משחי הנשים בפריז 2024: הקרבות הגדולים על הפודיום

מי תוכתר למלכת הספרינט, האם מישהי יכולה לתת פייט לקייטי לדקי במרחקים הארוכים ומאבק המעצמות בין האוסטרליות לאמריקאיות. גיא אילון כבר לא ישן מרוב התרגשות וממשיך לסקור את התחרויות בבריכה במשחקים האולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רייגן סמית', סאמר מקינטוש, קייטי לדקי | צילום: Shutterstock, Wikimedia

המשחקים האולימפיים בפריז 2024 מתקרבים בצעדי ענק – ואנחנו ממשיכים להכין אתכם למשחים בבריכה. אחרי שסקרנו את הזווית הישראלית ואת שלושת הימים הראשונים במקצי הנשים, הגיע הזמן לעבור לימים שינעלו את התחרויות בבריכה, בהשתתפות כמה מהכוכבות הגדולות ביותר של הענף.

לכתבות נוספות בנושא:
והרי התחזית למשחי הנשים: בבריכה יהיה סוער, מהיר ומרגש
תפתחו יומנים: לו"ז הישראלים המלא בענפי הסבולת במשחקים האולימפיים
גזרו ושמרו: תחרויות השחייה בפריז 2024 – הזווית הישראלית

1500 חופשי
המשחה הראשון ביום הרביעי יהווה הזדמנות לצפות במלכת המרחקים הארוכים, קייטי לדקי, שתשחה את המוקדמות בצורה מבוקרת, על מנת להוכיח את עליונותה בגמר שיתקיים למחרת בערב. זמני הכניסה לא השתפרו בהרבה במהלך שלוש השנים האחרונות, בעיקר מפאת מיעוט הזדמנויות להתחרות במשחה – וכן בשל העדפה של מרבית השחייניות להתחרות במשחים קצרים יותר.

להערכתי הגמר ייסגר על 16:52, לדקי תנצח בו בהפרש ניכר לפני כל יתר השחייניות וכפי הנראה תשבור את שיאה האולימפי אותו קבעה בטוקיו: 15:35.35. שנייה להערכתי תסיים סימונה קוואדרלה האיטלקיה שנמצאת בכושר די טוב ושלישית תגיע לאני פאליסטר שנמחקה מה-400 חופשי, על מנת להתרכז ב-800 ו-1500, כאשר המטרה שלה היא לנסות לחזור לפחות עם מדליה אחת לפחות. על המקום השלישי היא תצטרך להיאבק עם בינגג'י לי הסינית, אנסטסיה קירפיצ'ניקובה שעזבה את רוסיה לטובת צרפת ואיזבל גוס הגרמניה. הסיבה שבזכותה פאליסטר תנצח להערכתי היא המהירות שלה, רק לדקי מהירה ממנה ב-200 ו-400.

קייטי לדקי | צילום: Shutterstock

100 חופשי
לאחר מכן יזנקו לבריכה מלכות הספרינט למשחה ה-100 חופשי, עם 16 שחייניות מתחת ל-54 שניות. אגב, רק באוסטרליה ישנן עוד לפחות שש שחייניות שעושות את זה. חצי הגמר ייסגר סביב 53.7 ואילו על מנת לשחות בגמר, השחייניות יצטרכו לרדת מ-53 שניות (שבע מהן מדורגות עם תוצאה מהירה מזה בשנה האחרונה).

הגמר עצמו יהיה צפוף ומהיר במיוחד ובו נוכל לצפות בשיאנית העולם, שרה שוסטרום משבדיה, שבון הוהיי ומולי אוקלהאן אחרי המאבק שלהן ב-200 חופשי, מאריט סטינברחן מהולנד ביחד עם שתי מלכות הפרפר, טורי האסק וגרטשן וולש – וכן שיינה ג'ק שעשתה קאמבק מופלא, אחרי שהושעתה מהספורט שלא באשמתה. המנצחת לדעתי תהיה שוב "מולי או" עם דאבל, שנייה הוהיי ושלישית שוסטרום. קשה לי לראות שיא עולמי פה, אבל אולי במסגרת השליחות ביום הראשון מישהי תנסה לשבור את השיא ב-100. כפי שזה נראה כרגע, אוקלהאן תסיים ראשונה, שבון שניה ושרה שלישית, אבל יש בהחלט מקום להפתעות במשחה הגמר.

מולי אוקלהאן | צילום: טוויטר

200 חזה
היום החמישי יחל במשחה ה-200 חזה, בו יש מובילה ברורה, קייט דגלאס האמריקאית – והיחידה ששחתה פחות מ-2:20. ישנן 12 שחייניות עם זמן כניסה מתחת ל-2:23. חצי הגמר להערכתי ייסגר על 2:23.2 ועל מנת להתברג בין שמונה העולות לגמר, שחייניות יאלצו לשחות כשנייה מהר יותר. בגמר עצמו, התחרות תהיה על המקום השני והשלישי, כאשר דגלאס תנפץ את שיאה האמריקאי וככל הנראה גם את השיא האולימפי העומד על 2:18.95 – שגם היה שיא העולם הקודם. אפשר לצפות לתוצאה קרובה מאוד ל-2:18 ושתי המדליסטיות האחרות ירדו מתחת ל-2:20. טס שוטן תסיים שנייה ויהיה קרב על המקום השלישי בין טטיאנה סמית', האלופה מטוקיו, לבין לילי קינג, כאשר להערכתי סמית' תגיע שלישית.

לילי קינג | צילום: JD Lasica, Wikimedia

200 פרפר
המשחה הבא יציג קרב אימתני בין סאמר מקינטוש לרייגן סמית' ב-200 פרפר, ועם 13 שחייניות מתחת ל-2:08. חצי הגמר ייסגר על 2:08.2 ואילו עליה לגמר תדרוש זמן של 2:06.3. אני מעריך שמקינטוש תנצח וסמית' תגיע שנייה, הקרב על המקום השלישי יהיה בין אליזבת' דקר האוסטרלית, שהיא המועמדת שלי, לבין יופיי ז'אנג הסינית ואלכס שאקל הצעירה (16). ז'אנג היא המנוסה מכולן וכבר הוכיחה את עצמה בעבר בתחרויות גדולות, אבל היא תסתובב עם סימן השאלה סביב כל הנבחרת הסינית, מה שיכול להוציא ממנה את המיטב – או לחלופין ימנע ממנה להופיע ברמות שראינו אותה שוחה בטוקיו, שם זכתה בזהב במשחה זה ובעוד שלוש מדליות.

סאמר מקינטוש | צילום: Shutterstock

200 גב
ביום השישי יפתחו הנשים עם משחה 200 גב, בו אנו נצפה בקרב הענקיות קיילי מקיואן ורייגן סמית', כאשר האחרונה תצטרך לשחות את גמר ה-200 פרפר בערב ופחות מ-40 דקות לאחר מכן את חצי הגמר ב-200 גב. בהנחה שהתחזית שלי תתממש, היא גם "תיאלץ" לבקר על דוכן המדליות, מה שבוודאי ייגרע מרמת המוכנות שלה למשחה הגב. יחד עם זאת, לאחר משחים יוצאי דופן במבחנים האמריקאים, יותר מסביר שהיא תצליח לעלות לגמר.

השתיים, עם תוצאות קרובות לשיא העולם של מקיואן, מקדימות את יתר השחייניות ב-2.5 שניות לפחות, כאשר שבע שחייניות עם זמן כניסה פחות מ-2:08. חצי הגמר צפוי להיסגר על 2:08.2 ואני מעריך, כפי שחלקכם כבר קרא, שאנסטסיה גורבנקו תיכנס לחצי הגמר, אך תבחר לא לשחות בו, שכן בבוקר, כ-40 דקות מאוחר יותר יתקיים משחה השליחות 200X4 חופשי, בו נבחרת ישראל צפויה לעלות לגמר שיתקיים בערב – ולמחרת היא צפויה לשחות 200 מעורב אישי פעמיים וכן לפחות פעם אחת במשחה השליחים 100X4 מעורב מיקס.

ככל הנראה, תוצאה מהירה מ-2:07.8 תאפשר עלייה לגמר, בו קיילי מקיואן תנצח, רייגן סמית' תסיים שנייה ושלישית קיילי מסה, ככל הנראה באולימפיאדה האחרונה שלה. במשחה זה צפוי עוד שיא עולם, אך ככל הנראה לא בגמר, שייערך 40 דקות לפני חצי גמר 200 מעורב אישי.

קיילי מקיאון | צילום: מסך

שליחות 200X4
משחה השליחות 200X4 יסיים את הצגת הגמרים ליום השישי, ובו נבחרת אוסטרליה תנצח עם שיא עולם חדש, אותו יובילו מולי אוקלהאן ואריארן טיטמוס, ככל הנראה ביחד עם שתי שחייניות נוספות ממועדון השחייה שלהן. ארה"ב יסיימו במקום השני וסין ככל הנראה במקום השלישי, במאבק עם קנדה בהובלת סאמר מקינטוש ונבחרת בריטניה. לא הרחק מאחוריהן צפויות שחייניות ישראל – נסטיה גורבנקו, דריה גולובטי, לאה פולונסקי ואיילה ספיץ – לסיים במקום השישי. תחזיקו להן אצבעות!

אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי על הפודיום בבלגרד | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

200 מעורב אישי
היום השביעי יפתח עם משחה 200 מעורב אישי, בו יהיה קרב אדיר בין שלוש שחייניות על צבע המדליה שלהן – וככל הנראה גם במשחה זה נצפה בשיא עולם חדש שיסיר את קטינקה הוסזו מהרשימה המכובדת. תשע שחייניות מדורגות עם תוצאה מתחת ל-2:09, כך שחצי הגמר ייסגר ככל הנראה על פחות מ-2:10 ולגמר ידרשו השחייניות לשחות פחות מ-2:08. גורבנקו צפויה לעלות לגמר עם שיא ישראלי חדש, בתקווה שבגמר היא תצליח לשפר אותו בשנית.

שבירת שיא העולם תביא לפחות אחת מהשחייניות לשחות מהר מ-2:06, כאשר לדעתי זהו המשחה שהכי קשה לחזות את סדר המנצחות: מקינטוש חזקה מכולן בפרפר, מקיואן בגב ואילו דגלאס בחזה ובחתירה. ההימור שלי הוא שמקיואן תתעלה על עצמה, ולאחר שתוביל בסיום הגב, היא כנראה תעבור למקום השני בחזה ותחזור לקידמת הבמה בחופשי ותסיים ראשונה, מקינטוש שניה ודגלאס שלישית.

שיינה ג'ק ואמה מקיאון | צילום: גיא אילון

800 חופשי
לאחר ה-200 מעורב אישי, יזנקו למים שחייניות המרחקים, למשחה 800 חופשי, בו שוב תחזור קייט לדקי להראות את עליונותה במשחה. הגמר צפוי להיסגר על 8:18 ובו ילחמו על שתי המדליות הנוספות כל השחייניות שהופיעו בגמר ה1500, ביחד עם טיטמוס. לדקי תנצח אך בהפרש קטן יותר מבעבר, כשטיטמוס תיאבק בה ותנסה להישאר צמודה אליה לאורך כל המשחה. במקום השלישי הקרב ככל הנראה יהיה בין לאני פאליסטר, סימונה קוואדרלה ובינגג'י לי – ובשל המהירות של פאליסטר, אני מעריך שהיא תצליח לזכות בארד. במשחה זה עלולה להיות הפתעה אם טיטמוס תיקח את ההובלה מהתחלה ותפתח פער שלדקי לא תצליח לסגור.

אריארן טיטמוס | צילום: מסך

100X4 מעורב מיקס
משחה השליחים 100X4 מעורב מיקס יספק הצגה מותחת במיוחד, ובו נזכה לראות יצירתיות של המאמנים בבחירת השחייניות והשחיינים שיישחו – ומן הסתם חלקם יחליף את כל הארבעה שיישחו בבוקר עם ארבעה אחרים שיישחו בגמר. הנבחרת הסינית מהווה נעלם אחד גדול, אבל יש להם את שחייני החזה המהירים ביותר בגברים ונשים, שחיין החתירה המהיר ביותר וכן שחיין גב, שחיינית פרפר ושחיינית חתירה מאוד מהירים. להערכתי הם המועמדים לניצחון ואוסטרליה, ארה"ב ובריטניה, כמו גם צרפת ואיטליה ילחמו על המדליות. סין תנצח כנראה בשיא עולם חדש, אוסטרליה שניה וארה"ב שלישית.

השליחות של נבחרת אוסטרליה | צילום: סימונה קסטרווילארי

50 חופשי
ביום האחרון יתקיימו משחי ה-50 חופשי והשליחות 100X4 מעורב. ב-50 חופשי תהיה לנו הזדמנות נוספת לצפות בגדולתה של שרה שוסטרום. מלכת הספרינט נאבקת בשיא העולם שלה, כשמאחוריה כל מי שתשאף לזכות במדליה תצטרך לרדת מ-24 שניות. חצי הגמר צפוי להיסגר על 24.5 ואילו הגמר ייסגר ככל הנראה עם 24.3. שוסטרום תנצח עם שיא עולם אחד לפחות, שנייה תהיה שיינה ג'ק האוסטרלית ושלישית קטרינה וואסיק הפולניה.

שרה שוסטרום | צילום: Shutterstock

100X4 שליחות מעורב
בשליחות 100X4 מעורב, ארה"ב שוב תנצח – וקרוב לוודאי תשבור את שיא העולם עם שתי שחייניות שיכולות לשחות את הפרפר – גרטשן וולש וטורי האסק – ושלוש את החתירה – קייט דגלאס, גרטשן וולש וטורי האסק – ללא הבדל משמעותי בזמנים שלהן. אוסטרליה תסיים במקום השני ובמקום השלישי יהיה קרב בין קנדה לבין סין, בו נראה שידן של הסיניות על העליונה, אך ההכרעה ביניהן תהיה עניין של מאיות בודדות.

גרטשן וולש אחרי שבירת שיא העולם | צילום: מסך

טבלת המדליות כולל משחי השליחות והשליחים מיקס

הרשמות תחזית
מדינה זהב כסף ארד זהב כסף ארד
ארה"ב 7 6 4 5 7 6
אוסטרליה 5 6 4 8 5 3
קנדה 2 1 3 2 2 2
סין 2 1 4 2 2
שבדיה 1 1 1 1
הונג קונג 1 1 1 1
איטליה 1 1
פולין 1 1
דרא"פ 1 1
הולנד 1 1
ליטא 1 1
בריטניה 1

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג