קבוצת הרכיבה הישראלית המקצוענית "ישראל סייקלינג אקדמי" פרסמה היום (חמישי) את ההרכב שלה לעונת המרוצים 2019. כזכור, "סייקלינג אקדמי" שמתחרה כקבוצת פרו-קונטיננטל, רשמה היסטוריה בעונת 2018 כשהתחרתה בג'ירו ד'איטליה שהוזנק בישראל.
עוד כתבות בנושא
רוכב ערבי ראשון בישראל סייקלינג אקדמי
הספרינטר האיטלקי דוידה צ'ימולאי חתם בסייקלינג אקדמי
הספרינטר הצרפתי רודי בארבייה חתם בסייקלינג אקדמי
גיא שגיב, הרוכב הישראלי הראשון והיחיד שהשלים מרוץ גרנד-טור בג'ירו ד'איטליה, הוחתם בקבוצה לעונה נוספת וכמוהו גם אלוף ישראל רועי גולדשטיין. רוכב ישראלי שהצטרף לסגל של סייקלינג אקדמי הוא איתמר איינהורן, אחרי שלושה חודשים בהם רכב בקבוצה צרפתית. יחד עם גיא ניב שהשתתף גם הוא בג'ירו ד'איטליה ועומר גולדשטיין שעשה טבילת אש בכמה מהמרוצים הגדולים והקשים בעולם המקצועני, הסגל של סייקלינג אקדמי כולל חמישה רוכבים ישראלים.
המטרה שעליה הצהירו בקבוצה הישראלית לעונה הקרובה היא להיות אחת משתי קבוצות ה"פרו-קונטיננטל" הטובות ביותר, במטרה לקבל זימון לטור דה פראנס.
"זו כנראה השנה הקשה והמאתגרת ביותר בפניה עמדנו״ אמר מייסד הקבוצה ובעליה רון בר און, שמוביל אותה יחד עם שותפו סילבן אדמס, "זה לא יהיה קל. אבל עם ההשקעה והמחויבות של סילבן ושלי, עם החיזוק הגדול שעשינו ועם הישראלים שהם הלב והנשמה של הפרויקט הזה, אני מאמין שנצליח להשיג את אחד משני המקומות הראשונים בעולם ואז הטור דה פראנס השמיים הם הגבול".
סילבן אדמס הוסיף: "שם הקבוצה, ישראל סייקלינג אקדמי , מבטא את זהותנו ואת משימתנו: לקדם את ספורט האופניים בישראל ולהעניק לרוכבים ישראלים הזדמנות להגיע לפסגת הספורט הנפלא הזה. חמשת הישראלים הם לב הקבוצה אנחנו מצפים מה לתוצאות. אנחנו כולנו נרגשים לקראת העונה הזו".
אחרי העונה ההיסטורית עם ההופעה בג׳ירו דה איטליה שזינק בירושלים וסחף מדינה שלמה, החליטו ראשי הקבוצה לסמן את הטור דה פראנס כמטרה הגדולה הבאה ולנצל את המדיניות החדשה של איגוד האופניים העולמי. על פי ההסדר החדש – שתי קבוצות הפרו קונטיננטל ( הדרג השני עליו נמנית אקדמי) שיתמקמו בראש דרג תוצאות המירוצים בעונה הבאה – יזכו לזימון למירוצים הגדולים בעולם כולל הטור דה פראנס.
כדי להשיג זאת, החתימה הקבוצה לאחרונה שורה של רוכבים בין לאומיים מוכשרים עם ניסיון מוכח כדי להתחרות על ניצחונות ומיקומים גבוהים במספר שיא של מירוצים בהם תשתתף בשנה הבאה ברחבי העולם. רוב הרוכבים החדשים שהגיע לאקדמי מהקבוצות הגדולות בעולם הם ספרינטרים, כדי לחזק את נקודת החולשה הגדולה של הקבוצה בשנים האחרונות. ביניהם: הצרפתי רודי בארבייר מקבוצת הפרו טור Ag2r, האיטלקים רי׳קדו מינאלי (אסטנה ) ודווידה צ׳ימולאי , השען (מירוצי נגד השעון) האוסטרי מתיאס בראנדל, והבלגי תום ואן אסברואק .
גיא שגיב הבהיר שהוא רואה עתה אתגר חדש בלעזור לקבוצה להשיג את המטרה הגדולה החדשה שלה: "הג׳ירו כבר מאחורי. האמביציות שלי עכשיו הרבה יותר גדולות. אני והישראלים האחרים יכולים ורוצים לעזור לקבוצה להיות הקבוצה החזקה בסבב בשנה הבאה וכן, לעלות מדרגה וגם לנצח״. רועי גולדשטיין הוסיף: "אני נרגש לקבל הזדמנות להמשיך לעונה שישית ומעבר לזה. וכן, להשיג פודיום ישראלי בעונה הגדולה שמצפה לנו, זו בהחלט מטרה".
מנהל סייקלינג אקדמי רן מרגליות: "הם בהחלט התקדמו ביחס לעצמם. האם הם יוכלו לעשות עתה את ההבדל בהשגת ניצחונות עבור הקבוצה? חובת ההוכחה עליהם, אבל אני מאמין שהם מסוגלים".
את החמישיה הישראלית ישלימו גיא ניב ועומר גולדשטיין וכן הספרינטר הצעיר ממודיעין איתמר איינהורן (21) שיתקדם לשורות אקדמי המקצוענית מקבוצת העתודה שלה. כדי לאפשר לאיינהורן לצבור עוד נסיום במירוצים אירופאים הוחלט שיתחרה בחודשים הראשונים של העונה בקבוצה הצרפתית ״״קוט דה אמור״ כסוג של מושאל. "אני נרגש לקבל הזדמנות להפוך למקצוען״ ,אמר איינהורן., "התחנה בקבוצה הצרפתית תאפשר לי להגיע הרבה יותר מוכן כדי לתרום״.
אבל זה לא הסוף בגזרה הישראלית: ההשקעה בפרויקט הישראלי רק תורחב. קבוצת העתודה של אקדמי תמנה 14 רוכבים, כמנעט כולם ישראלים והיא תתאמן ותתחרה באירופה בשנה הבאה קרוב למאה יום (40 ימי מירוצים).
ואולי לב העשיה: הקבוצה מקימה בימים אלו מועדוני אופניים בבתי ספר ובמוסדות חינוך ברחבי המדינה בהובלת מנהל הקבוצה רן מרגליות הרואה בכך את תכלית קיומה של אקדמי: להפוך את ספורט האופניים לבחירה המועדפת של ילדי ישראל.
״התפקיד של גיא, רועי ויתר הרוכבים הישראלים הבכירים, בהובלת הענף הישראלי ופריצת הדרך עבור הבא, הוא לא פחות מקריטי. הם מציבים את הסטנדרט המקצועי והערכי, מראים לאן ניתן להגיע באמצעות עבודה קשה ומחויבות טוטלית ובעיקר – מהווים מקור השראה לרוכבים צעירים שחולמים ללכת בעקבותיהם", אמר מרגליות והוסיף: "בין אם מי מהרוכבים הצעירים יגיע בהכרח להיות רוכב מקצוען בעצמו, פחות רלוונטי. מה שחשוב הוא שאנחנו מסוגלים בעזרת הרוכבים הישראלים הבכירים לייצר מודל השראה עצמתי ולעודד יותר ילדים ובני נוער להפוך את רכיבת האופניים לחלק משמעותי מחייהם״.