נבחרת הנוער באתלטיקה יצאה לאליפות העולם, נועם ממו: "מגיע מוכן"

שבעה אתלטים כחול-לבן יצאו ללימה לאליפות U20. שיאן ישראל ב-800 מטר מגיע כבכיר שבהם: "מאוד מקווה להעפיל לגמר". עוד בסגל: ירדן מנטל, שני זכאי, אייל עוזיאל, אליאור סופר, איילה האריס וגל נתנאל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נועם ממו | צילום: Maxim Dupliy

דור העתיד של האתלטיקה הישראלית יקבל את אור הזרקורים בשבוע הבא, כאשר אליפות העולם לנוער U20 תיפתח ביום שלישי בלימה (פרו) ותימשך חמישה ימים עד שבת. ישראל שולחת לאליפות שבעה נציגים אשר השיגו את הקריטריון הקשוח (שלושה אתלטים וארבע אתלטיות).

לכתבות נוספות בנושא:
עם שדה איכותי ושני רצי עלית ישראלים: פורסמו ההרשמות למרתון ברלין
עם 9 אלופים אולימפיים טריים וקרבות ענק: הכל לקראת ליגת היהלום בלוזאן
30 זה ה-20 החדש? האתלטיות הישראליות שממשיכות להתקדם

אליפות העולם U20 נערכת כל שנתיים משנת 1986 (פרט לקפיצה אחת בקורונה), כאשר במהדורה האחרונה שנערכה בקאלי (קולומביה) בלסינג אפריפה הוכתר לאלוף העולם לנוער בריצת 200 מטר. לישראל יש שתי מדליות נוספות במפעל – מדליית זהב של יונתן קפיטולניק בקפיצה לגובה משנת 2021 ומדליית כסף של ניקי פאלי בקפיצה לגובה משנת 2006.

נבחרת הנוער באתלטיקה | צילום: איגוד האתלטיקה

יש לציין בכנות כי אין הפעם ציפיות למדליות, אולם יש מועמד אחד בכיר לגמר – שיאן ישראל הטרי ב-800 מטר נועם ממו. האתלט בן ה-18 מהפועל עמק חפר שבר לאחרונה את שיאו של עוז כץ, שהחזיק מעמד 41 שנה, והעמיד אותו על 1:47:18 דקות. מי שהיה סגן אלוף אירופה לקדטים מדורג תשיעי לפי תוצאות השנה ברשימת המשתתפים, ואין ספק שגמר יהיה הישג נהדר עבורו.

"אני מגיע מוכן לאליפות העולם", שיתף ממו לקראת התחרות: "עברתי מחנה אימונים ארוך בתנאי גובה ואני מצפה בקוצר רוח להראות את היכולות שלי. זו תהיה תחרות לא פשוטה, ברמה גבוהה מאוד ואני מאוד מקווה להצליח ולהעפיל לגמר".

עוד נמצאים בנבחרת שני רצי ה-110 משוכות אייל עוזיאל (מכבי ראשל"צ) ואליאור סופר (מכבי ראשל"צ), הקופצת במוט ירדן מנטל (הפועל אתלטי אורן כפ"ס), רצת המרחקים איילה הריס (הפועל עמק חפר) שתשתתף בריצת ה-3,000 מטר, ורצות ה-400 משוכות שני זכאי (הפועל חולון) וגל נתנאל (מכבי ראשל"צ). נציין גם את מרסי אפריפה (מכבי ת"א), שקבעה את הקריטריון ב-200 מטר אך לא מחזיקה באזרחות ישראלית ולא תוכל לקחת חלק בתחרות.

ירדן מנטל | צילום: Maxim Dupliy

שני זכאי, שיאנית ישראל לנוער ב-400 מ' משוכות, סיפרה: "אני מאוד מתרגשת, פעם ראשונה שאני מתחרה בבמה העולמית. התחריתי בתחרויות בינלאומיות אירופאיות ושם צברתי עוד ניסיון. המטרה שלי היא לעלות שלב".

איתי מגידי, המנהל ההישגי באיגוד האתלטיקה, הוסיף: "יצאה הלילה לאליפות העולם לנוער משלחת של 7 אתלטים (4 אתלטיות ו3 אתלטים). מרביתם צעירים (רק שנתיים בשנתון הבוגר, 2005), כך שהסגל צעיר ואינו מדורג גבוה ברשימת המשתתפים למעט נועם ממו, שנמצא בעשירייה הראשונה ב-800 וישאף לעלות לגמר בריצה. מטרת ספורטאי המשלחת היא צבירת ניסיון, קביעת שיאים אישיים וסיום במקום גבוה מהדירוג איתו הגיעו לתחרות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג