מתי הכי נכון לעשות את העיסוי האחרון לפני המרתון?

עיסוי הוא חלק חשוב בתחזוקת הגוף ועל אחת כמה וכמה עבור מי שרץ מרתונים. למה חשוב לעשות אותו באופן קבוע ולמה לחלק מהאנשים ממש לא כדאי לעשות אותו לפני מרוץ?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עיסוי
עיסוי

המרתון בפתח, אלפי רצים ירוצו שם וגם אתם. זה לא משנה לאיזה מרחק תרוצו, העיקר שתהיו שם ותחוו את האדרנלין. המון אנשים שרוצים טיפול פונים אליי בסמוך למרתון, בחודש האחרון, בשבוע האחרון. ביניהם יש כאלו שאני לא מכיר והגיעו דרך מטופלים אחרים, כאלו שפתאום נזכרים שהם צריכים טיפול ולא היו אצלי שנה, כאלו שמתאמנים למרוץ ואמרו להם שצריך… למה צריך?  כי כואב, כי זה עמוס, כי ״השרירים צועקים הצילו״. להגיד לכם את האמת? אני לא מקבל אותם וזאת עם כל הרצון הטוב לעזור להם, מאחר ואני סבור כי במקרים אלו – הנזק עולה על התועלת.

יש מקרים שבהם הנזק יכול לעלות על התועלת | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא 
5 טיפים להתמודדות מנטלית במרתון הראשון
כיצד מתנהלים בשבוע האחרון לפני מרתון מלא?
עד כמה עיסוי ספורטיבי יכול לעזור לכם?

אני אסביר. כמעסה ספורטאים אולימפיים המטפל כל השנה באופן שוטף ועקבי בספורטאים בכל הרמות (אולימפיים ועד חובבים), חשוב לי להסביר כי טיפול רגע לפני מירוץ או תחרות, לאלו מכם שלא עשו טיפול שכזה מעולם או לא חוו טיפול תקופה ארוכה, הוא כמו שתיית ג׳ל חדש פעם ראשונה ביום המרוץ (כי לא תדעו מה זה יעשה לכם בבטן) או כמו ריצה עם נעל חדשה ביום המרוץ. במצב כזה, לא הייתי ממליץ לעשות סמוך למועד המירוץ עיסוי או טיפול חדש ואינטנסיבי לגוף שאינו מתורגל בו.

למה דווקא עכשיו לנסות משהו חדש כמו עיסוי ספורטאים?

עיסוי ספורטאים ממש לפני התחרות עלול לגרום לכאבים או אי נוחות במירוץ ולסכן את החלום שלכם לאחר תקופה ארוכה של אימונים לא פשוטים, השכמות בוקר או ריצות לילה…לא חבל?

המסר ממני, כאיש מקצוע בכיר, הוא שטיפול כגון עיסוי צריך להיות חלק משולב באופן שיטתי ועקבי בתכנית האימונים המסודרת (בדיוק כמו הקפדה על תזונה מותאמת, שינה נאותה, נעליים נוחות ומתאימות לכף הרגל, ג'לים, חטיפי חלבון, מגנזיום ועוד) ומומלץ להרגיל את הגוף לטיפולים שכאלו לפחות מספר חודשים לפני מועד המירוץ.

כמעסה בכיר, אני סבור כי עיסוי ספורטאים מאיש מקצוע הוא חלק מתחזוקת הגוף הנדרשת בתקופת אימונים לקראת מירוץ או תחרות, ובעזרתו תוכלו להכין את הגוף בצורה מיטבית ואופטימלית לקראת המאמץ המחכה לו, וכמובן להקטין משמעותית את הסיכוי להיפצע בדרך למטרה חשובה זו.

למי שטרם חווה או לא יודע, זה המקום להסביר כי בין השאר עיסוי ספורטאים מחדש את זרימת הדם לחלקי הגוף השונים, מרגיע ומסייע בהחלמה מפגיעות ברקמת שריר או כל רקמה עמוקה אחרת ומעבר לכך, מהווה "הפסקה" מהלחץ הנפשי לקראת תחרות, מכל מאמצי האימון וכך מעניק "התנעה מחדש" ו"חידוש מצברים".

למי שבכל זאת מתעקש להגיע לפני מירוץ, חשוב לי מאוד להסביר כי לאחר עיסוי מקצועי ועמוק אצל מעסה ספורט, עלול להיווצר כאב או מצב של החמרת כאב קיים, במשך 24 ועד 48 שעות שלאחר העיסוי (במקרים מסוימים אפילו 72 שעות), אך בסיומם – ישנה תחושת הקלה משמעותית.

זה עלול לכאוב במשך 24 עד 72 שעות אחרי העיסוי בגלל הזרמת הדם | צילום: thinkstock

תגובה זאת מתרחשת מאחר והגוף לא מורגל להזרים דם בעצמה שכזו למקום הכואב, מערכת העצבים התחושתית שלנו בגוף חשה בזרימה ומגבירה את הכאב, אך מסתגלת לכך בזמן שצוין. לכן ההמלצה שלי היא להגיע לעיסוי ספורטאים לא יאוחר מכ-4 ימים לפני המירוץ (ולא לשכוח כי מומלץ להתחיל שגרת עיסויים מספר חודשים לפני המירוץ).

אני ממליץ לכל רץ/מתאמן לעשות עיסוי באופן שוטף ושגרתי להזרמת דם, ניקוי פסולת ותחזוקת הגוף. אלו הליכים חשובים ומשפיעים וכמובן בריאים באופן חד משמעי.

אלכסיי יוחננוב | אוסטאופת ומעסה ספורטאים בכיר במדיקס




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג