לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו
פרימוז רוגליץ' (Jumbo-Visma) ילבש כבר בקטע 2 את החולצה הוורודה לראשונה בחייו ויכול להיות מרוצה מאוד מהניצחון שלו היום בפער גדול על יריביו בדירוג הכללי. הוא מוביל ב-19 שניות על סיימון ייטס (Michelton-Scott) ב-23 שניות על וינצ׳זו ניבאלי (Bahrain-Merida) ב-28 שניות ממיגל אנחל לופז (Astana) ותום דומולאן (Sunweb) השען הידוע ומנצח מהדורת 2017.
צ פ ו | זה מה היה בקטע הראשון בג'ירו
מסלול הקטע הפותח של הג'ירו היה נגד שעון קצר, 8 קילומטרים עם 250 מטרים טיפוס מצטבר- כמעט כולם לקראת סוף המסלול בעלייה החדה של סאן לוקה באורך 2.1 ק״מ עם שיפוע ממוצע 9.7%. בהחלט מבחן מצוין לכושר של הרוכבים המובילים לניצחון כללי והזדמנות לייצר פערים משמעותיים כבר בתחילת המרוץ.
תום דומולאן הפייבוריט לניצחון בקטע פתח ראשון מתוך 176 רוכבים וזאת באופן מעט מפתיע בשל הרצון להימנע ממזג אוויר בעייתי שהיה צפוי להיכנס עם ערב וכך גם עשו רוב הרוכבים המובילים לניצחון בדירוג הכללי, אשר זינקו בשליש הראשון של היום. דומולאן גם קבע את הזמן הטוב ביותר והתיישב ״בכסא החם״ אך לא לזמן רב.
רוגליץ׳ שזינק כ-10 דקות אחריו פתח חזק ונסע ״פול גז״ מההתחלה כאשר הוא עוצר את השעון בזמן של 12:54 דק', הזמן המהיר ביותר לכל הקטע ועדות מצוינת למטרות של הסלובני במרוץ. בפועל, היחידי מהרוכבים המובילים שבחר לזנק מאוחר הוא סיימון ייטס הבריטי ונראה שעשה נכון כאשר מזג האוויר נשאר נוח יחסית והוא נתן ביצוע מצוין שהספיק למקום השני בקטע.
קבוצת "ישראל סייקלינג אקדמי" הישראלית לא שמה לה מטרות גדולות לקטע הראשון וחלק מחברי הקבוצה בחרו לזנק עם אופני כביש סטנדרטיים, כמו דוידה צ׳ימולאי, מוביל הקבוצה האיטלקי שזה לו הופעת בכורה במרוץ הביתי.
גיא ניב הרוכב הישראלי היחידי במרוץ, לו זאת השתתפות שנייה ברצף בג׳ירו (שנה שעברה נאלץ לפרוש בקטע 5 עקב בעיה בריאותית) זינק רוכב אחד לפני אחרון ועשה את התוצאה ה-6 בטיבה בקבוצה שהספיקה למקום ה-145 הכללי מרחק של 2:25 דקות מהמוביל. רובן פלאזה הספרדי היה הרוכב המוביל של הקבוצה עם 1:17 דק' אחרי המוביל ומיקום כללי 45. גיא ניב סיפר בראיון לאחר הקטע: "אני שמח שסיימתי בלי סיכונים מיותרים, מחר יתחיל הג'ירו האמיתי".
הקטע השני של הג'ירו יוזנק היום, יום ראשון, למרחק של 205 ק"מ מהעיר בולוניה לאזור פירנצה והוא בדרגת קושי של 3 כוכבים מתוך 5 עם מספר גבעות בדרך וסיום שטוח המתאים לספרינטרים.