סיכום מרתון ירושלים: הדאבל של המנצח הקנייתי, ההפתעה בנשים ומחאת החרדים שכשלה

מי שרצה להפריע נעצר, והמשתתפים במקצים השונים בירושלים נהנו בעיקר ממזג אוויר כמעט מושלם ומהמסלולים היפים. קיפקוגיי הקנייתי שמר על התואר ויערה זנגי שלישית כללית בנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לבדיקת התוצאה האישית שלכם היכנסו לכאן

אז אולי היה מספר חרדים שעשו את שלהם בכך שהם תפסו את תשומת הלב של משתתפי מרתון ירושלים ביום שלפני ואיימו לשבש אותו. למען האמת גם הגיעו כמה עשרות כאלה עם כוונה לעשות את זה אבל נעצרו. היו גם התראות על שיבושים מסוגים אחרים, אבל בסופו של דבר מרתון ירושלים השישי היה מושלם.

שדרק קיפקוגיי מנצח מרתון ירושלים 2017 עם ניר ברקת

תואר שני בירושלים. המנצח שדרק קיפקוגיי עם ראש העירייה ניר ברקת | צילום: פלאש 90

כל הכתבות ממרתון ירושלים בשוונג
שדרק קיפקוגיי מקניה ניצח במרתון ירושלים
עשרות חרדים שביקשו לשבש את מרתון ירושלים נעצרו
התייר ההודי שרץ את מרתון ירושלים יחף
בלוג תמונות חי ממרתון ירושלים
מבחינת מזג האוויר לא יכול היה להיות טוב יותר, בשעת הזינוק של חצי המרתון (6:45) והמרתון (7:00) ואולי בהמשך היה אפילו חם מדי במעלה או שתיים. גם מבחינת הארגון שהיטיב עם כל הרצים במקצים השונים, וכמובן שמבחינת היופי כי הרבה אנשים אומרים שמדובר באחד מאירועי הריצה האורבניים היפים בעולם וקשה להתווכח עם זה.

שדרק קיפקוגיי הקנייתי שמר על התואר שלו מהשנה שעברה וחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 2:17:35 שע'. הוא אמנם לא היה קרוב לתוצאה שלו מהשנה שעברה ולשיא המסלול (2:16:09 שע'), אבל גם לא היתה לו יותר מדי תחרות מאחר והשני לו היה וונדווסן טילהון דמטה שהיה איטי ממנו ביותר משלוש דקות וסיים ב-2:20:45 שעות. שלישי כללי סיים הקנייתי מתיו קיביווט סאנג עם 2:21:23 שעות.

המנצח בין הישראלים היה גזאצ'ו פנטה, שהיה שלישי בין הישראלים במרתון סמסונג תל אביב. פנטה חצה את קו הסיום בזמן של 2:47:47 שע' כששני בין הישראלים היה קובי רוטר ממועדון ארוחת הבוקר בירושלים עם 2:50:30 שע'. אייל טרם, שגם הא התחרה בתל אביב, היה שלישי בין הישראלים בזמן של 2:54:06 שע'.

מרתון ירושלים 2017

אחד המסלולים האורבניים היפים בעולם | צילום: פלאש 90

מנצחת חדשה בנשים

בין הנשים, האלופה בשנתיים האחרונות ג'ואן קיפצ'ירצ'יר קיגן לא הגיעה והאלופה החדשה היא בת ארצה אמילי צ'פקמוי סמואי שקבעה 2:49:25 שע'. היא הקדימה את מרסי טו הקנייתית שקבעה 2:57:44 שע' כשבמקום השלישי הכללי היתה הראשונה מבין הישראליות יערה זנגי רדושיצקי שקבעה 3:11:15 שע'. ב-2011 זנגי היתה אלופת ישראל במרתון טבריה. שנייה בין הישראליות הגיעה הלן שגיא עם 3:26:23 שע' ושלישית הדר גלב עם 3:37:18 שע'.

בחצי המרתון הפודיום היה על טהרת הרצים הישראלים. גשאו איילה מאתלטי הסמטה ניצח עם 1:13:54 שע' והקדים בפער משמעותי את אסרט ממו הירושלמי שסיים שני עם 1:16:04 שע', במקום השלישי סיים מושיקו ישרים עם 1:17:23 שע'. חברתו של ישרים לקבוצת "רצי רמת השרון", אירנה אור קונובלוב, ניצחה בין הנשים עם 1:25:07 שע', שנייה סיימה חנה בן עמי עם 1:30:04 שע' ושלישית אנה פרייס (1:33:53).

מרתון ירושלים 2017

חגיגה לרצים | צילום: פלאש 90

הרצים של אתלטי הסמטה מתל אביב שלטו במקצי ה-10 קילומטרים. בגברים ניצח שמואל אבוהיי שקבע 32:35 דק' והקדים ב-16 שניות את חברו לקבוצה גודדו בלאצ'ו. גספר סרה מהונגריה סיים שלישי עם 32:59 דק', ושלישי מבין הישראלים היה רמזי עבדולג'אבר, גם הוא מהסמטה, שקבע 33:36 דק'. מינטאמר ביקיאה מהסמטה ניצחה בין הנשים עם 39:41 דק' והקדימה את מאיה כרמי (43:34) ונילי בלוק (43:58).

מחאת החרדים כשלה

מחאת החרדים לפגוע ולשבש את מרתון ירושלים בעקבות מעצר תלמיד ישיבה בשל השתמטות משירות צבאי לא צלחו היום. החל משעות הבוקר עשרות חרדים ניסו להגיע לתוואי מסלול המרתון מרחובות סמוכים במטרה לשבש את המרתון. עד השעה 9:30 הבוקר, עיכבה המשטרה שלושה אוטובוסים באזור מחלף שורש ובהם חרדים שעל פי החשד התכוונו להגיע לאזור המרתון ולשבשו. במקביל המשטרה עיכבה לאותה שעה 40 חרדים ברחובות הסמוכים למסלולי המרתון שגם הם על פי החשד המיוחס להם התכוונו לשבש את מהלך האירוע. המשטרה המשיכה כל העת בהערכות המוגברת ופעלו כך נראה לקיומו התקין של אירוע המרתון.

במהלך המרתון הוגדל מספר העצורים החרדים ונראה כי ההערכות המקדימה של המשטרה מנעה מהם מלשבש את האירוע ובתוך כך עוכבו לחקירה עד תום המרתון 100 חרדים. ניסיונות המשטרה לקיום התקין של המרתון בבירה ובמסגרת זו נערכה לכלל האיומים והתרחישים בהם כוונות מצד גורמים שונים לנסות לשבש האירוע.

במהלך המרתון חובשים ופאראמדיקים של מד"א בשיתוף רופאים ואחיות מבי"ח שערי צדק העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה סך הכל 14 מהמשתתפים בהם גבר כבן 24 פצוע קשה עם מכת חום, גבר פצוע בינוני כבן 50 עם מכת חום ו-12 קל עם חבלות ותשישות חום. בנוסף טיפלו צוותי מד"א לאורך המסלולים ובאוהלי המרפאה ברצים שחשו ברע, התייבשו, התעלפו ונחבלו קלות, ולאחר טיפול רפואי במקום לא נזקקו לפינוי ושוחררו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג