מרתון ברלין: קנניסה בקלה פספס בשתי שניות את שיא העולם

האתיופי בן ה-37 ניצח במרתון ברלין בזמן של 2:01:41 שע' והפך לרץ השני בהיסטוריה שיורד משעתיים ו-2 דקות במרתון. ימר גטהון סיים ראשון בין הישראלים עם שיא אישי נהדר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון ברלין יצא הבוקר (ראשון) לדרך בתנאים מושלמים, כמעט כמו תמיד, ולמרות היעדרותו של המרתוניסט הטוב בעולם אליוד קיפצ'וגה, הרמה לא היתה פחות נמוכה והיתה קרובה מאוד אפילו ליותר.

הפתיע את כל העולם עם הביצוע הזה. קנניסה בקלה | צילום מסך

קנניסה בקלה האתיופי בן ה-37, הוכיח שיש לו עוד מה לתת בצמרת הגבוהה ביותר ואפילו שהוא יכול לאיים על אליוד קיפצ'וגה. בקלה, בביצוע המרשים ביותר בקריירה שלו בריצת המרתון, ניצח בזמן של 2:01:41 שע' והיה רחוק בשתי שניות בלבד משיאו העולמי הרשמי של אליוד קיפצ'וגה שנקבע על אותו המסלול לפני שנה. בקלה הפך לרץ המרתון השני אחרי קיפצ'וגה שמצליח לרדת משעתיים ושתי דקות במרתון, ואין ספק שכעת מעריתי הריצה בעולם ימתינו בקוצר רוח לקרב ענקים בין שני הרצים המופלאים האלה.

בקלה הצליח לשפר באופן משמעותי את שיאו האישי במרתון שנקבע לפני שלוש שנים, אז גם ניצח במרתון ברלין בזמן של 2:03:03 שע'. בן ארצו של בקלה, בירהנו לגסה, סיים במקום השני בזמן של 2:02:48 שע' והפך לרץ החמישי בהיסטוריה שירד משעתיים ו-3 דקות. ססאי למה השלים שלישייה אתיופית על הפודיום כשקבע 2:03:36 שע'.

גם הרצים הישראלים בברלין נהנו מהתנאים וקבעו תוצאות מצוינות. הראשון ביניהם היה ימר גטהון עם שיא אישי נהדר של 2:13:53 שע', תוצאה שבעבר הלא רחוק היתה מספיקה לשיא ישראלי לפני עידן ניפוץ השיאים של מארו טפרי וגירמה אמרה. גם מלקמו ג'מבר שיפר משמעותית את שיאו האישי וסיים בזמן של 2:14:58 שע'.

המנצחת הכללית בין הנשים היתה אשטה בקרה האתיופית שעקפה לקראת סיום את סאלי צ'פייגו הקנייתית וניצחה בזמן של 2:20:14 שע'. היא הקדימה את בת ארצה מארה דיבאבה (2:20:21 שע') כשצ'פייגו סיימה שלישית (2:21:06 שע').




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג