מתוק לו: כך תחליפו את החשק למתוק במוצרים בריאים יותר

חושקים במשהו מתוק אחרי הפעילות הגופנית, אבל מחפשים חלופה בריאה למוצרים עתירי הסוכר המוצעים לכם על המדף? אספנו עבורכם 5 רעיונות מתקתקים וטבעיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מי שלא עבר "גמילה" מסוכרים, לא יבין לעולם את הקושי הטמון בהתנזרות ממצרך שנמצא כמעט בכל מאכל אפשרי, אפילו שהוא אינו מתוק. אבל, מי שכבר עבר את התהליך יוכל לספר לכם שהחיים שאחרי בכלל לא נוראיים, הם אפילו "מתוקים" הרבה יותר. אך אם אתם עדיין לא שם ועדיין רוצים ליהנות מאכילת דברים מתוקים, אבל מחפשים אלטרנטיבות בריאות יותר ממתקים, שוקולד חלב ומוצריו וסוכריות גומי, הכתבה הזו היא בדיוק עבורכם. אילו תחליפים מתוקים נוכל לצרוך שיהוו חלופה ראויה לשבור את הצורך במתוק, אך מאידך יישארו עדיין בגדר בריאים? הנה חמש אפשרויות שבחרנו עבורכם:

1. תפוחים או אגסים מרוסקים

תפוח צילום Abhijit Tembhekar

תפוחים או אגסים יכולים להוות חלופה טעימה ובריאה | צילום: Abhijit Tembhekar

לא מדובר באוכל תינוקות שאתם מכירים, למרות שכל תינוק חסר שיניים ישמח מאוד לאכול את הפירות הללו בצורתם המרוסקת. תפוחים או אגסים או שניהם יחד שעברו ריסוק, יכולים להוות חלופה טעימה ובריאה. הם ללא תוספת של סוכר, מלבד הסוכר הטבעי הקיים בפרי ומכילים עושר של סיבים, ויטמינים ומינרלים. אפשר למצוא אותם גם ארוזים בצינצנות אחרי שעברו בישול או אפייה. חשוב לבדוק כי לא מוסף להם רכיב של סוכר או צורותיו השונות, אלא רק תפוחים ואגסים. במהלך מרוצים ארוכים, מי שאינו מסוגל לאכול אוכל מוצק, יכול לנסות ולצרוך פירות מרוסקים, הם קלים ומהירים לעיכול.

איך מנשנשים? רסק תפוחים יכול להוות חלופה נהדרת לביצים בעוגות טבעוניות ומאפים, וגם יכול להוות תחליף לממתיק בעוגיות. הוא גם נותן לעוגיות מרקם נימוח יותר.

כתבות נוספות בנושא
שערוריה: חברות מזון שיחדו חוקרים על מנת להטות את האשם בהשמנה מסוכרים לשומנים
האם ספורטאים צריכים סוכרים או יכולים להימנע ממנו לגמרי?
כיצד לקרוא נכון את תוויות המזון של החטיפים?

2. פירות יבשים

פירות יבשים צילום: Paweł Kuźniar

חשוב לבחור פירות יבשים שאינם משומרים בסוכר | צילום: Paweł Kuźniar

חשוב לבחור פירות יבשים שאינם משומרים בסוכר. קל מאוד גם לזהות מי הם הפירות עתירי הסוכר, הם בדרך כלל יהיו עם ציפוי לבנבן יותר או גלזורה מבריקה מהגלוקוזה שנשפכה עליהם. פירות יבשים דוגמת צימוקים, משמשים (לא הכתומים! חפשו את השחורים ללא הגופרית), תאנים וכדומה יכולים להוות נישנוש מתוק מעולה וגם לשמש אותנו במהלך האימונים.

איך מנשנשים? את הפירות היבשים אפשר להוסיף ליוגורט, גרנולה, שייק או פשוט להכניס לשקית ולשמור בתיק למקרה חירום של רעב קיצוני.

3. קינמון

הקינמון הריחני והמתקתק מופק מהקליפה הפנימית של מספר מיני עצי קינמון ומשתמשים בו בצורת מקלות, אבקה טחונה או שמן. מייחסים לתבלין סגולות מרפא רבות ובין היתר הוא נחקר כחלק מהטיפול לאיזון רמות סוכר בדם, למרות שישנם מחקרים סותרים.

איך מנשנשים? בקינמון אפשר להשתמש כתבלין בעוגות ועוגיות וגם להכניס מקל קינמון לכוס מים חמים וליהנות מהמתיקות הטבעית שהוא מפיק. בגלל האפקט המחמם של הקינמון, הוא אינו מומלץ לנטילה תוך כדי פעילות גופנית.

4. סוכר דקלים

סוכר דקלים צילום Badagnani

הוא בעל אינדקס גליקמי נמוך משל סוכר | צילום: Badagnani

את סוכר הדקלים ניתן למצוא בחנויות טבע והוא מגיע בגושים קשים. הוא בעל אינדקס גליקמי נמוך משל סוכר, אבל עדיין נמצא במקום באמצע. כדי להשתמש בו אפשר לקצוץ אותו בעזרת סכין חדה או לגרד אותו בפומפייה לאבקה. אבל ניתן גם להיכן ממנו סירופ על ידי המסתו יחד עם מים רותחים.

איך מנשנשים? את סוכר הדקלים אפשר להוסיף למאפים, ממש בדומה לסירופ המייפל, מה גם שטעמם מזכיר מאוד.

5. מייפל

כשאומרים "מייפל" מיד נזכרים בקנדה ולא סתם, כיוון שייצורו של סירופ המייפל המקורי מקורו בקוויבק שבקנדה ושם מתבצע 75% מהייצור העולמי וכמובן גם סמלה של קנדה הוא עלה מייפל אדום. העץ המפורסם נקרא בעברית אדר והסירופ הוא בעצם השרף שמפיקים מהעץ בתהליך ארוך ולכן מחירו של סירופ מייפל 100% טבעי הוא יקר. קיימים בשוק חיקויים רבים שהם "בטעם", שימו לב, זה אינו מייפל.

איך מנשנשים? בסירופ המייפל ניתן להשתמש למגוון רחב מאוד של מאכלים ומאפים, החל מתיבול סלטים, רטבים לבשר, שייקים וכמובן כג'ל אנרגיה מעולה בזמן פעילות. המרקם הנוזלי והמתוק בשילוב כמות הפחמימות הגבוהה מהווים מקור טוב להכנת ג'ל אנרגיה טבעי. אפשר להוסיף לו גם מיץ מלימון סחוט או גרעיני צ'יה או פשוט ללגום מעט מייפל טבעי שמוסיפים לו מלח במהלך מרוץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איתיה הגיב:

    יש לי אורך חיים ספורטיבי ומקיים אימונים כמעט על בסיס יומי. אבל אני שפוט של שוקולד ומתוקים. הייתי מנוטרל מפעילות בגלל פרוצדורה רפואית מעל חצי שנה. העלתי באחוזי שומן וירדה מסת שריר. כף. שנים מנסה להגמל מצורך במתוקים. בכתבה הזאת לא מצאתי דבר שיעזור. יש לי רעיונות אבל , זה פשוט מאבק בכל ערב. לרוב אני מפסיד לעצמי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג