נייקי דרשה "להקפיא" את החסות של האלופה האולימפית אליסון פליקס בתקופת ההיריון

האלופה האולימפית ואחת הספורטאיות המעוטרות בעולם, סיפרה לאחרונה בכאב כי חברת נייקי גם דרשה לחתוך את דמי החסות הספורטיבית שלה, וגם להשעותם בזמן ההיריון. אז היא החליטה להתקומם ולהשיב מלחמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האלופה האולימפית האמריקאית אליסון פליקס, שלזכותה 9 מדליות אולימפיות מהן 6 מדליות זהב ועוד 16 מדליות באליפויות עולם, מהן 11 מדליות זהב, היא אחת הספורטאיות המעוטרות והחשובות בעולם. אך הפרשה האחרונה בה היתה מעורבת לא כללה את מסלול הריצה המוכר, אלא דווקא את עולם נותני החסויות שבאמצעותם ספורטאי עילית מתפרנסים ומתקדמים בענפי הספורט. הניו יורק טיימס דיווח בימים האחרונים כי פליקס, שהיתה לאורך שנים ספורטאית חסות של חברת נייקי ( (Nike, לא רק נדרשה לקצץ 70% מסכום החסות הקבוע שלה, אלא גם לוותר עליהם ולהשעותם לחלוטין בתקופה בה לא תתחרה בשל היריון או לידה. לקיצוץ החד עוד הסכימה פליקס, אך עם הדרישה לוותר לחלוטין על תשלומי החסות בתקופת הפסקת תחרויות בשל הריון, היא כבר לא היתה מוכנה להשלים.

"אנחנו עומדים מאחורי המותגים שאנו מקדמים כספורטאים", אמרה פליקס, "אך חובתנו גם לתת כלפיהם דין וחשבון כאשר הם פוגעים בנו – בעיקר אני אומרת את זה לטובת הדור הבא של הספורטאים". בראיון שנתנה לניו-יורק טיימס אמרה כי מאחורי הריונות ולידה של רצות מסלול ושדה יש תרבות של שתיקה רועמת. "פרסמתי את נייקי לאורך השנים בחנויות ובקמפיינים שלהם, אבל אני גם אמא כעת ואני לא חושבת שאני יכולה לשבת בשקט יותר. אני רוצה הגנה בנוגע לאימהות שלי ואני רוצה לשנות זאת. כרגע אני במשא ומתן לגבי זה, אבל הכי חשוב לי הוא שאוכל לחתום על חוזה שיש בו זכויות על היותי אמא לילדה שלי." מסתבר שמדיניות נייקי להפסקת החסות בזמן הריון, לא הופעלה רק כלפי לאליסון פליקס. השנה הודיעה נייקי גם לאתלטית אליסה ג'ונסון מונטאניו, רצת ה-800 מ', על פגיעה דומה בתשלומי החסות שלה בעקבות לידה.

אליסון פליקס במשחקים האולימפיים של לונדון | צילום: Citizen59

עוד מספרת פליקס, כי לא הסכימה לדרישת נייקי, כיוון שלא היה זה הדבר הנכון לעשות מבחינתה, וגם עקב אחריותה לדור הבא של הספורטאיות. "זו הזדמנות מצוינת לנייקי לשנות את ההסכמים הללו לטובת האימהות הספורטאיות, הסבירה." סיפורה של אליסון פליקס זכה לתהודה רחבה בתקשורת האמריקאית. פליקס אמנם נפרדה מנייקי, אך הלחץ נתן את אותותיו, ונייקי הודיעה כי היא מתקנת את מדיניותה, כך שדמי החסות לא יושעו בתקופות הריון. פליקס מצדה, כבר המשיכה הלאה, וממש לאחרונה הודיעה כי התקשרה כבר עם נותן חסות חדש.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ר הגיב:

    אליסון תותחית! אחרי מה שהיא נתנה לנייק, התנאי שלהם לייבש אותה בזמן הריון זה פשוט גועל נפש. שמח מאד שהאישה המדהימה הזאת פתחה את פיה, וביישה את מנהלי נייקי. בשבילי – נייקי כבר לא!

  • עופר הגיב:

    האישה המדוברת אינה עובדת של נייק אלא ספקית, נותנת שירותים, קבלן משנה. מדובר באשה, או למעשה תעשייה סביב אישה, שיש בינה לבין נייק חוזה, ונראה שהחוזה כולל סעיף בו התגמולים יורדים כשהיא אינה יכולה לספק את השרות. סביר מאד שיש התייחסות דומה גם למצבים אחרים, שאינם קשורים להריון ואינם קשורים להיותה אישה, שקושרים בין תגמולים לתרומתה בפועל. סביר למשל שגם במקרה של מחלה או העדרות ממושכת מהמסלול מכל סיבה שהיא, התגמולים יותאמו. איזו חברה משלמת לספקיה אם אינם מסוגלים, ותהה הסיבה אשר תהה, לספק את המוצר או השרות ? לא מדובר בעובדת וולמארט בשכר מינימום שמנסים לפגוע בשכרה עקב הריון. נראה לי שמדובר באישה עתירת נכסים שעושה שימוש מניפולטיבי בנושא המגדרי במו"מ עסקי.

    1. ניצן הגיב:

      יש הבדל גדול בין פציעה או ״כל סיבה שהיא״ לבין הריון ולידה. הריון ולידה חיוניים למין האנושי, זה דבר טבעי, והחברה צריכה למנוע אפליות נשים או פגיעה בהן על רקע הריון ולידה, גם אם זה כולל לחייב חברה פרטית להמשיך לכלכל אישה בהריון גם אם זה לא ריווחי עבורה. עלינו להגן על הנשים שעושות את תפקידן הביולוגי והאבולוציוני גם אם זה לא כלכלי בטווח הקצר לפרט או לחברה מסוימת כמו נייק

    2. ר הגיב:

      לא מסכים עם מילה ממניפסט הקפיטליזם הטורפני שכתבת.
      נראה יש לך היכרות נמוכה ביותר עם אפשרויות הפרנסה של אתלט בארה"ב, לצד הצורך של כל ספורטאי כזה להעסיק צוות איכותי של אנשי מקצוע כמו מאמן, מאמן כוח, מעסה, תזונאי.
      כמה ספורטאיות חסות בהריון כבר יש למותג כזה? חמש או עשר בשנה?
      הם היו צריכים להודיע מראש שהם ממשיכים לתת חסות גם למשך עד 6 חודשים אחרי הלידה. היה עולה להם מעט מאד, והיו יוצאים גדולים. במקום זה, נשמע שהם בחרו לצאת גמדים.

    3. בינקי הגיב:

      לא מבין מי מקבל החלטות בחברות הענק. זה אחד הדברים הכי מגניבים ומדליקים לתת חסות לספורטאית בהיריון, לצלם, ללוות לידה, להתאים מוצרים, ולתמוך בה עד לחזרתה למסלול. זה לצאת "ענקים". זה הכי קול סקסי משפחתי מפרגן וכל סופרלטיב שתבחרו. נתנו למטומטם או מטומטמת בדירקטריון לקבל החלטה הזויה ולפגוע באספקט סופר חשוב של המותג, אספקט המשפחה, הפרגון, ההדדיות. פשוט דמיקולו. וכמובן סיפקו תחמושת מדהימה למתחרים שהרימו את הכפפה בהנאה רבה . חלמאות. כל הכבוד לאליסון. ותודה גדולה שבחרה לצאת למאבק כל כך צודק. הריון זו לא מחלה. וספורטאית צמרת בגירה זו עיסקאת חבילה שכוללת זוגיות ילדים וכל מה שנדרש עלמנת לקיים שיגרת חיים כספורטאית על.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג