"פחות נשים חושבות שמגיע להן להגשים את החלומות שלהן"

ראיון מיוחד עם אירנה מאזין וענבר זהבי, אלופת ישראמן נגב 2015 וסגניתה, על התחרות הגלויה והסמויה ביניהן, על שנת האימונים האחרונה ועל מקומן של הנשים בעולם הברזל. נשות הברזל של ישראל בגילוי לב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עד לישראמן נגב 2015 הסיקור התקשורתי סביב נשות הברזל הישראליות היה בעיקר סביב שלוש: נינה פקרמן, אירנה מאזין ודורה הלר. כל אחת מהן היא דמות מרתקת בפני עצמה, ויש לה לא מעט סיפורים על השילוב בין העיסוק הספורטיבי למשפחה והקריירה. כעת, לשמחתנו, גם ענבר זהבי הצטרפה לשלישייה הזאת אחרי שסיימה במקום השני בין הנשים לפני שבועיים באילת. וגם לה יש יופי סיפורים יחסית לקריירת טריאתלון למרחקים ארוכים בת שנתיים בלבד. למשל, את ירח הדבש שלה היא חגגה בבולדר, קולורדו. לא בגלל הנופים של הרי הרוקי, אלא בגלל שהיא השתתפה בתחרות הגדולה ביותר בסבב האיירונמן. חוץ מזה, יום אחרי התחרות היא עלתה על בגדי ספורט בדרך לחתונתה הרשמית עם בן זוגה, מאחר והחתונה בארץ לוותה בטקס רפורמי. זה בסדר, זהבי בת ה-29 היא זו שמודה ואומרת "אני בעייתית" – אנחנו לא אמרנו כלום.

ענבר זהבי

"אני בעייתית". ענבר זהבי | צילום: צלמי שוונג

אולי התחרות בין הגברים הישראלים, ליאור זך מאור ועמית פיין על התואר הלאומי בישראמן, קצת גנבה את הפוקוס מהנשים – שם היה כנראה הקרב האמיתי. אירנה מאזין וענבר זהבי התמודדו ראש בראש. מאזין היתה הפייבוריטית הברורה לניצחון, זהבי אפילו לא הוזכרה כמועמדת לפודיום לפני כן, למרות שבאותה תחרות בקולורדו באוגוסט 2014 היא סיימה במקום השלישי בקטגוריית הגיל שלה והיתה רחוקה ב-10 דקות בערך מסלוט לאליפות העולם בהוואי. זו היתה תחרות האיירונמן השניה שלה אחרי שהתחרתה באוסטריה ב-2013.

Woman-top2015680-120

 

"כשנרשמתי לישראמן חשבתי שאני אוכל להגיע לפודיום. בהתחלה בניתי על פודיום כללי ואחרי שראיתי שסוזאנה ההונגריה משתתפת אמרתי שלפחות אהיה בפודיום בין הישראליות. חשבתי שאני מאוד רחוקה מהיכולות של אירנה מאזין, קיוויתי שאני אוכל לשחק עם דורה הלר וגם איילת בן דוד נכנסה לתמונה".

אירנה מאזין ודורה הלר

בעלת יכולת רכיבה. אירנה מאזין (משמאל) ודורה הלר

בפועל, זהבי יצאה מהמים שתי דקות לפני מאזין והקדימה גם את הלר ובן דוד. היתרון הגדול של מאזין הוא יכולות הרכיבה שלה, אבל גם כאן זהבי הפתיעה ולא עזבה את מאזין לאורך 180 קילומטרים. למעשה, מאזין הייתה מהירה ממנה רק בדקה וחצי לאורך כל הרכיבה. "ידעתי שהשחייה לא משקפת ואפילו תכננתי לשחות מהר יותר", מספרת זהבי: "באופניים אירנה עקפה אותי בפעם הראשונה בסיבוב של סיירים והייתי בטוחה שאני לא אראה אותה יותר אבל רציתי לנסות ולהיות קרובה אליה וכך עקפתי אותה בחזרה, ועקפנו אחת את השניה כמה פעמים".

אירנה מאזין מנצחת ישראמן נגב 2015

אירנה מאזין מנצחת ישראמן נגב 2015

אירנה מאזין, אלופת ישראמן נגב 2015, נזכרת גם היא בקרב על האופניים שמבחינתה נראה פחות כמו קרב: "לא ניסיתי לברוח לה, רכבתי עם ההגדרות שלי וחשבתי איך הכי נכון לרכב בשבילי מבלי להתייחס למה שקורה מסביב. ענבר לא הפתיעה אותי. אולי אחרים לא סימנו אותה אבל אני ראיתי אותה באימונים וידעתי שהיא הגיעה מאוד חזקה לתחרות הזאת". זהבי מעידה על עצמה: "היתרון שלי הוא שאני ספורטאית קלאסית למרחקים ארוכים. אני לא חזקה מאוד אבל אני יכולה לשמור את החוזק שלי. אני לא מתפקרת ויודעת להתאושש ולחזור לנוחות שלי".

אירנה מאזין בדרכה למקום הראשון בנשים

הניסיון שלה בא לידי ביטוי במרתון. אירנה מאזין | צילום: צלמי שוונג

בסופו של דבר יכולות הריצה של מאזין והניסיון שלה עשו את שלהם במרתון, אליו יצאה עם זהבי יחד פחות או יותר אבל פתחה פער בקילומטרים הראשונים עליו היא שמרה עד לסיום. זהבי לא נשברה וסיימה שבע דקות אחריה – מה שהשאיר טעם של עוד כבר לקראת ישראמן נגב 2016. האם זהבי תהיה בקרוב אשת הברזל הדומיננטית בארץ אם שמים לרגע בצד את נינה פקרמן המקצוענית? "בקרוב אחליט על התחרויות הבאות שלי אבל אני מרגישה שיש לי עוד המון מה לשפר כי בסופו של דבר הוותק והעומק עוזרים ואני לא יכולה להגיד שעשיתי את שלי".

"מנסה שהילדים יהיו עצמאים יותר"

אחד המשפטים הראשונים של זהבי אחרי שחצתה את קו הסיום בישראמן הופנה לבעלה, לו אמרה: "אני מודה לך שלא התגרשת ממני בזמן הזה", מה שמזכיר לנו בסופו של דבר שעיסוק של נשים נשואות בתחרויות איש ברזל שדורשות המון שעות מחוץ לבית הוא די נדיר, ותעיד על כך כמות של 10 משתתפות בישראמן נגב 2015 במרחק המלא. בעניין הזה אומרת זהבי: "בעלי באמת תומך בי ואני חושבת שבכל תחרות הוא מופתע ממני וחושב שאני יכולה יותר. הוא שותף לרצון שלי לעשות את מה שאני עושה ואני לא חושבת שהרבה אנשים באמת יכולים לעסוק במה שהם כל כך אוהבים. זה לא פשוט, אבל אני מרגישה שהצלחתי ואני גם נכנסתי בעצמי לתחום של לאמן אנשים אחרים, אני מאמנת ריצה ועיצוב ובנוסף עובדת במשרד שמייעץ לעובדי המגזר הציבורי".

עוד כתבות בנושא

כל מה שרציתם לדעת על ענבר זהבי במדור ספורטאי השבוע 
חגי אשלגי מסכם את ישראמן נגב 2015 
ישראמן נגב 2015 – סיכום התחרות 

לזהבי אין בינתיים ילדים, מאזין לעומתה היא אמא לשניים בגילאים 11 ו-8. חוץ מזה היא מתכנתת במשרה מלאה בחברת "סימנס" ואם נסתכל על מה שהיא עשתה ב-12 החודשים האחרונים רק בספורט נקבל את ישראמן נגב 2014, איירונמן פרנקפורט, אליפות אירופה בחצי איש ברזל, איירונמן ברצלונה וישראמן נגב 2015 כשכבר בימים אלו היא מתכוננת לאיירונמן טקסס במאי במטרה לנסות ולהשיג סלוט לאליפות העולם בהוואי שבה היא כבר השתתפה ב-2012. איך עושים את כל זה? "דווקא הכל עובד כמו שאני רוצה בבית ובעבודה. אני כן מקריבה משהו אבל אני גם מנסה לבנות את החיים בצורה כזאת שהילדים יהיו יותר עצמאים וידעו להסתדר בלעדי. יש גם עזרה של מטפלת וכל הזמן מחפשים  פתרונות יצירתיים. הילדים לא כל כך מתרגשים מהתחרויות שבהן אני משתתפת, לישראמן אני לא לוקחת אותם בדרך כלל כי קשה לי להקדיש להם שוב תשומת לב, אבל הם היו איתי באליפות אירופה בחצי איש ברזל ורצו במסלול הריצה שהיה מעגלי כך שהיה להם מעניין. בעבודה שלי אני צריכה לתת 9 שעות ביום ועושה את זה. לפעמים אני משחקת, כלומר כמה שעות יותר ביום אחד ופחות ביום אחר אבל אני עובדת".

זהבי בסיום ישראמן-נגב מחבקת את מאמנה, תום מרמרלי

"בישראמן לא היו הרבה נשים וזה אומר שאנחנו לא במקום אידיאלי". ענבר זהבי בסיום| צילום: ניר עמוס

השאלה הנשאלת כשמסתכלים על ספורטאיות מבריקות כמו מאזין וזהבי היא האם נשים יכולות "להרשות לעצמן" להיכנס לתחביב כל כך תובעני ורציני כמו תחרויות איש ברזל, תחביב שהוא בעצם מקצוע לכל דבר. "בישראמן לא היו הרבה נשים וזה אומר שאנחנו לא במקום אידיאלי", מסבירה זהבי ומוסיפה: "זה הרבה ממקום של אנשים שמתפלאים מזה שיש לי בן זוג שתומך בי. זו שאלה חברתית, כי יותר קשה למצוא גבר תומך מאשר אשה תומכת. פחות נשים חושבות שמגיע להן להגשים את החלומות שלהן". התאוריה של מאזין למודת הניסיון והבוגרת יותר קצת שונה: "מי שרוצה להיכנס לזה צריכה לדעת שזה יתאים לאורח החיים שלה. צריך לדעת מראש שהאימונים הם ארוכים יותר ושיהיו היעדרויות בסופי שבוע. אם יש חשש שזה יהרוס דברים אחרים אז זה לא מתאים. לי זה התאים כי היה לי סידור שאפשר את זה. היום בניגוד לעבר אני גם יכולה להתאמן קצת פחות כי כבר יש לי בסיס. אני עושה את זה לא בגלל ששכן שלי עושה את זה, אלא לגמרי בגלל שאני אוהבת את זה. אני לא חושבת שזה מטורף ושזה מעשה גבורה. מבחינתי זה אורח חיים, אבל אם באיזשהו שלב זה לא יתאים לי ויפגע במישהו קרוב אלי או בפרנסה שלי אני אפסיק".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג