במסיבת העיתונאים השנתית לקראת מרתון תל אביב שיתקיים השנה ב-28 בפברואר, הציגה חברת נייקי (Nike) את חולצות המרוץ. השנה קראה לראשונה רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו לתושבי העיר לקחת חלק בעיצוב חולצת הרצים במרתון השנה במטרה לאפשר להם להיות מעורבים ולהשפיע על הרוח והאווירה של המרתון. העיצוב הנבחר הודפס על חולצת נייקי ונחשף לראשונה.
מרתון תל אביב החבר באיגוד המרתונים הבינלאומי, AIMS, כולל רצי עילית, שינסו לשבור את שיא המרתון שעומד על 2:10:30 שע' אותו קבע הרץ הקנייתי וויליאם קיפרונו יאגון (William Kiprono Yagon) ב-2015 ומאז עומד בעינו. "לראשונה בישראל מרתון סמסונג תל אביב פועל להצטרף לרשימת המרתונים המובילים בעולם ולקבל לייבל בין-לאומי. השנה יגיעו נציגים מטעם איגוד האתלטיקה העולמי (IAAF) לבחון את מרתון תל אביב", מסר מוטי אמברם, מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, כחלק מהגשת המועמדות לדירוג הברונז, השנה, לראשונה, ייערכו בדיקות סמים בשטח האירוע למקומות 1-3 נשים וגברים במקצה המרתון המלא".
נותני החסות הראשית למרתון, חברת סמסונג, הודיעה כי השנה יתקיים המסלול החברתי ופרויקט תחם השם "תעבירו את זה הלאה", שיאפשר למשתתפי המרתון לנצל את השתתפותם במרוץ לצורך גיוס תרומות עבור עמותות שונות. "המסלול החברתי" מאפשר לכל רץ הרשום לאחד ממקצי המרתון להירשם למסלול החברתי בתור מתרים לעמותה לבחירתו האישית מתוך רשימת העמותות, להגדיר יעד לתרומה ולקרוא לחברים, משפחה ומכרים לתרום עבור העמותה שבחר. השנה, בשונה משנים קודמות, כל התרומות יתבצעו דרך אתר המרתון ויועברו במלואן לעמותה, וכך גם יוכל המתרים לדעת כמה תרומות נעשו דרכו, והאם עמד ביעד שהגדיר.