סיכום אליפות העולם באיש ברזל – קונה הוואי 2014 || קינלה הגרמני וקארפריי האוסטרלית הם אלופי העולם

בזמן שכולם נאבקו ברוחות, קינלה הגרמני דהר אל הניצחון; כשחשבו שתהיה אלופת עולם חדשה קארפריי שוב הדהימה ביכולות הריצה שלה, ויש גם נציגות ישראלית בטופ 10
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המנצח איירונמן 2014
המנצח איירונמן 2014

סבסטיאן קינלה הגרמני ומירינדה קארפריי האוסטרלית זכו לפנות בוקר (ראשון) באיירונמן קונה, אליפות העולם לאנשי ברזל בהוואי. קינלה עשה את זה בפעם הראשונה בזכות מפגן רכיבה מרהיב וקארפריי, בזכות עוד ריצת מרתון מדהימה שקיצצה פער של 14:33 דקות מיריבותיה הגדולה על התואר, היא אלופת עולם בפעם השלישית.

פרט לסימן אחד, כל הסימנים הצביעו על סבסטיאן קינלה כפייבוריט מוביל. הוא הרוכב הטוב מכל אנשי הברזל מהצמרת העולמית, הוא נראה מצוין השנה באיירונמן פרנקפורט והוא משתפר משנה לשנה. הסימן היחיד שהצביע לרעתו – ההופעה שלו באליפות העולם בחצי איש ברזל בקנדה שבה הוא איבד את התואר אחרי שנתיים בהן זכה ואפילו היה רחוק מהצמרת.

עוד כתבות בנושא
אליפות העולם: החג של אנשי הברזל הטובים בעולם
אליפות העולם באיש ברזל, קונה הוואי – עדכונים ומבזקים בשידור חי
נינה פקרמן היום באיירונמן ברצלונה: "אני רוצה לסיים בחמישייה הראשונה"

קינלה פתח את התחרות בצורה שקולה ושחה בזמן של 54:38 דקות, והיה איטי כמעט בארבע דקות מבן ארצו ומי שנחשב ליריב גדול מאוד שלו, יאן פרודנו. גם אלוף העולם מהשנה שעברה, פרדריק ואן לירדה, היה מהיר משמעותית בשחייה עם זמן של 51:03 דקות. אלא שרק אחרי המעבר מהשחייה לאופניים החל החלק החזק של קינלה, שהחל לצמצם פערים מהמוביל האמריקאי אנדרו סטריקוביץ' וגם מואן לירדה ופרודנו שניסו להיצמד אליו.

אליפות העולם איש ברזל 2014

סיים את קטע הרכיבה בזמן של 4:20:46 שעות. סבסטיאן קינלה

בקילומטר ה-120 של הרכיבה קינלה עבר להוביל את התחרות, וסיים את קטע הרכיבה בזמן של 4:20:46 שעות כשהוא פותח פער של 8:30 דקות מגרמני אחר, מאיק טוולצ'יאק. כעת השאלה הגדולה היתה האם מישהו יוכל לרוץ מרתון בזמן מוערך של כ-2:43-2:44 שעות כדי לעשות מהפך. קינלה עצמו רץ את המרתון בזמן של 2:54:36 שעות. פרודנו, שכבר רץ מהר יותר בעבר, הסתפק הפעם ב-2:47 שעות, והיה רחוק מקינלה בקצת יותר משש דקות – מה שהספיק לו למקום השלישי. מה שללא ספק חיסל את סיכוייו של פרודנו היה קטע הרכיבה, בו הוא היה איטי ב-17 דקות מקינלה. בן הופמן האמריקאי רכב מהר יותר ובשלבים מסוימים נראה היה שהוא עלול לסכן את קינלה, אבל את המרתון שלו הוא סיים בזמן של 2:51 שעות וזה הספיק לו כדי לסיים במקום השני הכללי בפער של 5:05 דקות מקינלה. על קו הסיום אמר קינלה הנרגש בראיון לטלוויזיה: "אני לא מאמין שזה קורה, אני מרגיש שאני בחלום וההרגשה היא כל כך טובה שרק רעידת אדמה תעיר אותי ממנו".

מירינדה קארפריי לא מפסיקה להדהים 
הקרב המרתק של התחרות היה בין הנשים. אלופת העולם, מירינדה קארפריי האוסטרלית, מפתיעה בכל פעם מחדש. בשנה שעברה היא זכתה בתואר השני שלה בזכות הנתונים הבאים: היא שברה שיא מסלול, היא רצה את המרתון מהר יותר מהאלוף לגברים, היא ירדה מתשע שעות. אז השנה היא לא חזרה על אף אחד מהנתונים האלה אבל היא כן זכתה בפעם השלישית בקריירה בקונה בזכות סיומת מדהימה.בתחילת המרתון היא היתה בפיגור של לא פחות מ-14:33 דקות משתי טוענות לכתר מאוד רציניות: דניאלה ריף השוויצרית שנראית מאוד מבטיחה ורייצ'ל ג'ויס הבריטית. הפערים האלה הושגו גם בזכות השחייה, כשהפעם קארפריי לא הצליחה לרדת משעה וגם ברכיבה שבה האוסטרלית נאבקה מול רוחות הפנים החזקות וסיימה את הקטע בזמן של 5:05:48 שעות כשהיא רחוקה מיריבותיה.

כבר אחרי קילומטר וחצי קארפריי הצליחה לעקוף שש מתחרות כשהיא פותחת את המרתון בקצב מטורף ומהר מאוד נותרה בהובלה רק ריף השוויצרית, שהיא אשת ברזל חדשה יחסית אבל חזקה מאוד בשחייה ובאופניים. העניין הוא שהתוצאות של ריף עד עכשיו במרתון היו רחוקות מאלו של קארפריי וזה מה שקרה גם הפעם. ריף דווקא רצה את המרתון שלה בזמן של 3:07 שעות אבל קארפריי דהרה ועברה את השוויצרית בקילומטר ה-37. ההפתעה השניה היתה התוצאה שלה במרתון שהיתה אפילו מהירה מזו שהשיגה בשנה שעברה.

הפעם היא קבעה 2:50:26 שעות ובסך הכל זמן מצטבר של 9:00:55 שעות שהיה מהיר ב-2:02 דקות מריף, שהיתה בלתי מנוצחת השנה. קארפריי הפכה לאשה הרביעית בהיסטוריה שזוכה שלוש פעמים בקונה ולאוסטרלית השניה שעושה זאת אחרי קרייג אלכסנדר. תוך כדי החגיגות שלה היא אמרה: "זה מדהים כי קרייג אלכסנדר הוא אחד האנשים שעזרו לי להגיע לאן שהגעתי אז להשתוות אליו זה מדהים. בכלל, זה שמזכירים את השם שלי ליד אגדות כמו קריסי וולינגטון, פולה ניובי-פרייזר ונטשה באדמן זה מטורף. לא יכולתי לכתוב תסריט טוב יותר מזה".

ניר מנחם הישראלי
ניר מנחם, סגן אלוף ישראל וסגן אלוף אירופה עד גיל 24 היה הפעם הנציג הישראלי היחידי בהוואי. זו היתה התחרות השלישית ברצף של מנחם, שסיים אותה במקום התשיעי בקטגוריה שלו (גילאי 18-24) ובמקום ה-368 בדירוג הכללי בזמן של 9:57:16 שעות. שיאו האישי של מנחם בתחרות איש ברזל מפרנקפורט עומד על 9:27 שעות ולמען האמת, מנחם אמר לקראת התחרות שתוצאה הנמוכה ב-30 דקות משיאו בהוואי תיחשב לטובה בגלל התנאים הקשים בהרבה בקונה. זה בדיוק היה הפער, וניר מנחם סגר עונת בכורה מצוינת בתחרויות איש ברזל.

תפס מקום בעשירייה הראשונה | ניר מנחם. צילום: באדיבות ZONE 3

תפס מקום בעשירייה הראשונה | ניר מנחם. צילום: באדיבות ZONE 3

בקונה הוא סיים את קטע השחייה בזמן של 59:18 דקות, את הרכיבה בזמן של 5:26:11 שעות ואת המרתון בזמן של 3:23:59 שעות. המנצח בקטגוריה של מנחם, פייר מרק דויון הקנדי, סיים בזמן של 9:17:42 שעות. מאמנו של מנחם, ליאור זך מאור, שוחח הבוקר עם מנחם ואמר: "קודם כל להגיע להוואי ולסיים בין 10 הראשונים בקטגוריה שלך זה הישג, ולהגיד אחרת זה יהיה חוסר כבוד לתחרות הזאת. באופן כללי בתחרות הזאת בדרך כלל יש תנאים קשים, לפעמים יש ימים שמפתיעים לטובה ואתמול זה היה יום שהפתיע לרעה. הרבה מקצוענים התפרקו ולא סיימו, וכל התוצאות היו מוטות מעלה. ניר סיפר שהיה לו קשה בחלק השני של קטע השחייה בגלל הזרמים, בהוואי הים לא שקט ולא שוחים שם עם חליפה, מה שמוסיף בממוצע חמש דקות לזמן של כל אחד. הרכיבה היתה הפעם מאוד קשה בגלל הרוח, שהשפיעה על חלק גדול מהרוכבים והיתה טובה עבור רוכב טוב כמו קינלה. בסופו של דבר ניר שחה קצת יותר לאט ממה שחשבנו, רץ קצת יותר לאט ממה שחשבנו אבל בסופו של דבר זו היתה תחרות טובה, ובהוואי תחרות טובה זה דבר נזיל כמו בישראמן".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג