נשיא המדינה ביקר בכפר האולימפי: "בטוחים שתביאו הרבה הישגים לישראל"

הרצוג לספורטאים והספורטאיות שייצגו אותנו בפריז: "יכול להיות שאחד מהחטופים או החטופות יראו אתכם לשנייה - ואתם תיטעו בהם כוח". שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "מייצגים את המדינה ומפגינים את הרוח הישראלית בבמה הגדולה בעולם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הנשיא הרצוג מצטלם עם המשלחת בפריז | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

נשיא מדינת ישראל, מר יצחק הרצוג, הגיע היום לביקור ראשון בכפר האולימפי מאז 2008, לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים פריז 2024. הנשיא ורעייתו הגברת מיכל הרצוג הגיעו בליווי שר התרבות והספורט, מר מיקי זוהר, מלווים על ידי שגריר ישראל בצרפת, מר יהושע זרקא, ואלמנות הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972, במטרה לחזק ולעודד את המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: הסרטון המרגש שקיבלו הספורטאים האולימפיים ממשפחותיהם
"החטופים, הנופלים והמשפחות יהיו איתנו בלב"
תפתחו יומנים: לו"ז הישראלים המלא בענפי הסבולת במשחקים האולימפיים

הנשיא נפגש עם ספורטאיות וספורטאים, המתכוננים לימי התחרות הראשונים של המשלחת הישראלית – ולצידם ראשי המשלחת בכפר האולימפי, גילי לוסטיג ודני אורן, ויעל ארד יו"ר הוועד האולימפי. במהלך המפגש, הדגיש הנשיא את חשיבות השתתפותם של ספורטאי ישראל בזירה האולימפית העולמית, לא רק כהישג ספורטיבי אלא גם כביטוי לחוסנה של מדינת ישראל ולרוח הספורטיבית לאור האתגרים הרבים בהם נתונה המדינה מאז השבעה באוקטובר.

עוד לפני הביקור, הנשיא ושר התרבות והספורט עוכבו בנמל התעופה, בעקבות חשד שעלה לאירוע ביטחוני. הרצוג וזוהר, עם פמלייתם, נאלצו להמתין במטוס במשך דקות ארוכות, לאחר שעל אחד הגגות זוהה חשוד פוטנציאלי, אך לבסוף החשש הוסר והשניים המשיכו בלוח הזמנים שנקבע להם.

הנשיא הרצוג ויעל ארד | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

"אנחנו מתרגשים להיות כאן איתכם, לחנוך את הביתן הישראלי לאולימפיאדת פריז 2024, ברוכים הבאים!", אמר הנשיא הרצוג, "חברות וחברי המשלחת היקרים, ובמיוחד הספורטאיות והספורטאים, עבדתם קשה מאוד מאוד בחיים שלכם כדי להגיע לרגע הזה. אתם מגלים תעצומות נפש, חוסן נפשי ואתם מגלים יכולות פיזיות בלתי רגילות וכישורים יוצאי דופן. אנחנו בטוחים שאתם תביאו הרבה מאוד הישגים למדינת ישראל, אנחנו מאחלים לכם המון הצלחה. כמו שאמרנו לכם בבית הנשיא, תלכו בכוחכם, ותגיעו ותקטפו מדליות והישגים למען הספורט הישראלי. אבל בשנה הזאת, זה הרבה מעבר לספורט הישראלי".

"העובדה שאורן סמדג'ה כאן איתנו אומרת הכל", המשיך הרצוג, "היא גורמת לנו גם דמעות וגם התרגשות גדולה מאוד. אורן היקר, אתה מהווה אות ומופת לכולנו, לכל עם ישראל. החוסן שלך ושל ליאת ושל כל המשפחה, ואנחנו יודעים שהרוח שלך מלווה את הנבחרת שלך. בהצלחה רבה לך. ספורטאים וספורטאיות, אי שם בעזה, יכול להיות שאחד מהחטופים או החטופות יראו אתכם לשנייה, ואתם תיטעו בהם כוח. כשאתם עולים לבמה, בכל זירה וזירה, אני בטוח שהתפילה למענם תלווה אתכם – והחוסן שאתם מקבלים והתמיכה האדירה מהחברה הישראלית מלווה אתכם, כי השנה הזו, זו שנה שאנחנו רוצים לראות את דגל ישראל בכל זירה ובכל מקום בעולם. בהצלחה רבה לכם!".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר: "אני גאה לעמוד כאן היום עם הספורטאיות והספורטאים שלנו בפתיחת המשחקים האולימפיים. בתקופה הזו הם נושאים על כתפיהם אחריות כבדה, הופעתם במשחקים האולימפיים מייצגת את המדינה ומפגינה את הרוח הישראלית בבמה הגדולה בעולם. יש לנו נבחרת מצוינת ואני מאחל להם הצלחה רבה, אני מייחל שנחזור עטורי הישגים ומדליות ובטוח שהספורטאים והספורטאיות שלנו ייצגו את מדינת ישראל בכבוד ובגאווה".

הנשיא הרצוג וגילי לוסטיג | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "הביקור המרגש היום בכפר האולימפי מעניק רוח גבית משמעותית למשלחת שלנו, וממחיש את התמיכה הלאומית בכם ספורטאים יקרים. העובדה שבתקופה כל כך מורכבת אנחנו זוכים לביקור של הנשיא ושר הספורט מראה ומוכיחה לנו עד כמה המשלחת הזו חשובה למדינת ישראל, שנושאת אלינו עיניה. אנחנו כאן כדי להראות לעולם את ישראל והישראלים נטו, הישראלי החרוץ, החולמת, הנחוש והפטריוטית. כל אחד מכם הוא יחיד ומיוחד, אבל כולנו ריקמה אנושית אחת שמרכיבה את המותג החזק הזה שנקרא מדינת ישראל. בהתמודדות על הצמרת העולמית, נביא את הרוח הישראלית לבמה הגדולה בעולם בגאווה גדולה. נוכחותן של אלמנות מינכן, אנקי שפיצר ואילנה רומנו, מזכירה לנו את המחיר ששילמנו, אבל גם את לפיד הדורות אותו אנו נושאים והחובה שלנו להמשיך קדימה. אני רוצה בהזדמנות הזו להודות גם לשגריר יהושע זרקא והצוות הרחב שתומך בנו במהלך השנתיים האחרונות בשותפות מלאה. הערב הנבחרת האולימפית תפתח את ההופעה של המשלחת האולימפית וזו הזדמנות לשלוח מכאן ברכת הצלחה ומחר הקשתים שלנו רועי ומיכאלה יכנסו למעגל התחרויות – בהצלחה לכולם".

אילנה רומנו: "כוחנו הוא בכם, על הכתפיים שלכם מונח משא מאוד כבד. תדעו לכם שמדינה שלמה ממתינה. דגל ישראל חייב להיות מונף במשחקים האלה, ההמנון יישמע והמדליות יגיעו במהרה. מצפים לכם בכיליון עיניים. אי אפשר לגמור בלי להתפלל למשפחות השכולות, שעוברות דרך מאוד קשה, אחרי 52 שנה אני יודעת איזו דרך מחכה להם. לפצועים אני מאחלת החלמה מהירה ולחטופים שנשמע בשורות טובות – ושהם ישובו הביתה, כי בלעדיהם המדינה הרוסה. אתם הכוח של מדינת ישראל. יחי מדינת ישראל ויחי ספורטאי ישראל".

המשלחת הישראלית לפריז | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

יובל פרייליך, נציג הספורטאים האולימפיים: "בשגרה שלנו זו גאווה עצומה, וכבוד גדול לייצג את המדינה שלנו. אנחנו לא בימים כתיקונם והמשלחת הזאת מקבלת משמעות נוספת, וכל הספורטאים מתרגשים מזה. אני בטוח שנעלה למזרון, למגרש ולמסלול בראש מורם ובגב זקוף – ונייצג את המדינה שלנו בצורה הכי טובה שיש. אני לא יכול להבטיח שנביא מדליות, אבל אני בטוח שנייצג את המדינה בכבוד ובגאווה. העובדה שאנחנו כאן ושרואים אותנו זה ההישג הכי חשוב וכולם יראו שלא ניתן לשבור את הרוח הישראלית. אני רוצה לסיים בתפילה לשלומם של החטופים ולשלומם של החיילים ושל הפצועים בגוף ובנפש".

שגריר ישראל בצרפת, יהושע זרקא: "גאים לעמוד לצד נשיא המדינה, שר התרבות והספורט והוועד האולימפי במעמד היסטורי זה. במהלך התקופה האחרונה פעלנו רבות לוודא את היתכנות הביקור ההיסטורי, ולסייע לוועד האולימפי להגיע לתחרויות בצורה המיטבית ביותר. אנחנו גאים ותומכים בספורטאים שלנו, ומקבלים אותם בברכה יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים בצרפת. מקווים שעם תמיכה זו יגיעו הספורטאים שלנו להצלחות רבות והשיגים מרשימים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג