סיכום קטע 01 בג׳ירו ד׳איטליה: טום דומולאן שרף את המסלול

ההולנדי המעופף עושה זאת שוב! טום דומולאן מקבוצת סאנווב ניצח את הקטע הראשון בג׳ירו ד'איטליה בצורה מרשימה ואכזרית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


טום דומולאן, אלוף העולם בנגד שעון, הגיע לשמור על התואר שהשיג שנה שעברה ונראה שהוא במקום הנכון, פיזית ומנטלית. ההולנדי המעופף מקבוצת סאנווב (Sunweb) עושה זאת שוב וניצח את הקטע הראשון בג׳ירו ד'איטליה 2018 בצורה מרשימה ואכזרית.

מנצח הקטע הראשון. טום דומולאן | צילום: עדי כהן

הג׳ירו ד׳איטליה שמתקיים משנת 1909 הוא הפקת ענק ומרוץ עם מסורת שמקיים השנה היסטוריה כפולה – זאת פעם ראשונה שגראנד טור מתחיל מחוץ לאדמת אירופה וזאת פעם ראשונה שיש רוכבים ישראלים בגרנד-טור. כל זאת כמובן בעזרת מספר גופים ממשלתיים, כאשר מעל כולם סילבן אדאמס הבעלים של קבוצת "ישראל סייקלינג אקדמי".
התפאורה בבירת ישראל היתה מרשימה, ״גראנדה פראטנצה״, ההתחלה הגדולה בעיר ירושלים זה אירוע מרשים, מרגש והיסטורי שכלל את חגיגת הפתיחה של הצגת הקבוצות ביום חמישי בערב בככר ספרא.

ביום שישי מהבוקר המאוחר כבר ניתן היה לצפות ברוכבים בליווי רכבי הקבוצות מתאמנים על מסלול התחרות הטכני. המסלול באורך 9.7 ק״מ וכלל עליות וירידות ומספר פניות חדות שבגינן נפלו ונפצעו מספר רוכבים, הבולטים שבהם הם הרוכב קונסטנטין סוויטסו הבלארוסי של בחריין-מרידה (Bahrain-Merida) שנפגע קשה ונאלץ לפרוש מהתחרות לפני שהיא התחילה והפייבוריט כריס פרום מקבוצת סקיי (SKY) שסבל משפשופים ומכות יבשות אך זינק למרוץ מספר שעות לאחר מכן. הפציעות הללו מדגימות כמה רכיבת אופניים הוא ספורט קשה ומאתגר שטומן בחובו סיכונים. לא מספיק להיות הרוכב הכי חזק פיזית נדרשת גם יכולת טכנית גבוהה וריכוז, הכרת המסלול היא קריטית לביצוע טוב במיוחד בנגד שעון טכני וקצר שכזה.

התרסק בחימום. כריס פרום | צילום: זיו בקפיין

הקהל המקומי גדש את המסלול שהיה רווי בנקודות צפייה יפות, האווירה היתה מחשמלת בעלייה הקצרה לקו הסיום כאשר הקריינים משלהבים את הקהל ונותנים מידע פרקטי על הרוכבים וטיב הביצוע שלהם. ואכן זכינו לראות ביצועי קצה של הרוכבים הטובים בעולם ממרחק נגיעה, רוהאן דניס אלוף אוסטרליה בנג״ש מקבוצת BMC היה הראשון לקבוע את הרף הגבוה בתוצאה מהירה ביותר של 12:04 דק' (48.2 קמ״ש ממוצע). זמן זה נשבר באופן דרמטי ב-2 שניות בלבד רק על ידי הרוכב האחרון שזינק למרוץ, טום דומולאן 12:02 דק'. את הפודיום סגר אלוף אירופה בנג״ש ויקטור קאמפנארטס מקבוצת לוטו-סודאל (Lotto Soudal) שעצר את השעון על 12:04:32 והציג רכיבה חזקה ביותר.
קבוצת קטושה-אלפסין (Katusha-Alpecin) היתה החזקה ביותר עם 3 רוכבים בעשירייה הראשונה.

את "המאליה צ'יקלמינו" החולצה הסגולה זכאי ללבוש הרוכב עם הניקוד הטוב ביותר (בדרך כלל ספרינטר) אך כעת מוביל בדירוג דומולאן שכמובן ילבש את החולצה הורודה כמנצח הקטע ה-1 ומוביל הטור ולכן את החולצה ילבש מקום שני בדירוג רוהאן דניס. את "המאליה ביאנקה" החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר הטוב יותר לובש מקסמיליאן שאכמן מקוויק-סטפ שסיים במקום ה-8 וקבע זמן נהדר, רק 20 שניות מהמנצח. מחר נגלה מי יהיה הרוכב הראשון שילבש את "המאליה אזורה", החולצה הכחולה של המוביל בתחרות "מלך ההרים".

מלבד המרוץ היומי על הנצחון והפודיום בכל קטע ישנו המרוץ הגדול על הנצחון בדירוג הכללי שם אם נבחן את התוצאות של הפייבוריטים, נגלה הפרשים די משמעותיים לקטע נג"ש כל כך קצר. כאמור דומולאן מנצח את הקטע והוא מוביל התחרות עם החולצה הורודה כמעט בהמשך ישיר לג'ירו של שנה שעברה. הרוכב סיימון ייטס מקבוצת מיצ'לטון-סקוט (Mitchelton-Scott) עם ביצוע נהדר נמצא מאחורה כעת ב-20 שניות בלבד, דומניקו פוצביבו מבחריין-מרידה שלא ידוע ביכולות הנג"ש שלו, מפתיע ומסיים 10 בקטע עם אותו זמן של טוני מרטין מקטושה-אלפסין 27 שניות ממקום ראשון, מיד אחריו בדירוג נמצא קרלוס בנטקור הקולומביאני של מויסטאר (Movistar), הוא מסיים במקום ה-11 ומוכיח שכדאי לספור אותו עם הפסד זמן מינימאלי של 28 שניות.

טוני מרטין מסתער | צילום: זיו בקפיין

טיבו פינו מקבוצת FDJ והתקווה הצרפתית לפודיום מסיים במקום ה16 הסולידי והוא מאבד 33 שניות, כריס פרום מסיים עם זמן מאכזב ביחס ליכולת המצופה ממנו, 37 שניות אחרי דומולאן, אך ביחס לנסיבות (התרסק באימון מספר שעות לפני הזינוק) הוא דווקא מציג יכולת סבירה ו"נגטיב ספליט" מרשים, במידה והפציעה לא תשפיע עליו יותר מדי הוא צפוי להחזיר חלק משמעותי ממנו בהרים הגבוהים באיטליה. דיוויד פורמאלו האיטלקי מקבוצת בורה (Bora) מאבד 40 שניות, אסטבן צ'אבס הקולמביאני (מקום שני בג'ירו 2016) קובע זמן איטי ב46 שניות מהמנצח. המפסידים הגדולים של היום הם מיגל אנחל לופז Astana, מייקל וודס EF-Drapac ולואיס מיינטס Dimension-Data שמפסידים 56 שניות, 1:02 ו-1:08 דקות בהתאמה. לופז המוביל הקולמביאני של אסטנה גם נפל ונפצע בבוקר ההכנות למרוץ וימתין להרים הגבוהים להשיב את הזמן האבוד.

הקבוצה המקומית-ישראלית, סייקלינג אקדמי, זכתה לרוח גבית ועידוד נרחב מהקהל הביתי והרוכבים הישראלים גיא שגיב (אלוף ישראל בנג"ש) וגיא ניב לא אכזבו ונתנו הופעה מכובדת עם מקומות 162 ו-167 וזמן כולל של 13:47 דק' ו-13:51 דקות בהתאמה. אפשר לקוות שב-2 הקטעים שנותרו בארץ נזכה לראות מהלכים התקפיים במיוחד מ-2 הישראלים של הקבוצה ומי יודע אולי גם נזכה באיזה חולצה. הרוכב המוביל של סייקלינג אקדמי לדירוג הכללי הוא בן הרמנס הבלגי שסיים במקום ה-108 דקה ו12 שניות אחרי המנצח. רובן פלאזה הספרדי והתקווה לנצחון בקטע בג'ירו סיים דקה ו-24 שניות אחרי זמן מנצח.

הדרך לרומא עוד ארוכה והיא עוברת מחר בקטע ה-2 של הג'ירו מחיפה שבצפון, דרך העלייה המדורגת בזכרון יעקב ומסתיימת לאחר 167 ק"מ שטוחים למדי בספרינט פיניש בסמוך לחוף הים של תל אביב. הקטע השלישי והאחרון בארץ מבאר שבע לאילת גם הוא מישורי וצפוי להסתיים בספרינט כך שנראה שהכוכב ההולנדי יישאר ורוד עד איטליה, דומולאן עצמו מצהיר שהוא וקבוצתו לא מתכננים לשמור על החולצה בכל מחיר בשבוע הראשון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38