נייקי סגרה את "פרויקט אורגון" בעקבות פרשת עבירות הסמים

הפרויקט השאפתני של נייקי הגיע לקיצו לאחר שהרשות למלחמה בסמים בספורט השעתה את המאמן הבכיר אלברטו סלזאר לארבע שנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המאמן אלברטו סלזאר הושעה ל-4 שנים בשל עבירות סמים | האם השינוי בדרך?


עוד לא יבשה הדיו מההחלטה של הרשות האמריקאית למלחמה בסמים בספורט (USADA), להשהות את המאמן הבכיר אלברטו סלזאר, הנחשב לאחד ממאמני הריצה הבכירים בעולם ללא פחות מארבע שנים בשל עבירות סמים, החליטה חברת "נייקי" על צעד חריף וסגרה את "פרויקט אורגון" (Oregon Project) בו סלזאר אימן את קבוצת הרצים המובילים שלו. כזכור, פרויקט אורגון השאפתני של נייקי הוקם בשנת 2001 ומטרתו היתה להציב את הרצים האמריקאים בחזית העולמית של הספורט.

לסלזאר מיוחסות לא פחות משלוש הפרות של עבירות סמים אשר הטילו צל כבד על כל הפרויקט ועל כן החליט מנכ"ל נייקי מארק פרקר להביא לסיומו. "המצב הזה פוגע ביכולתם של הספורטאים להתאמן כיאות ופוגע ביכולת שלהם להתחרות. על כן קיבלתי החלטה לסגור את 'פרויקט אורגון'". יחד עם זאת, הצהיר פרקר כי בבדיקות של הסוכנות לא נמצאו חומרים "משפרי ביצועים" בקרב האתלטים של סלזאר. עוד הוא הוסיף, כי נייקי תתמוך בתקופת המעבר שנכפתה עליהם כעת עד שיחלו להתאמן שוב אצל מאמנים חלופיים.

הידיעה הזו הגיע בסמוך לכך שהמתאמנים הבכירים של פרויקט אורגון, גלן ראפ וג'ורדן הסיי, מתכוננים לקראת מרתון שיקגו שיוזנק ביום ראשון. בראיון לתקשורת סיפרה הסיי כי מאז הטלטלה על ההשעיה של אלברטו סלאזר, היא לא שוחחה עימו והוסיפה כי תקבל החלטה לגבי המשך דרכה רק לאחר המרתון בשיקגו ושכעת כל כולה ממוקדת מטרה במרוץ".

כזכור, מההחלטה שנקבעה ב-30 בספטמבר, נאמר על ידי הרשות למניעת סמים בספורט כי סלזאר יורחק לארבע שנים ביחד עם הרופא שעבד לצדו ד"ר ג'פרי בראון, באשמה של החזקת טסטוסטרון תוך כדי אימון קבוצת הרצים המובילים שלו. סלזאר בתגובה הודיע כי הוא המום מההחלטה ויערער על ההחלטה שהתקבלה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג