה אמנם הסתיים בעלייה והיה מישורי. וזה כל היופי בגרנד-טור. גם קטע שעל הנייר נראה משעמם למדי, יכול להפוך לסוער במיוחד בגלל כמה תקריות בלתי צפויות.
אחת מהן, התרסקות גדולה פחות מ-6 קילומטרים לסיום הקטע, העיפה את טום דמולאן לתוך תעלה בצדי הכביש. מיד אפשר היה להבין שמדובר ברגע קריטי מאחר וההולנדי שזכה לפני שנתיים בג'ירו התקשה לקום, וחבריו לקבוצת "סאנווב" קיבלו הוראה לחזור אחורה כדי לעזור לו. אז אחרי תאו גגן הארט אתמול, גם דמולאן התרחק מאוד מרשימת מובילי ה-GC. לעומת זאת פרימוז רוגליץ' היה היום במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לנצל את ההתרחשויות ולהגדיל את הפער בדירוג הכללי, ולזה נגיע בהמשך.
נחזור להתחלה. הידיעה שמדובר בקטע ארוך במיוחד של כ-6 שעות רכיבה לא עצרה את רוכבי קבוצות הפרו-קונטיננטל האיטלקיות ושלושה מהם יצרו קבוצת בריחה: מרקו פראפורטי (אנדרוני ג'יוקאטולי-סידרמק), מירקו מאסטרי (ברדיאני) ודמיאנו צ'ימה (ניפו-ויני). הקטע כלל עלייה מדורגת אחת (קטגוריה 4) ועוד שני מאוצי ביניים.
אז בזמן ששלושת האיטלקים רכבו לבדם לאורך יותר מ-200 קילומטרים, ארנו דמאר היה זה שסיים רביעי במאוץ הביניים הראשון, והרוויח נקודות חשובות בדירוג הספרינטרים בדירוג הספרינטרים בדרך למקום השני בסיומו של הקטע הזה. ואם כבר מזכירים את גאביריה, קבוצתו UAE זינקה היום עם רוכב אחד פחות אחרי פרישתו של הספרינטר הקולומביאני סבסטיאן מולנו. השמועות באתרי האופניים דיברו על בדיקת דם לא תקינה, ובכל מקרה מדובר במכה קשה לקבוצה מאיחוד האמירויות מאחר ובקטע השני מולאנו היה הרוכב שסייע לגאביריה לנצח את הקטע.
וככל שהקטע הרביעי התקדם כך הספרינטרים כמו גאביריה, ויויאני וקיילב אוואן החלו לחשוב על קו הסיום והקבוצות שלהם תפסו עמדות בפלוטון, ש-10 קילומטרים לסיום בלע את קבוצת הבריחה. ראינו שם את לוטו סודאל שמחפשת ניצחון בכורה לקיילב אוואן, את ויויאני והחברים מקוויקסטפ, וגם את שני האיטלקים של ישראל סייקלינג אקדמי – דוידה צ'ימלואי וכריסטיאן סבראגלי שגם הפעם בנו על טופ 10.
התכניות של רוב הרוכבים השתנו 6 קילומטרים לסיום בהתנגשות כפולה בשני צידיו של הפלוטון. אחד הנפגעים העיקריים היה אלוף הג'ירו מלפני שנתיים טום דמולאן שנפל לתוך תעלה בצידי הדרך, התקשה לקום ולאחר מכן רכב את הקילומטרים האחרונים בקצב איטי ועם פצע רציני ברגל. רוכבים אחרים כמו האיטלקים של סייקלינג אקדמי, אליה ויויאני ופרננדו גאביריה התעכבו בגלל ההתנגשויות ואיבדו סיכוי.
ה"זוכים המאושרים" שהיו בחלק הקדמי של הפלוטון היו 13 רוכבים, חלקם ספרינטרים וחלקם מתמודדי GC. בשני הקילומטרים האחרונים חיכתה להם עלייה באחוזים של 4-5. נראה היה שיתפתח שם קרב בין קיילב אוואן, פסקל אקרמן ודייגו אוליסי מ-UAE שניסה לזכות בקטע אחרי שגאביריה נותר מאחור. גם המוביל בדירוג פרימוז רוגליץ' היה חלק מהדבוקה. אבל מי שלחץ על הגז בטיימינג המושלם תוך כדי העלייה היה קרפאז, שבשנה שעברה ניצח בקטע השמיני (בדרך למקום רביעי כללי בג'ירו) והיום השיג ניצחון קטע שני בקריירה בג'ירו ד'איטליה. הוא עשה את זה בורה מושלמת שלא הותירה סיכוי לאוואן שסיים במקום השני. דייגו אוליסי סיים שלישי ופסקל אקרמן רביעי. הגרמני שניצח בקטע השני עלה למקום הראשון בדירוג הספרינטרים על חשבון גאביריה.
מאחר ורוגליץ' היה המועמד לתואר היחיד שנותר בדבוקה המובילה לאחר ההתנגשות, הוא הצליח להגדיל את הפער מיריביו, משהו שבכלל לא היה צפוי לקרות היום. כעת הוא מוביל ב-35 שניות על סיימון ייטס וקצת מאחור נמצאים וינצ'נזו ניבאלי ומיגל אנחל לופז. טום דמולאן רחוק ממנו ב-4 דקות וחצי, ונראה שכבר בשלב מוקדם חלום התואר שלו כמעט והתנפץ.
בגזרת ישראל סייקלינג אקדמי, כריסטיאן סבראגלי סיים במקום ה-36 במרחק של דקה מהמנצח. אווט גברמדין האריתראי ודוידה צ'ימולאי סיימו במקומות 95 -96 כמעט 4 דקות אחרי המנצח. רובן פלזה סיים במקום ה-107, ובאותה דבוקה יחד עם גיא ניב במרחק של 5:30 דקות מהמנצח. ניב טיפס למקום ה-153 בדירוג הכללי.
10 הרוכבים המובילים בדירוג הכללי
- פרימוז רוגליץ' (סלובניה, ג'ומבו-וויסמה) 16:19:20 שע'
- סיימון ייטס (בריטניה, מיצ'לטון-סקוט) 35 שנ'
- וינצ'נזו ניבאלי (איטליה, בחריין-מרידה) 39 שנ'
- מיגל אנחל לופז (קולומביה, אסטנה) 44 שנ'
- דייגו אוליסי (איטליה, האמירויות) 44 שנ'
- רפאל מייקה (פולין, בורה-הנסגרו) 49 שנ'
- באוקה מולמה (הולנד, טרק-סגפרדו) 55 שנ'
- דמיאנו קארוזו (איטליה, בחריין-מרידה) 56 שנ'
- בוב יונגלס (לוכסמבורג, דסונייק-קוויקסטפ) 1:02 דק'
- דוידה פורמולו (איטליה, בורה-הנסגרו) 1:06 דק'