ניצחון אדיר לפאולין פרבו באופני הרים, התרסקות קשה ללקומט

הצרפתייה המעוטרת הפגינה דומיננטיות מרשימה כל הדרך לזהב, כשאף רוכבת לא מצליחה להתקרב אליה. חברתה לנבחרת התרסקה ופונתה באלונקה. היילי באטן זכתה בכסף, ג'ני ריסבלדס בארד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פאולין פרבו מנצחת במשחקים האולימפיים | צילום מסך

התחרויות האולימפיות באופני הרים (XCO) נפתחו היום עם מרוץ נשים נפלא ומנצחת מקומית אחת אדירה. 36 רוכבות זינקו למסלול בגבעת אלנקורט היפהפיה מחוץ לפריז ועברו מסלול של 30.8 ק"מ, המורכב משבע הקפות טכניות, שכללו שלל אלמנטים (גראבל, סינגלים, גינות סלעים ומכשולים, רובם ככולם נבנו במיוחד למשחקים).

לכתבות נוספות בנושא:
רכיבה נגד השעון: מדליית זהב לרמקו אוונפול במשחקים האולימפיים
מאתונה 1896 ועד פריז 2024: ההיסטוריה של רכיבת האופניים במשחקים האולימפיים
רוכבת דנית נפגעה באימון על ידי רכב ונאלצה לפרוש מהמשחקים האולימפיים

בהיעדרה של האלופה המכהנת יולנדה נף השוויצרית, מי שלקחה פיקוד מהפתיחה הייתה פאולין פראן-פרבו. הרוכבת בת ה-32, שלפני כמעט עשור הייתה לרוכבת היחידה שהחזיקה במקביל בתארי אליפות העולם באופני כביש, אופני הרים וסייקלוקרוס במקביל, חתמה את הפרק האולימפי בקריירה שלה בצורה הטובה ביותר, עם ביצוע פנונמנלי וזהב דומיננטי לחלוטין.

פרבו תפסה פער מבטיח מפוק פיטרס ההולנדית, שתפסה בעצמה פער של מעלה דקה מדבוקת רוכבות קטנה שרדפה אחריה. בתוך חבורת הרודפות הייתה צרפתייה נוספת, לואנה לקומט, אולם 46 דקות בתוך המרוץ היא התרסקה ונפצעה בצורה לא קלה. רק לאחר דקות ארוכות של טיפול היא פונתה על אלונקה בהכרה, כשהקהל מריע לה. בשידור הטלוויזיה, אגב, נמנעו מלהראות את תמונות הטיפול בה או הילוכים חוזרים של התאונה הקשה.

כשכבר היה נראה שהזהב והכסף נעולים לפרבו ולפיטרס, הגיע עוד דרמה כמו שענף אופני ההרים יודע לספק. ההולנדית סבלה מתקר בגלגל האחורי, נעקפה על ידי דבוקת הורדפות ונאלצה לרכוב לאיטה לאיזור הטיפולים כדי להחליף גלגל. הפער שלה מהמדליה היה גדול ונראה כבלתי סגיר.

לפניה, הקרב על המדליות הלך והתבהר כשהיילי באטן האמריקאית והאלופה האולימפית מריו ג'ני ריסבלדס השוודית ברחו מיתר הרוכבות והגיעו יחד עד לסיבוב השביעי והאחרון. אלא שבאטן תקפה בעלייה האחרונה, תפסה פער של כמה שניות, אותו השוודית לא הצליחה לסגור.

בסיום, פרבו ניצחה בזמן של 1:26:02 שעות, באטן זכתה בכסף עם 1:28.59 שעות וריסבדס השלימה את תמונת הפודיום כשחצתה את קו הסיום חמש שניות לאחר מכן. פיטרס שהתאוששה מהתקר נתנה הכל, אולם זה הספיק רק למקום הרביעי, 21 שניות מהפודיום.

מחר ב-15:15 ייערך המרוץ המקביל לגברים, בו יקח חלק גם הרוכב הישראלי תומר זלצמן, שיקווה לרשום הופעה טובה, אחרי שהצליח להתאושש בזמן משבר ביד ממנו סבל לפני קצת יותר מחודש.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג