משבר גיל ה-40: דברים שרצים מתחילים בני ארבעים ומעלה חייבים לדעת

חציתם את גיל 40 ואתם רוצים להתחיל לרוץ? הנה 7 חוקים שאתם צריכים להפנים ולדעת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אפילו אם הפעם האחרונה שבה רצתם היתה בגיל 16 בשיעורי ספורט או בצבא, זה לא אומר שאתם לא יכולים להתחיל לרוץ עכשיו כשאתם אחרי גיל 40, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לרוץ ולהגיע גם למרחקים של מרתון ואף יותר, אבל הדבר לא יהיה דומה כמו ריצה בגילאי ה-20. ככל שהגיל עולה, לשרירים לוקח זמן רב יותר להתאושש אחרי אימון וזה יכול לפעמים להכניס אתכם למצבים מסוכנים של פציעה, כאבים בברכיים וכדומה.

ריצה היא יותר מכושר | צילום: pixabay

כתבות נוספות בנושא
איך תשפרו את טכניקת הריצה שלכם?
איך ספורטאים צריכים לקרוא תוויות מזון?
4 סיבות מדוע אתם לא מרזים בריצה

1. להיות זהיר

החדשות הטובות הן ששמירה על אורח חיים ספורטיבי ופעיל והיצמדות לשגרת ריצה עקבית, ירחיקו אתכם מבעיות בריאותיות שעלולות לצוץ ככל שהגיל מטפס מעלה. ריצה מסייעת מאוד לאוסטאופורוזיס (דלדול עצם), ללחץ דם תקין ושומרת על הלב. אם חציתם את גיל 40 ואתם מתחילים לרוץ, כדאי לפגוש את רופא המשפחה שלכם ולבצע בדיקות על מנת לוודא שהכל אצלכם תקין. לפעמים מתפרצות בעיות רפואיות שלא היו קודם לכן בעקבות כניסה לעולם הספורטיבי בצורה לא מבוקרת, כמו בעיות לב, מיגרנות ובעיות בשלד.

2. ציוד מיותר

בטח כבר יצא לכם לשים לב שרצים אוהבים לרכוש ציוד החל משעונים עם נווטן (GPS), אוזניות אלחוטיות, ביגוד מיוחד ועד לנעלי ריצה עם טכנולוגיה הכי חדישה שיש. בעוד שבפועל, רץ מתחיל לא צריך את כל ההייטק הזה ויכול להסתפק בקפיצה קטנה לחנות הריצה המקומית, חשוב שיהיה שם מוכר מנוסה שידע להתאים את הנעליים הנכונות עבורכם. לנשים כדאי לבחור חזייה תומכת ריצה. חבל להוציא סכומי עתק על ציוד כאשר אתם עדיין בהתחלה. תתחילו להתאמן, להשתפר ולאט לאט לרכוש את הציוד שיתאים בדיוק לכם.

רצי מרתון

אל תשווה את עצמך לרצים אחרים | צילום: pixabay

3. התחילו בקטן

זה לא ממש משנה שבצבא עשיתם מסעות של 30 ק"מ עם ציוד כבד על הגב, או שהייתם הכי מהירים בפלוגה -הרי עברו כבר שני עשורים מאז הצבא ואם לא רצתם בכל התקופה הזו, כדאי מאוד שתתחילו לאט ובזהירות. מומחים ממליצים להתחיל ממש בקטן, דקה או אפילו 30 שניות של ריצה בכל פעם. אם אתם כבר עושים הליכה של 30 דקות, אתם יכולים לפצל אותה לעשרה מקטעים של 3 דקות, כאשר רצים 30 שניות והולכים 2 דקות ואז שוב רצים 30 שניות והולכים שתי דקות. נסו לעשות זאת שלוש פעמים בשבוע – שבוע לאחר מכן הגדילו את זמן הריצה לדקה אחת. לא צריך שעון מתוחכם, כיום תוכלו להוריד לנייד שלכם אפליקציה שתתריע לכם מתי לעבור להליכה ומתי לרוץ.

4. להיות שמרניים

אל תתחילו מהר וחזק מדי זה עלול להיגמר בפציעה ועלול לפגוע לכם במוטיבציה להמשך. לכן, אם אתם מרגישים שהאימון קשה לכם מידי או אתם לא מצליחים להתאושש, כנראה אתם מעמיסים על עצמכם יותר מדי ומוקדם מדי. נסו את מבחן הדיבור בזמן ריצה. אם אתם מתקשים להוציא יותר ממילה אחת בכל פעם סימן שאתם עובדים חזק מדי, תורידו קצב עד למצב שבו תוכלו לדבר בנוחות.

התחילו בקטן | צילום: pixabay

5. תהיו נחמדים לגוף שלכם

ככל שאנחנו מתבגרים, לגוף לוקח זמן ארוך יותר להתאושש ולכן, כרצים מתחילים חשוב לא לרוץ בכל יום, התחילו משלוש פעמים בשבוע ואם אתם מרגישים שאתם זקוקים לעוד אימונים, הוסיפו אימוני כוח, אופניים, שחייה וכדומה.

6. ריצה היא יותר מכושר

מכירים את אלו שאומרים שריצה היא ה"פסיכולוג שלהם"? לפעמים הזמן הזה לבד עם עצמך או בחברת אנשים נוספים המשוחחים על תחביב משותף יכול לסייע לשחרר לחץ. רצים רבים מתחברים לקבוצות ריצה ונכנסים לעולם חדש ואחר כי ריצה זה לא רק כושר.

7. אל תשווה את עצמך לרצים אחרים

נכון, זה לא קל, יש לנו נטייה להשוות את עצמנו ואת ההישגים שלנו אל מול החברים האחרים, במיוחדת אם הם רצים מנוסים יותר. לכל רץ יש את הרקע והניסיון, גיל וותק ריצה שונה וכמי שהתחילו עכשיו לרוץ, תזכירו לעצמכם כל הזמן שאתם עושים זאת בשביל הכיף, הבריאות, אורח החיים וכל מה שמתלווה לריצה ואין לכם שאיפות להיות רצים אולימפיים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג