סיכום היום החמישי: השיאים של טומרקין וגיא ברנע עשו גלים

עוד יום מוצלח: מדליית כסף לטומרקין, ברנע וקופלב בגמר; ג'ז קרלין ניצחה את קטינטקה הוסזו ב-400 מ' חופשי; מרקו אורסי אלוף אירופה ב-100 מ' חופשי; ורנומי קרומווידיויו עם זהב ב-50 מ' חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Web

 

עוד ארבעה שיאים ישראלים נקבעו ביום החמישי והאחרון של אליפות אירופה:

אנדריאה מורז שיפרה במוקדמות בבוקר את השיא הישראלי ב-50 מ' חופשי לנשים, ואחר כך שיפרה אותו בפעם השנייה בחצי הגמר בערב כשקבעה 24.56 שניות. יעקב טומרקין שיפר את שיאו הישראלי מהערב הקודם ב-100 מ' מעורב אישי וקבע 52.62 שניות כשלקח את מדליית הכסף במשחה. גיא ברנע שיפר ב-19 מאיות שנייה את שיאו הישראלי ב-50 מ' גב כשקבע 23.27 שניות בגמר. יונתן קופלב שבר גם הוא את השיא הישראלי שקדם לאותו משחה כשקבע 23.45 שניות (מאית שנייה מהר יותר מהשיא הקודם).

יונתן קופלב מזנק לחצי גמר 50 מ' גב ממסלול 3

יונתן קופלב מזנק לחצי גמר 50 מ' גב ממסלול 3 | צילום: חגי אשלגי

200 מ' חזה נשים: זה אמור היה להיות קרב הנערות – ויקטוריה גונש הטורקייה/אוקראינית בת ה-17 נגד מריה אסטשקינה הרוסייה בת ה-16. אבל בסוף, היתה זו פאני לקלויסה הבלגית בת ה-23 ששחתה 50 מ' אחרונים מצוינים כדי לקחת ניצחון משכנע. עד 150 מ', עוד הובילה גונש הטורקיה (אלופת העולם לנוער ומחזיקת תוצאת השנה בבריכות ארוכות). בבריכה השביעית לקלויסה הבלגית כבר התחילה את הספרינט לסיום. בריכה אחרונה מפוארת של לקלויסה פתחה את פער הניצחון שלה ליותר משנייה. אסטשקינה עקפה את גונש המתעייפת.

פודיום: פאני לקלויסה (בלגיה) זהב – 2:18.49 דק'; מריה אסטשקינה (רוסיה) כסף – 2:19.69 דק'; ויקטוריה גונש (טורקיה) ארד – 2:19.73 דק'.

100 מ' חופשי גברים: מרקו אורסי האיטלקי כבר סימן כוונות בחצי הגמר. בגמר הוא שוב היה הכי מהיר בכל שלבי המשחה והיתרון שלו רק הלך וגדל עד הסיום. בסוף, פספס אורסי ב-6 מאיות שנייה בלבד את הירידה מ-46 שניות. פיטר טימרס הבלגי הענק (2.00 מ') לדעתי קצת "גנב" בזינוק – זמן תגובה של 46 מאיות שנייה לטעמי לא אפשרי לבחור בגובה הזה, אלמלא ניחש את עיתוי ההזנקה – אבל לא נפסל ושחה מצוין כדי לסיים שני. כל שלושת המדליסטים ירדו מ-47 שניות. כל שחייני הגמר ירדו מ-47.6 שניות. זו הרמה הנדרשת לגמר אירופי בבריכות קצרות.

זינוק הגברים לגמר 100 מ' חופשי. האלוף בסוף המשחה - מרקו אורסי במסלול 4

זינוק הגברים לגמר 100 מ' חופשי. האלוף בסוף המשחה – מרקו אורסי במסלול 4 | צילום: חגי אשלגי

פודיום: מרקו אורסי (איטליה) זהב – 46.05 שנ'; פיטר טימרס (בלגיה) כסף – 46.61 שנ'; סבסטיאן שפנסקי (פולין) ארד – 46.87 שנ'.

100 מ' פרפר נשים: שרה שיוסטרום השבדית היא שיאנית העולם במשחה זה. מראש היה ברור שיהיה קשה מאד לנצח אותה. ג'נט אוטסן מדנמרק זינקה מצוין והגיעה לאמצע הדרך ראשונה. רכבת האקספרס של שיוסטרום יצאה מהתחנה בבריכה השלישית. היא הגיעה לסוף הבריכה השלישית מעט לפני אוטסן, ואחרי סיבוב מצוין של שתיהן, פתחה השבדית מבערים כדי לעבור את הדנית המתעייפת, שהתלוננה כבר כמה ימים ברציפות על קלקולי קיבה. אחרי הניצחון ב-50 מ' פרפר, השלימה שיוסטרום 2-0 בדרבי הסקנדינבי בין הספרינטריות בסגנון הפרפר, כשלזכותה שיא אליפות חדש.

פודים: שרה שיוסרום (שבדיה) זהב – 55.03 שנ'; ג'נט אוטסן (דנמרק) כסף – 55.68 שנ'; אלכסנדרה וונק (גרמניה) ארד – 56.43 שנ'

100 מ' מעורב אישי גברים: אחד המשחים המרתקים, הפראיים, האגרסיביים והדינמיים בשחייה העולמית. הענק הרוסי סרגיי פסיקוב זינק ממסלול 4. יעקב טומרקין זינק ממסלול 5. בחצי הדרך, הרוסי כבר צבר ביתרון משמעותי. טומרקין הסתובב בחצי הדרך רק במקום שישי, אחרי שגלש טיפה ארוך מדי לקיר בסגנון הגב. בבריכה השלישית, בסגנון החזה, הבניין כבר געש כולו, וטומרקין ספג את קריאות העידוד הקצובות של הקהל בכל תנועה. בסוף הבריכה השלישית, חוץ מפסיקוב מלפנים, כולם היו צמודים. בסגנון החתירה יעקב הרוויח את מדליית הכסף השנייה שלו. אחרי המשחה הוא הסביר שהוא תכנן ותרגל כבר בחימום טקטיקה של "רכיבה" על הגל של השחיין הרוסי המוביל (טקטיקה שבוצעה בשלמות והתפרסמה על ידי השחיין האמריקאי ג'ייסון לזאק בגמר ה-4 כפול 100 מ' חופשי באולימפיאדת בייג'ינג). יעקב רכב על הגל של פסיקוב בהצלחה יתרה וכשזרק את היד לקיר כבר היה שני. החצי השני של יעקב במשחה היה המהיר מבין שחייני הגמר. מדלייה שלישית לישראל. מדליית כסף שנייה ליעקב טומרקין ושיא ישראלי נוסף.

פודיום: סרגיי פסיקוב (רוסיה) זהב – 52.00 שנ'; יעקב טומרקין (ישראל) – 52.62 שנ'; אנדריאס ואזאיוס (יוון) ארד – 52.67 שנ'.

400 מ' חופשי נשים: אחרי 350 מ', נראה היה שקטינקה הוסזו תברח גם עם המשחה הזה. פמקה המסקרק ההולנדית הכתיבה את הקצב עד 200 מ' כשהפער בינה, בין הוסזו ובין ג'ז קרלין הבריטית, קטן. שרון ואן רואנדל ההולנדית ובולגרקה קאפאש ההונגרייה שחו כמה מטרים מאחור. בין 200 ל-300 מ' המסקרק נחלשה, ג'ז קרלין עברה להוביל וקאפאש הדביקה את הפיגור מהמובילות. בחלוף 300 מ' קטינקה הוסזו לחצה על הדוושה וזה נראה גמור. הוסזו הובילה כמעט בכל 100 המטרים האחרונים, כשקרלין וקאפאש רודפות. בעשרה מטרים האחרונים הדביקה שחיינית המרחקים קרלין, את הוסזו, והמשחה הפך לספרינט פיניש. בנגיעה, הקדימה קרלין את הוסזו ב-3 מאיות שנייה, ואת קאפאש ב-21 מאיות שנייה. מדליה שביעית להוסזו באליפות. מהן שש מוזהבות ואחת מכסף.

פודיום: ג'זמין (ג'ז) קרלין (בריטניה) זהב – 3:58.81 דק'; קטינקה הוסזו (הונגריה) כסף – 3:58.84 דק'; בולגרקה קאפאש (הונגריה) ארד – 3:59.02 דק'.

200 מ' פרפר גברים: ויקטור ברומר הדני מתמחה ב-200 מ' פרפר. זה המשחה שבשבילו הוא הגיע לישראל. אבל לאזלו צ'ה הוא אלוף העולם במשחה זה. ההונגרי הוותיק הוא האיש שבעצמו קטל את קוטל-פלפס – צ'אד לה קלו. איך הפך המשחה המפרך של 200 מ' פרפר לאחד המשחים יותר טעוני אגו, הטוסטוסטרון והאדרנלין, לא ברור. לאזלו צ'ה החליט לא רק לשחות בגמר, אלא גם להעביר מסר ישיר למייקל פלפס וצ'אד לה קלו לקראת אולימפיאדת ריו. למען האמת, הניצחון של צ'ה לא הוטל בספק לרגע. היתרון שלו על יריביו היה גדול משנייה שלמה כבר אחרי 50 מ'. הוא המשיך להחזיק את הקצב, והשאלה היחידה היתה אם ישבור את שיא העולם, בסיום, נגע צ'ה בקיר בשיא אירופי חדש של 1:49.00 דק'. פחות מחצי שנייה משיא העולם של צ'אד לה קלו ומעל 2.5 שניות לפני מדליסט הכסף. אחרי המשחה, כשנשאל אם מטרת השחייה היתה גם לתקשר עם פלפס ולה קלו ולהעביר להם מסר, ענה צ'ה: "אפשר לומר שתקשרתי איתם… זה היה מסר לכולם, אבל קודם כל בשבילי, בשביל המוטיבציה שלי ובשביל ההכנות שלי לאולימפיאדה", והוסיף "באולימפיאדה אני רוצה להיות הכי מהיר." צ'אד לה קלו התחיל את הטראש טוק הטרנס-אטלנטי מול מייקל פלפס. לאזלו צ'ה לא חושש להצטרף.

פודיום: לאזלו צ'ה (הונגריה) זהב – 1:49.00 דק'; ויקטור ברומר (דנמרק) כסף – 1:51.62 דק'; סימון שיודין (שבדיה) ארד – 1:52.89 דק'.

50 מ' חופשי נשים: עוד משחה בו לא כדאי למצמץ. רנומי קרומווידיויו הגיעה אחרי שערב קודם היא שחתה ספליט של 22.77 שניות ב-50 מ' הסוגרים של השליחים ההולנדים. הספליט המהיר ביותר בחייה של שיאנית העולם (וכפי הנראה גם המהיר בכל הזמנים). אבל שרה שיוסטרום הוכיחה כבר שהיא יכולה להתמודד גם עם המהירות ביותר, בכל המרחקים עד 200 מ' בסגנון החתירה. ג'נט אוטסן הדנית התייצבה במסלול 6. לסיבוב בקיר הראשון הגיעו הרגליים של שיוסטרום ראשונות. עם יכולת הסיום המוכרת של השבדית, נראה היה שהמשחה שלה. אבל כאן שלפה רנומי, שיאנית העולם ב-50 מ' חופשי, את המהירות המוכרת שלה, הורידה ראש והתחילה לרחף על המים. בסיום הזהב הלך לרנומי, 32 מאיות שנייה משיא העולם שלה. שיוסטרום עם הכסף, הלכה הביתה עם מדלייה חמישית (מהן שלוש אישיות בצבע זהב).

פודיום: רנומי קרומווידיויו (הולנד) זהב – 23.56 שנ'; שרה שיוסטרום (שבדיה) כסף – 23.63 שנ'; ג'נט אוטסן (דנמרק) ארד – 23.94 שנ'.

50 מ' גב גברים: מחצי הגמר עלו גיא ברנע ויונתן קופלב ממקומות 5 ו-7 לגמר, ושוב הוצבו אחד לצד השני. בחצי הגמר, ברנע השווה את שיאו הישראלי, וקופלב קבע שיא אישי מצוין רק עשירית שנייה אחריו. גם ברנע וגם קופלב הגיבו מהר בהזנקה, אבל קופלב נתן בריכה ראשונה מצוינת והוביל בסיבוב. הפולני תומס פולבקה כבר היה ביתרון ברור. ביציאה מהשלב התת מימי בבריכה השנייה, ברנע החל לעקוף את קופלב. על כתפו השמאלית של ברנע, כריס ווקר הבורן הבריטי שעט בדרך לשיא בריטי חדש. בנגיעה, סיים ברנע חמישי בשיא ישראלי חדש של 23.27 שנ', וקופלב סיים שישי ושבר גם הוא את השיא הקודם כשקבע 23.45 שנ'. ברנע נגע במרחק 18 מאיות שנייה ממדליה. במהירויות האלו, מדובר בפער של 40 ס"מ.

פודיום: תומס פולבקה (פולין) זהב – 22.96 שנ'; תיקו במדליית הכסף: כריס ווקר הבורן (בריטניה) וסימונה סביוני (איטליה) 23.09 שנ'.

4 כפול 50 מ' מעורב נשים: "תאומות המגדל" השבדיות הצעירות לואיז וסופי הנסון, אחרי סגנונות הגב והחזה שחררו את שרה שויסטרום הגדולה לרדוף מהמקום הרביעי אחרי יתר הנבחרות. שיוסטרום, כצפוי, פירקה את כל הפרפריסטיות, עלתה למקום הראשון ושיחררה את החותרת השבדית מגדלנה קוראס, לזנק ראשונה. הולנד, אחרי הפרפר של אינגה דקר, הצליחה לשחרר את רנומי קרומווידיויו רק חצי שנייה אחרי החותרת השבדית. מכאן "קרומו" כבר תפסה פיקוד. היא רדפה ותפסה את השבדית אחרי הסיבוב, ובבריכה השנייה כבר עברה להוביל. בסיום, "קרומו" פתחה עוד מטר לזכות הולנד עם עוד ספליט מופלא של 22.97 שנ'. לשבדיה נותרה רק מדליית הכסף ולאיטליה הארד.

פודיום: הולנד (זהב) 1:44.85 דק'; שבדיה (כסף) 1:45.34 דק'; איטליה (ארד) 1:45.73 דק'.

4 כפול 50 מ' מעורב גברים: האיטלקים העמידו רביעייה שלמה של מדליסטים בספרינטים בסגנונות השונים, אבל גם לרוסים לא חסרו מדליסטים אישיים ברביעייה. רוסיה זינקה ממסלול 4, ואיטליה ממסלול 5. מלכתחילה היה ברור שהקרב על הזהב יתנהל בין שתי הרביעיות המצוינות האלו. האיטלקים עשו זאת כמו גדולים. הם הובילו כבר מהשליח הראשון בסגנון הגב, והמשיכו להוביל כל הדרך לזהב. מרקו אורסי האיטלקי, סיים בספליט נהדר של 20.35 שנ' ב-50 מ' האחרונים בסגנון החתירה.

פודיום: איטליה (זהב) – 1:31.71 דק' (שיא אליפות חדש); רוסיה (כסף) – 1:32.17 דק'; בלארוס (ארד) 1:33.21 דק'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג