ניפוץ מיתוסים: 10 תירוצים שאת מספרת לעצמך על טריאתלון נשים

עדיין לא נרשמת לטריאתלון נשים? אספנו לך 10 תירוצים שאולי סיפרת לעצמך שבגללן לא תשתתפי השנה ו-10 סיבות מעולות מדוע כן כדאי לך להשתתף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא תמיד קל להוציא את עצמך לאימון או להחליט להירשם לתחרות טריאתלון. הרבה פעמים אנחנו מוצאות סיבה או תירוץ למה לא נרשמנו השנה לטריאתלון נשים. אז אספנו לכן את כל התירוצים שאתן יכולות לספר לעצמכן ועזרנו לכן לפתור יחד את הבעיה. מוכנות?

כל אחת מנצחת | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא
11 טיפים לשחייה בים שאת חייבת לדעת לקראת טריאתלון נשים
כל מה שאת צריכה לדעת על טריאתלון נשים
הנשים המרגשות, המעצימות והנועזות של טריאתלון נשים

1. לא יודעת מאיפה להתחיל

החששות של בני אדם נמצאים בדרך כלל בנקודת ההתחלה. איך, איפה, עם מי, מה צריך ועוד עשרות שאלות שעולות שלכולן יש לנו ולמאמנים ומאמנות טריאתלון בכל רחבי הארץ תשובות מעולות. אם החלטת שאת מעוניינת להשתתף בטריאתלון נשים, זו כבר התחלה מצוינת. אנחנו מזמינים אותך להשתתף באחת מקבוצות ההכנה שלנו לטריאתלון ושם תוכלי לקבל את כל הידע הבסיסי הנדרש לך. תקבלי מענה לכל שאלותיך ותמיכה של מדריך או מדריכת טריאתלון והבנוס הנוסף הוא, תכירי נשים בדיוק כמוך, שגם להן לא היה מושג איך ומפיה להתחיל.

2. אני מפחדת לשחות

נשים רבות מדירות רגליהן מטריאתלון כאשר אחד הפחדים הגדולים שלן הוא קטע השחיייה. לא לכולן יש איפה להתאמן והן מרגישות חוסר ביטחון ואף חרדה מהכניסה אל המים. קודם כל רצינו להרגיע אותך שהתחושות שלך הן נורמליות לגמרי ואת ממש לא היחידה שחוששת מקטע השחייה. אבל, בניגוד לטריאתלונים אחרים, קטע הים בו שוחים בטריאתלון נשים בחוף הנכים בהרצליה הינו מעגן סגור עם שובר גלים ואינו עמוק במיוחד, למעשה, רוב קטע השחייה נעשה בכלל בריצה אל המים ומחוצה לו.

אם את לא מאומנת בשחייה, תמיד תוכלי להתחיל במקצה העממי שם מרחק השחייה קצר באופן משמעותי וייתן לך טעימה קטנה מהתחושה של המים ללא צורך להתאמן שעות ארוכות בבריכה או לדעת טכניקת שחייה כלשהי.

את קטע השחייה מלווים מדי שנה מתנדבים של "עולם המים" אשר עוזרים למשתתפות ונמצאים בדיוק בשביל להעניק לך את תחושת הביטחון הדרושה. לפני התחרות תוכלי להשתתף באחד מאימוני הים הפתוחים ולהרגיש בעצמך את תחושת השחייה בחוף הנכים.

3. אני לא יודעת לשחות חתירה

משתתפות רבות מאוד בטריאתלון נשים, אינן שוחות כלל חתירה אלא שחיית חזה. נכון שכאשר מוזנקים למים, שחיית חזה עלולה להרגיש קצת מסורבלת בהתחלה, אבל מהר מאוד תוכלי למצוא את המקום שלך בתוך המים ולשחות בנחת. חשוב כמובן לשים לב, מצדדיך ישנן שחייניות נוספות, לא לבעוט בהן בטעות בזמן השחייה.

את ממש לא היחידה שחוששת מקטע השחייה | צילום: ניר עמוס

4. אין לי אופניים

לא לכל משתתפות הטריאתלון יש אופניים. גם בין אלו שהיום משתתפות בצורה שוטפת בטריאתלונים, תוכלי למצוא כאלו שלא היה להן זוג אופניים לפני שהחליטו שהן רוצות להתאמן באופן מסודר. כיום תוכלי בקלות רבה להשכיר אופניים תמורת סכום כסף חודשי בחנויות אופניים או אפילו למצוא זוג אופניים יד שנייה במחיר מציאה ולהתחיל לרכוב. בניגוד ליתר תחרויות הטריאתלון בהן הרכיבה מתבצעת אך ורק על אופני כביש, בטריאתלון נשים מותר לרכוב על אופני הרים. אם התחושה על אופני כביש מפחידה אותך, את בהחלט מוזמנת להגיע עם אופני הרים ולהשתתף.

5. אני לא טובה ברכיבה על אופניים

אם את יודעת לרכוב בצורה בסיסית ויציבה, את לא צריכה יותר מזה. קטע הרכיבה בטריאתלון נשים מתבצע על כביש רחב ונוח.

6. אני מתעייפת אחרי 100 מטר ריצה

לא רצת כבר המון המון זמן ואת חוששת שלא תעמדי בקטע הריצה. אז יש לנו חדשות ממש משמחות בשבילך, את ממש לא חייבת לרוץ. את הקטע הזה את יכולה לעשות בהליכה, ליהנות מהדרך העידוד של הקהל סביב וליהנות מאווירה. את יכולה לחלק את הריצה למקטעי ריצה והליכה משולבים.

צילום: ניר עמוס

7. בטח כולן שם רזות וחטובות

לטריאתלון נשים מגיעות רק נשים, בין אם הן רזות או מלאות, בנות 8 או 80, כולן שוות כשמתחילה התחרות. נשים רבות חוששות להגיע כיוון שהן מתביישות בעצמן ובגופן, "עליתי מאוד במשקל, בטח כולן שם רזות", זה תירוץ ששומעים הרבה. יש לנו בשורות מעולות עבורך, אם ירידה במשקל מעסיקה אותך ואת רוצה לרדת כמה קילוגרמים, פעילות גופנית, בשילוב תזונה נכונה, תעזור גם לך לרדת במשקל, אם זה הדבר שמפריע לך וחוסם אותך. תהיי גאה בגופך ובעצמך, לטריאתלון מגיעות נשים אמיתיות, רבות מהן סבתות או אמהות לילדים.

8. אני לא מכירה אף אחת, לא רוצה להיות לבד

בטריאתלון נשים את אף פעם לא לבד. החיבוק החם והאהבה שתקבלי על המסלול, העידוד והתמיכה הם אדירים. נשים רבות מרגישות שהן נישאות על גל התמיכה והעידוד של הקהל הישר אל קו הסיום מבלי להבין ממש איך זה קרה להן. טריאתלון נשים הוא הזדמנות להכיר נשים נוספות בדיוק כמוך. בבוקר תגידי שלום לזו ששמה את האופניים לידך בשטח ההחלפה ותראי שתוך רגע אתן כבר ממש מכירות, אפילו שמעולם לא נפגשתן.

נשים רבות מרגישות שהן נישאות על גל התמיכה והעידוד של הקהל | צילום: ניר עמוס

9. זה מאוד מוקדם בבוקר

נכון, טריאתלון ותחרויות בכלל מתקיימות בשעות המוקדמות של הבוקר, אבל אחרי שתסיימי, תישאר לך שבת שלמה לנוח, לעוף על עצמך שסיימת טריאתלון ולהיות האישה הגאה ביותר שלא ויתרת לעצמך על אף כל התירוצים שבנית מסביב והחלטת לקום בבוקר ולהשתתף.

10. זה כבר לא לגילי

לטריאתלון נשים אין גיל, כמו שסוזי דבוסקין, ה"אמא" של טריאתלון נשים תמיד נהגה לומר, "כל אחת מנצחת". בין אם את בת 8 או בת 88, כולן שוות על המסלול. בטריאתלון תוכלי למצוא נשים בגילאים שונים וכל אחת מהן עושה את המקסימום שהיא יכולה.

להרשמה לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג