נערה בת 16 חצתה את תעלת למאנש בשחייה: "היו רגעים ששקלתי לוותר"

אחרי שהתאוששה מגידול בלבלב ומספר אשפוזים, מאיה מרהיג' הפכה לאחת הצעירות בהיסטוריה שמשלימה את "הכתר המשולש" של שחייה במים פתוחים: "בעזרת תמיכה נדיבה, הצלחתי לגייס במשחה 100 אלף דולרים למען המלחמה בסרטן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאיה מרהיג' שוחה | צילום: מסך

מה ילדיכם המתבגרים עשו הבוקר: יצאו לעבוד, השלימו לימודים או אולי בכלל לא קמו עדיין? מאיה מרהיג' בת ה-16 ניצלה את החופש הגדול כדי להוסיף עוד ציון דרך מרשים בקריירה הקצרה והנפלאה שלה, כאשר חצתה את תעלת למאנש בשחייה.

לכתבות נוספות בנושא:
העבירה את הנקודה: שרת הספורט של צרפת שחתה בנהר הסן
התעשתה בזמן? הוועדה המארגנת של פריז 2024 הציגה חלופה לנהר הסן
חדשות טובות: שיפור באיכות המים בנהר הסן לקראת המשחקים האולימפיים

השחיינית הצעירה הפכה לאחת הצעירות בהיסטוריה שמשלימה את "הכתר המשולש" של השחייה במים פתוחים, לאחר שצלחה גם את תעלת קטאלינה ואת משחה 20 הגשרים של מנהטן. ביום שבת היא גמעה את 33 הקילומטרים של תעלת למאנש בזמן נהדר של 11 שעות ו-39 דקות, כשהיא מקדישה את המשחה למלחמה בסרטן ולארגון הצדקה "Swim Across America".

כבר בגיל 14 היא נכנסה לספרי ההיסטוריה כאשר שחתה בתעלת קטאלינה בקליפורניה ובשנה שעברה היא הייתה מהצעירות לעשות את המשחה המפורסם במנהטן. בנוסף, היא הייתה לאישה הצעירה אי פעם שמשלימה את כל המקצים של וייקינגסהולם באגם טאהו והצעירה בהיסטוריה שמשלימה את המשחה של תעלת קאייויי מולוקאי בהוואי (למעלה מ-27 שעות!).

"אני אסירת תודה ונרגשת במיוחד אחרי השלמת המשחה בתעלת למאנש, שהשלים עבורי את ה'כתר המשולש' (טריפל קראון)", אמרה בשבת, "זו הייתה המטרה הגדולה שלי לשנה הזו, מסיבות רבות. בעזרת התמיכה הנדיבה של משפחתי, חבריי ואחרים, הצלחתי לגייס דרך המשחה סכום מדהים של 100 אלף דולרים למלחמה בסרטן. בשנה האחרונה, נאבקתי בבעיות בריאותיות בעצמי והניסיון האישי שצברתי רק החדיר בי עוד מוטיבציה ותשוקה למצוא מקורות תמיכה לחקר הסרטן".

נושא הסרטן קרוב במיוחד לליבה של מרהיג': במרץ אשתקד, לאחר שנפצעה בתאונת סקי, התגלה לה גידול שפיר בלבלב. לאחר שסבלה מכאבים רבים, נאלצה לעבור מספר ניתוחים ובילתה זמן רב באשפוזים, היא החלימה לחלוטין וחזרה לשגרת האימונים: "בששת השבועות האחרונים, מאז שאושפזתי לעשרה ימים במאי, הייתי צריכה להגביר את הקצב. היו רגעים במשחה ששקלתי לוותר בגלל כאבי בטן, אבל המשכתי לחשוב על כך שאי אפשר להשוות את זה למה שילדים עם סרטן מתמודדים איתו. זה עזר לי למצוא את הכוח כדי להמשיך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני עדיין מפחדת מהמרתון", סיפאן חסן, רגע אחרי שניצחה במרתון האולימפי בפריז 2024


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג