סיכום מרתון טבריה 2016: יותר רטוב מזה לא יכול להיות

גם ותיקי מרתון טבריה לא זוכרים כאלה שלוליות ענק, המנצח היה רחוק משיא המסלול, לונה צ'מטאי התמוטטה בגלל היפותרמיה אבל היו גם כאלה שקבעו שיאים אישיים. דני בורשבסקי מסכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טפרי קבדה בלצ'ה מנצח מרתון טבריה 2016
טפרי קבדה בלצ'ה מנצח מרתון טבריה 2016

במסיבת העיתונאים שהתקיימה ערב הזנקת מרתון טבריה ה-39, השאלות המרכזיות למארגנים התייחסו למזג האוויר הצפוי ולהיערכות שלהם לקראתו. חלק מהנוכחים התעניינו בשאלות ואחרים הרימו גבה. בסופו של דבר מזג אוויר גשום לא מבטל מרתונים בעולם. אבל מצד שני אלו היו השאלות הנכונות, מכיוון שזה גם מה שעניין את מרבית המשתתפים וזה מה שבסופו של דבר הם יזכרו מהמרתון הזה.

טפרי קבדה בלצ'ה מנצח מרתון טבריה 2016

טפרי קבדה בלצ'ה מנצח מרתון טבריה 2016 | צילום: מרתון ישראל

מה עושים לאחר מרתון
תוצאות המנצחים במרתון טבריה 2016
צפו: הגרסה הישראלית ל"יום שאחרי המרתון"
5 כללים חשובים ליישום לאחר המרתון
פוסט מרתון: כיצד מתאוששים וחוזרים לאימונים לאחר ריצת מרתון?

קשה לומר אם זה היה המרתון הסוער ביותר מבין ה-39 שהתקיימו עד היום, אבל מה שבטוח זה שבסופו של דבר מזג האוויר השפיע בגדול על הריצה של רוב המשתתפים. כבר בשער הזינוק נוצר פקק לא אופייני בגלל שלולית ענק בדיוק במקום שבו נמצא השטיח שעליו דורכים כדי להתחיל את הריצה, ובירידה לכיוון חמי טבריה, ממש במאות המטרים הראשונים, נאלצו הרצים לסטות מהמסלול המקורי ולעקוף עוד שלולית ענק, יותר נכון בריכה. המארגנים לא יכלו לעשות שום דבר, הגשם ירד בטבריה בכמויות מטורפות וגם מערכות הניקוז המשוכללות ביותר לא יכלו לעמוד בכמויות כאלה אדירות של מים. לרצים לא נותר אלא להשלים עם העובדה שאת 3 הקילומטרים הראשונים הם ירוצו בתתוך שלוליות ענק, ולאחר מכן הם יתמודדו עם חלק גוף עליון רטוב כי הגשם לא הפסיק לרדת מרגע ההזנקה ועד להגעתם של אחרוני המסיימים.

לתוצאות שלכם מהמרתון – היכנסו

מבחינת הרמה והתוצאות, די ברור היה מלכתחילה שאף אחד לא יתקרב לשיא המסלול המרשים שעומד על 2:07:30 שעות. לא הגיעו לכאן מספיק רצים אטרקטיביים מחו"ל כדי להתמודד על שבירת שיא כזה, וכבר אחרי חצי המרחק (21.1 קילומטרים) אפשר היה להבין שאין ממש תחרות על המקום הראשון בניגוד לקרב אדיר עד למטרים האחרונים שהיה בשנה שעברה. טפרי קבדה בלצ'ה האתיופי, בעל שיא אישי של 2:07:35 שנקבע בשנת 2012, דהר לבדו ללא שום פייט מהפייבוריטים האחרים וניצח בתוצאה רחוקה משיאו האישי ומשיא המסלול, 2:15:31 שעות.

מספר רצים ישראלים בעלי פוטנציאל לקביעת קריטריון אולימפי (תוצאה של 2:19 שעות) התחרו בטבריה כי זה אחד המקומות שבהם נוח לעשות את זה, בתנאים יבשים כמובן. מלקמו ג'מבר רצה, אבל בסופו של דבר היה רחוק מבחינת התוצאה כשחצה את קו הסיום בזמן של 2:24:02 שעות. מצד שני, זו היתה הפעם הראשונה שבה הרץ המוכשר הזה זכה באליפות ישראל, ועתידו עוד לפניו, אולי גם השתתפות במשחקים האולימפיים במידה ויקבע קריטריון באחד המרתונים שיתקיימו באביב באירופה. שני בין הישראלים היה מרתוניסט מוכשר ומבטיח, אמיר רמון, שלמרות התנאים הקשים הצליח לקבוע שיא אישי ולרדת מ-2:30 כשקבע 2:29:52 שעות. שלישי בין הישראלים היה אסרט ממו.

התנאים הקשים על המסלול לא כללו רק גשם כי אם רוח מערבית שבאה לידי ביטוי כרוח פנים חחזקה אחרי הפרסה באזור עין גב. המשמעות היתה שבין הקילומטר ה-22 לקילומטר ה-30 רוב הרצים נאלצו להאט את הקצב שלהם, פרט לאלו שהיו מוכנים מראש לתנאים הקשים ובאו להילחם אתם כמו למשל מושיקו ישרים, ששבר את שיאו האישי במספר שניות עם 2:32:16 שעות. הרבה ציפיות היו מלונה צ'מטאי, הקנייתית במקור שממתינה לקבלת אזרחות ישראלית וחולמת לייצג את ישראל בריו 2016. היא דווקא היתה בטווח הקריטריון האולימפי, אבל ככל הנראה  התנאים הקשים עשו את שלהם ובקילומטר ה-39 כשכולם כבר רואים את הסוף היא נאלצה לפרוש ואף פונתה לטיפול רפואי. בערב דיווחו מאיגוד האתלטיקה שהיא סבלה מהיפורמיה, וחום גופה ירד ל-34 מעלות כשגם לחץ הדם ירד למדדים נמוכים – מה שגרם לאבדן הכרה מלא, אולם לאחר טיפול מצבה הוגדר טוב. האורחת מקניה אדינה קוואמבאי ניצחה בין הנשים בזמן של 2:51:16 שעות שהיה רחוק מאוד משיאה האישי שעומד על 2:29 שעות. הראשונה בין הישראליות היתה סבטלנה בחמנד בת ה-40 שקבעה 2:56:47 שעות וזה היה התואר השלישי שלה באליפות ישראל במרתון. הרצה המפתיעה של המרתון הזה היתה הגר כנעני בת ה-33, שמתאמנת אצל מוטי מזרחי ובדומה לחברתה לאימונים, אלופת ישראל בחצי מרתון ילנה דולינין, הציגה שיפור אדיר בתוצאות שלה והיום היא סגנית אלופת ישראל במרתון עם תוצאה של 2:56:47 שעות. מיגל אטיאס, במרתון הבכורה שלה, סיימה שלישית בין הישראליות בזמן של 2:58:04 שעות.

מושיקו ישרים חוצה את קו הסיום במרתון טבריה 2016

הצליח לקבוע שיא אישי. מושיקו ישרים | צילום: מרתון ישראל

היילה סטאין, שיאן ישראל בריצת המרתון, היה אמור להשתתף בריצה הזאת אחרי היעדרות של שלוש שנים, אבל למען האמת כבר אתמול בערב היה ספק גדול אם יתייצב לזינוק אחרי שהתברר שהוא אמור לנחות בטיסה מאתיופיה רק ב-20:00. המקרה הזה הזכיר למעשה מקרים קודמים בהם היה מעורב סטאין, ובסופו של דבר הוא לא השתתף.

אז הרצים המנוסים יותר הצליחו להוציא מעצמם את המיטב, ורצים אחרים שהגיעו לקו הסיום לקחו אתם חוויה, שאולי לא ממש קשורה לתוצאה הטובה ביותר שלהם, אבל בהחלט לאחד המרתונים היותר קשים שהם עברו. כשמדובר בכמויות גשם לא הגיוניות לטבריה, שפשוט לא הפסיקו, אי אפשר לבוא בטענות לצד הארגוני. מצד שני, אפשר לבקר את התנאים לצדי הדרך, כשבתחנות שתייה מסוימות מחלקי המים בחרו להסתתר מהגשם והרצים מצאו את עצמם מפרקים בקבוקי מים מתוך אריזות סגורות בשולחנות. במקרים אחרים המחלקים פשוט לא הספיקו לפתוח את המים ורצים נאלצו להמתין. אבל אם מישהו חשב שהמעודדים היקרים מקיבוצי עמק הירדן שעל הדרך: כנרת, דגניה, מעגן, האון ועין גב, יישארו בבית בגלל הגשם – הוא טעה בגדול. המעודדים הקיבוצניקים הגיעו גם היום, בהמוניהם, והיו גורם חשוב מאוד בעידוד של הרצים שהפעם באמת עבדו קשה.

מארגני מרתון טבריה חושבים כעת על האירוע של 2017, זה יהיה מרתון טבריה ה-40 במספר ואפילו מבטיחים בעיר הכנרת אירוע בן מספר ימים. אז זה כמובן הזמן להתחיל לעבוד על זה, ולהתפלל שבשנה הבאה מזג האוויר, כמו שאמרה תמיד הקלישאה עד היום בבוקר, יהיה לטובת הרצים שמגיעים למרתון טבריה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אביאל הגיב:

    הרמה היא תת רמה צריך להודות,תפסיקו לתת במה לגוגרים ,גם אם עשו שיא אישי.
    למה לא לשים תמונה של אלוף ישראל?או אלופת ישראל?

  • אלכס הגיב:

    השיא האישי של אמיר רמון, שנקבע על אותו המסלול לפני שנתיים, מהיר בשתי דקות מהתוצאה המצוינת שהוא קבע ביום שישי.

  • מיכאל ספיבק הגיב:

    אני חושב שלשים כותרת בנוסח : יותר רטוב מזה לא יכול להיות
    פותח חתיכת שער לחוק מרפי…
    🙂

  • אבנר רשף הגיב:

    מנקודת מבט של מי שלא היה שם, נראה שלא היה כל ערך ספורטיבי לארוע הזה. יותר מכך, לרבים- ובכלל זה אלה שסיימו "על ארבע" זה יהיה ארוע טראומתי שעלול להרתיע אותם מלהשתתף במירוצים נוספים.
    לקראת מרתון 29 בטבריה רצתי 'מסכמת' של 36 בגשם שוטף ועד היום רני סוכר את הרגליים מקרקשות בתוך הנעלים המוצפות במים.
    אילו למארגנים היה מספיק יוזמה וטסטוסטרון היו מבטלים ומציעים למשתתפים ללון בטבריה ולצאת למחרת. במקרים כאלה אפשר לארגן אכסניות ובתי המלון ואפילו להשתמש באולמות ספורט של בתי ספר כדי להלין את הרצים.

    1. עופר בנימין הגיב:

      ומה גורם לך לחשוב שלכולם זה נוח למחרת? הציבור הדתי לא קיים? הציבור שסגר תכניות אחרות, לא קיים? זה חלק מכללי המשחק -לפעמים מצליחים ולפעמים מפסידים, זה חלק מהחוויה.
      הדבר היחיד שאפשר להאשים את עיריית טבריה זה במערכת הניקוז שלא קיימת לה. מסכנים התושבים ולא רק רצי המרתון.(יש חיים נוספים למעט המרתון!)

      1. אברהם הגיב:

        תגובה הולמת קצרה וקולעת ' לי זה היה המרתון החמישי בטבריה וטוב שנחווה חוויה רטובה לא כל מרתון בחורף יש מזג אויר בהזמנה .אפשר לחזות ולא לשנות כל הכבוד למארגנים על נחישותם כן לקיים את המרתון .

  • מקסים הגיב:

    קצת מביך לשים לינק ל ״הנה התוצאות האישיות שלכם״ אם לא נמדדו בתחרות תוצאות אישיות באמת אלא התחילו את הספירה לכולם מרגע יריית הפתיחה ולא מרגע שעברו את השטיח בשער הזינוק…
    לא מתאים למרתון, בטח שלא מתאים לתחרות בינלאומית. אם זה המצב זה באמת ביזיון (אנשים עברו את השטיח גם אחרי 5 דקות ויותר) ואני מופתע שאף גורם רשמי לא מתייחס לזה אפילו.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג