נס באימון הרכיבה: כך רכב הליווי הציל את קבוצת הטריאתלטים

קבוצת The Buttons של גיא כפתורי יצאה לרכיבת שבת שגרתית, אלא שהרכיבה נקטעה מוקדם מהמתוכנן כשמכונית נכנסה בעוצמה ברכב הליווי שלהם. כפתורי: "זה היה יכול להיגמר באסון, הרכב המלווה הציל את הרוכבים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רכב הליווי מרוסק אחרי התאונה | צילום: גיא כפתורי

ההבנה שאם רוכבים על הכביש או בשוליו חובה לרכוב עם רכב ליווי, כבר חלחלה למרבית המתאמנות והמתאמנים בארץ (גם אם לצערנו, לא לכולם). אלא שבשבת האחרונה קיבלנו לכך שוב הוכחה ניצחת, כאשר רכב הליווי של קבוצת הטריאתלון The Buttons בהובלת גיא כפתורי, הציל את הרוכבים בדרך נס ממש מפגיעה חמורה ואולי אף גרוע מכך.

לכתבות נוספות בנושא:
"מקסימום נהיה בכושר": צפו בטיפים של מאמני הטריאתלון לצלוח את התקופה
טריאתלון דקטלון תל אביב חוזר וישמש כאליפות ישראל במרחק האולימפי
טרגדיה: רוכבת שוויצרית צעירה נהרגה בהתרסקות קשה באליפות העולם

במהלך הרכיבה לצידי הכביש, מכונית הגיעה מאחור במהירות גבוהה ונכנסה בעוצמה ברכב הליווי ששמר על הרוכבים מאחור. לולא הרכב והנהג המלווה, כנראה שהיו אלו הרוכבים הצעירים שסופגים את המכה, ומי יודע מה הייתה תוצאה של פגיעה כזאת במהירות כה גבוהה.

גיא כפתורי | צילום: The Buttons

כפתורי מגולל את השתלשלות האירועים בשיחה עם שוונג: "יצאנו בשש וחצי בבוקר מצומת רופין, כמו שאנחנו יוצאים מדי פעם בשבתות, עלינו על כביש 4 לכיוון דרום, לאחר דקות ספורות פשוט שמעתי בום אדיר, היו כאלה שחשבו שנפל טיל, היו כאלה כמוני שהסתובבו אחורה וראו מלא חלקים עפים מהרכב. אמרתי לרוכבים ישר להתקדם ולעצור אחרי כמה עשרות מטרים במקום בטוח, חזרתי אחורה וראיתי את רכב הליווי שלנו כשהוא מפורק מאחור לאחר שרכב אחר נכנס בו בעוצמה"

"מיד הודענו למשטרה והזמנו מד"א. אלו היו רגעים מפחידים. הנהג המלווה שלנו היה מעורפל, לא הבין מה קורה או איפה הוא, לאחר שחטף מכה חזקה מהעוצמה. עשן החל לצאת מהרכב הפוגע, גם הוא היה בהכרה, אבל במצב לא טוב. מתנדבי כיבוי והצלה הגיעו ראשונים על אופנועים אחרי כמה דקות וחיכינו לאמבולנס בערך חצי שעה. הם פונו לבית החולים הלל יפה, ואחרי כמה שעות הם כבר שוחררו הביתה".

שני הרכבים אחרי התאונה | צילום: גיא כפתורי

על התחושות שלו מהאירוע שיתף: "זה אירוע מאוד קשה ברמה האישית, חוויה מאוד קשה, טראומטית. זה היה יכול להיגמר באסון. הנהג המלווה שלנו למזלנו ליווה בצורה מדהימה. מזל שהוא היה בעל ניסיון ושמר את המרחק הנכון מהרוכבים. גם בעת התאונה, שכלל לא רואים סימני בלימה, ממש כניסה ישירה ברכב, הוא שמר מרחק, וזה המזל ומה שהציל את הרוכבים. אציין שעל הרכב היה שלט ענק של זהירות רוכבי אופניים והוא השתמש באורות מהבהבים כנדרש. ברכב היה גם דפיברילטור וערכת עזרה ראשונה למקרה הצורך".

המסקנות שלו: "לי זה ברור – רכב ליווי מציל חיים. ברור לי מאליו שאסור לצאת לרכיבה ללא רכב ליווי מסודר, עם שלט בולט 'זהירות, רוכבים', אורות מהבהבים ועם כל מה שדורש כדי לשמור על בטיחות הספורטאים האלה. לדעתי כדאי לעשות פורום מאמנים רחב ולחשוב ביחד מה נכון להמשך, איך נכון להתנהל בצורה אידיאלית והכי בטיחותית כדי לשמור על הספורט הזה בישראל ולשמור על הספורטאים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גיל הגיב:

    מזל גדול! ולפי עוצמת ההתנגשות נראה שהרכב הפוגע נסע מאוד מהר
    המסקנה הנוספת היא לא לרכב על כביש 4, לא לבד ולא בקבוצה, ובלי קשר לרכב ליווי. לא חסרות אלטנטיבות

  • יובי הגיב:

    מהתמונה נראה שהרכב המלווה בכלל נסע על נתיב נסיעה ולא על השוליים כנדרש, גם זה לא בסדר ומסוכן כלפי הנהגים.

  • אילן הגיב:

    קודם כל לא רוכבים בכביש 4.
    שנית לא רוכבים ללא רכב ליווי

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג