נואה ליילס אלוף אולימפי ב-100 אחרי פוטו פיניש מדהים: "לא חשבתי שניצחתי"

האמריקאי הראשון שזוכה בספרינט הקצר ביותר במשחקים האולימפיים זה 20 שנה הודה שחשב שהפסיד ("הלכתי לתומפסון ואמרתי לו שאני חושב שהוא ניצח") והתפנה לחגוג ניצחון בסיומת בלתי נשכחת: "לא עשיתי את זה במרוץ איטי, אלא מול הטובים ביותר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה ליילס מתראיין בסיום | צילום: מסך

ריצת 100 מ' היא תמיד אחת מגולות הכותרת של המשחקים האולימפיים ואתמול (ראשון) קיבלנו גם איכות וגם דרמה, בריצה שלא תשכח שנים רבות. כל שמונת הרצים בגמר רצו 9.91 שניות או מהיר יותר, הקרב היה צמוד מהזינוק ועד לסיום ולאחר פוטו פיניש התברר: נואה ליילס הקדים את קישיין ג'ונסון באלפיות בודדות ולקח את מדליית הזהב עם זמן של 9.79 – שיא אישי חדש.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: נואה ליילס ניצח בריצת ה-100 אחרי פוטו פיניש דרמטי!
לוח תחרויות הישראלים ביום העשירי בפריז: אפריפה ירוץ ב-200
המדליסטית הראשונה בתולדות מדינתה: ג'וליאן אלפרד ניצחה ב-100 מ'

אחרי האכזבה ב-100 מ' נשים יום קודם לכן, ליילס הפך לאלוף האולימפי הראשון של ארה"ב בספרינט הקצר ביותר מאז ג'סטין גאטלין באתונה 2004. וזה היה הכל חוץ מלהיות קל, כאמור. "זה 'האחד' שרציתי, זה הקרב הכי קשה מול היריבים הכי מדהימים", חגג האמריקאי, "לא עשיתי את זה במרוץ איטי, אלא מול הטובים ביותר, על הבמה הכי גדולה, עם הכי הרבה לחץ".

ליילס, שתמיד נראה מלא בביטחון עצמי, סיפר שבקו הסיום היו לו ספקות גדולים: "לא חשבתי שניצחתי, הייתי בטוח שלא סיימתי כמו שצריך ושהגשתי את החזה מוקדם מדי. אפילו הלכתי לקישיין (תומפסון) כשחיכינו ואמרתי לו: 'אני חושב שניצחת הפעם'. אלא שאז השם שלי עלה וחשבתי לעצמי: 'וואו, זה מדהים".

תומפסון הצעיר, שרק בחודש שעבר חגג 23 והגיע לפריז עם הזמן המהיר ביותר השנה (9.77 שניות), הסתפק במדליית הכסף. "אני מאוכזב ושמח בעת ובעונה אחת", הוא סיפר, "לא הייתי מספיק סבלני עם עצמי כדי לתת למהירות להביא אותי לקו במיקום הנכון. זה היה מרוץ אדיר וכל אחד היה יכול לנצח בו. אני מרגיש שעשיתי את המקסימום. באתי לכאן בשביל הזהב, אבל כולם באו באותה גישה ורק אחד יכול לנצח".

אחרי ש"הוריד את הקוף מהגב" ב-100, עוד מחכה לליילס שבוע עמוס ביותר והוא מכוון לעוד שלושה פודיומים: כבר היום הוא יתחרה במוקדמות ה-200, באותו מקצה אגב כמו בלסינג אפריפה, ולאחר מכן ייקח חלק במרוצי השליחים 4X100 ואולי גם 400X4, במטרה להשתוות לג'סי אואנס וקארל לואיס האגדיים, שקטפו ארבע מדליות זהב באותם משחקים (עם קפיצה לרוחק במקום מקצה שליחים נוסף).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג