אפליקציית המעקב אחר פעילות גופנית, Strava, הודיעה על מהלך חדש לשמירה על הוגנות בלוחות הדירוג שלה: שימוש בטכנולוגיית AI מתקדמת לאיתור ביצועים "לא מציאותיים". במסגרת העדכון החדש, המערכת תנתח פעילויות תוך שקלול 57 פרמטרים שונים, כולל מהירות ותאוצה, במטרה לזהות אם חלק מפעילות רכיבה המדווחת מבוצע מתוך רכב.
לכתבות נוספות בנושא:
שבועיים לזינוק: כל מה שצריך לדעת לקראת מרוץ סביון 2025
בעקבות חשד לרמאות: רץ מוביל נפסל בחצי מרתון פארק הירקון
מביש: כ-11,000 רצים נפסלו במרתון מקסיקו סיטי בגלל רמאות
בהצהרה שפרסמה סטרבה נכתב: "שיפרנו את איכות לוחות הדירוג וזיהינו מהירויות לא ריאליות, שגיאות GPS ואנומליות אחרות שעלולות להטות את התוצאות. המטרה היא להבטיח תחרות הוגנת לכל הספורטאים על ידי הסרת חריגים והפרות פוטנציאליות של הכללים".
אם המערכת מזהה שימוש בכלי רכב, הפעילות תסומן, והמשתמש יקבל בקשה לחתוך את החלק הלא תקין או להפוך את הפעילות לפרטית.
פחות דיווחים על זיופים – הנתונים מראים שיפור
סטראבה מאפשרת למשתמשים לאסוף "כתרים" (KOM/QOM) על ביצועים מהירים במקטעים שונים, אך כדי לשמור על הוגנות, כל משתמש יכול לדווח על ביצוע שנראה לא אמין. מאז יישום העדכון, נרשמה ירידה של 72 אחוז בכמות הדיווחים על חשד להקלטת פעילות מתוך רכב – נתון שמעיד על יעילות המערכת החדשה.
העדכון החדש אינו מתמקד רק בזיהוי נסיעות ברכב. החברה מתכננת להרחיב את השימוש בטכנולוגיה שלה כדי לזהות גם רוכבי אופניים שמקליטים פעילות כריצה ורוכבי אופניים חשמליים שמופיעים בלוחות דירוגים של רכיבה רגילה.
בנוסף, סטראבה מזכירה כי העלאת פעילויות ציבוריות הכוללות נתוני רכיבה ברכב, אופנוע או אופניים חשמליים – אסורה אם הפעילויות משפיעות על לוחות הדירוג השונים.
שיפורים נוספים: ניתוח מתקדם ושיתוף מסלולים תלת-ממדיים
מעבר לניטור הדירוגים, סטראבה עדכנה גם את Athlete Intelligence – כלי ניתוח אימונים מבוסס AI, הזמין למנויים בלבד. הכלי, שהושק באוקטובר האחרון, עבר כעת לשלב השימוש הקבוע וקיבל שדרוגים בתחום ניתוח הכוח והמקטעים.
בנוסף, סטראבה מאפשרת כעת שיתוף חיצוני של מפות Flyover תלת-ממדיות (דמוי רחפן). משתמשים יכולים לפרסם סרטוני הדמיה של המסלול שלהם ישירות בסטורי באינסטגרם בלחיצת כפתור.