סיכום היום הרביעי: זהב שישי לקטינקה הוסזו והעפלות לגמר לטומרקין ומורז

קטינקה הוסזו ההונגרייה ממשיכה לגרוף זהב. יעקב טומרקין מעפיל לגמר שלישי בתצוגת שחייה נדירה. אנדריאה מורז משפרת עוד שיא ולסיום, ספליט אימתני אחד שמבשר את הצפוי היום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טבלת שיאי ישראל בשחייה בבריכות קצרות, עוברת שכתוב משמעותי לאחר שאתמול (שבת) נקבע עוד שיא ישראלי אותו קבעה אנדריאה מורז 200 מ' חופשי – 1:56.34 דק'. יעקב טומרקין שיפר את שיאו הישראלי של גל נבו ב-100 מ' מעורב אישי כשקבע בחצי הגמר 52.75 שנ'. אלו השיאים ה-13 וה-14 שנקבעו באליפות אירופה הנוכחית.

53758f88-12c4-4d50-ba26-1f5297eceec1 (1)

50 מ' פרפר גברים. כל חמשת המסיימים הראשונים הם ממדינות שהיו תחת ברית המועצות לשעבר | צילום: דני בורשבסקי

100 מ' חזה נשים – ג'נה לאוקנן הפינית היתה היחידה מבין שלושת הראשונות ששיפרה את התוצאה שלה מחצי הגמר לגמר, ותמורה הגיעה בדמות מדליית זהב. השנייה שלה בתחרות אחרי הזהב ב-50 מ' חזה. מזמן לא זכתה השחייה הפינית ב-2 מדליות זהב באליפות אירופה, ונקווה שלאקונן מסמלת חזרה של השחייה הפינית לקדמת הבמה האירופית. לאוקנן פתחה מהר ושימרה את המקדמה שלה בחצי השני. על דוכן המנצחים, למשמע ההמנון הלאומי, היא כבר לא יכלה לעצור את הדמעות.

פודיום: ג'נה לאקונן (פינלנד) זהב – 1:04.56 דק'; מוניק נייהאוס (הולנד) כסף – 1:05.21 דק'; ויקטוריה גונש (טורקיה) ארד – 1:05.32 דק'.

חצי הגמר במשחה 100 מ' חתירה לגברים – מרקו אורסי הגיב הכי מהר, פתח הכי מהר וסיים ביתרון גדול בזמן 46.42 שנ' – עלייה לגמר מהמקום הראשון. אם האיטלקי ירגיש טוב מחר, קשה לראות מי ינצח אותו בגמר.

200 מ' מעורב אישי נשים – קטינקה הוסזו מחקה את עצמה מה-200 מ' פרפר כדי לפנות זמן ואנרגיה ל-200 מ' מעורב אישי ול-50 מ' גב, וזה השתלם. הוסזו שוב שלטה במשחה, ושוב ניכרה היכולת שלה לבצע הכל לפי הספר, אחרי אינספור תרגולים. ההונגרייה לקחה זהב חמישי בשיא אליפות חדש, מרוחק רק 7 עשיריות שנייה משיא העולם שלה. הפער מיריבותיה ממשיך להיות גדול.

פודיום: קטינקה הוסזו (הונגריה) זהב – 2:02.53 דק'; שיבון מארי או'קונור (בריטניה) כסף – 2:05.13 דק'; לואיז הנסון (שבדיה) ארד – 2:07.96 דק'.

חצי גמר ה-100 מ' מעורב אישי גברים – היה קשה להתקרב לסרגיי פסיקוב. יעקב טומרקין הישראלי נתן משחה נהדר, הסתובב שני באמצע הדרך, והמשיך לחצי שני מצוין, כדי להעפיל לגמר השלישי שלו באליפות הזאת, הפעם מהמקום השני, בשיא ישראלי חדש.

200 מ' חופשי נשים – קלאסיקה. פדריקה פלגריני האיטלקייה שחתה את המשחה הקלאסי שלה בטקטיקה הקלאסית שלה. היא התמקמה שנייה, על הכתף של פמקה המסקרק ההולנדית, עד שתי הבריכות האחרונות, ואז לחצה על הדוושה. להמסקרק לא נותר סיכוי. פלגריני שעטה הביתה בשיא אישי וזכתה בעוד תואר אירופי. בגיל 27, אמרה לנו האיטלקייה שהיא עדיין מתרגשת מכל תואר אירופי וגם מהתוצאה שקבעה. המסקרק התעייפה בבריכה האחרונה ואפשרה גם לרוסיה פופובה לעקוף אותה בסיומת. אנדריאה מורז הישראלית סיימה שביעית.

פודיום: פדריקה פלגריני (איטליה) זהב – 1:51.89 דק'; ורוניקה פופובה (רוסיה) כסף – 1:52.46 דק'; פמקה המסקרק (הולנד) ארד – 1:52.81 דק'.

100 מ' חזה גברים – האלוף ושיאן העולם אדם פיטי הגיע לתחרות הזאת בתוך עומס אימונים, לא מגולח, וללא טייפר. בנוסף, פיטי שוחה חזה על פני המים מהר יותר מכל אחד בעולם, אבל החלק התת-מימי שלו היה איטי יותר מזה של כל שחייני הגמר. מצב זה נותן לו יתרון בבריכה ארוכה אך יוצר לו חיסרון בבריכה קצרה. אחרי המשחה אמר פיטי שה-25 מ' האחרונים "כאבו". מאידך, מרקו קוך הגרמני, הגיע בכושר מצוין. כל הנבחרת הגרמנית, כולל שיאני עולם ואלופי אירופה, עמדה ביציע לעודד, ובבריכה האחרונה קוך סיפק את הסחורה. סיומת מצוינת של הגרמני הקנתה לו תואר אירופי שני במשחי החזה, אחרי הזכייה ב-200 מ' חזה לפני יומיים. הליטאי טיטניס סגר את הפודיום.

פודיום: מרקו קוך (גרמניה) זהב – 56.78 שנ'; אדם פיטי (בריטניה) כסף – 56.96 שנ'; גידריוס טיטניס (ליטא) ארד – 57:02 שנ'.

כל ה"חשודות המיידיות" העפילו מחצי גמר ה-100 מ' פרפר לגמר, בראשות שרה שיוסטרום וג'נט אוטסן. עמית עברי פספסה את הגמר ב-55 מאיות שנייה.

50 מ' פרפר גברים – האוקראיני אנדרי גובורוב כנראה שמר משהו במיכל בחצי הגמר, ושרף את כל מה שנותר בדיוק בזמן בגמר. בספרינט מהיר, כל חמשת המסיימים הראשונים הם ממדינות שהיו תחת ברית המועצות לשעבר. ניקיטה קונובלוב הרוסי לא הצליח לשחזר את התוצאה הטובה שלו מחצי הגמר, ופספס מדליה. הורגש חסרונם של הספרינטרים הצרפתים.

פודיום: אנדרי גובורוב (אוקראינה) זהב – 22.36 שנ'; יאוהן טסורקין (בלורוסיה) כסף – 22.56 שנ'; אלכסנדר פופקוב (רוסיה) ארד – 22.69 שנ'.

50 מ' גב נשים – לכאורה, הכל יכול היה לקרות במשחה המרתק הזה. יום קודם שחתה סימונה באומרטובה הצ'כית ספליט פותח במשחה השליחים המעורב מיקס (גברים נשים) מהיר יותר משיא העולם (התוצאה לא הוכרה כי החוקה אוסרת קביעת שיאים במשחים בהם גברים ונשים שוחים יחד). שיאנית העולם הוותיקה סאניה יובנוביץ' מקרואטיה בעצמה זינקה ממסלול 4, ובמסלול 5 התייצבה קטינקה הוסזו. דווקא הפולנייה אלכסנדרה אורבנצ'יק פתחה טוב מכולן, אבל בחצי השני החלה הוסזו לצמצם בעוצמה. בנגיעה, הקדימה הוסזו את כולן ולקחה זהב שישי באליפות.

פודיום: קטינה הוסזו (הונגריה) זהב – 26.13 שנ'; אלכסנדרה אורבנצ'יק (פולין) כסף – 26.27 שנ'; סאניה יובנוביץ' (קרואטיה) ארד – 26.45 שנ'.

4 כפול 50 חופשי, גברים + נשים (מיקס) – כל נבחרת איטליה, כולל שיאן העולם הטרי ב-1,500 מ' חופשי, גרגוריו פאלטריניירי, ישבה ביציע לעודד את רביעיית השליחים האיטלקית בספרינט החתירה הקצר. הקרב הצמוד היה בין רוסיה לאיטליה, כשהולנד מפגרת מאחור. האיטלקים, אחרי ספליט נהדר של מרקו אורסי (20.46 שנ') הצליחו לצמצם עד 5 מאיות מהרוסים בזינוק האחרון. אריקה פראיולי האיטלקיה הצליחה להקדים את רוזליה נסרדטינובה הרוסייה כדי לקחת את הזהב בחזרה לרומא לקול תשואות הנבחרת ביציע.

תצוגה מדהימה אחת עברה מתחת למכ"ם – ספליט 22.73 שנ' ב-50 המטרים האחרונים פרי תוצרתה של שיאנית העולם ב-50 מ' חופשי, רנומי קרומווידיויו. דבר שמעורר סקרנות רבה לקראת ה-50 מ' חופשי נשים מחר.

פודיום: איטליה זהב – 1:29.26 דק' (שיא אליפות חדש); רוסיה כסף – 1:29.59 דק'; הולנד ארד – 1:30.03 דק'.

מתחילים להריח את הסוף. מחר יהיה היום האחרון של אליפות אירופה שישראל זכתה לארח.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג