מרתון בוסטון: "כמעט" נצחון אמריקאי, אבל השליטה חזרה לקנייתים

גיילן ראפ נאבק על התואר, אבל הניסיון של ג'פרי קירוי הוביל אותו לניצחון והוא הקנייתי הראשון שעושה את זה בגברים מאז 2012. עדנה קיפלגאט בת ה-37 הוסיפה עוד תואר מכובד לרשימה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גיילן ראפ מוביל דבוקת רצים במרתון בוסטון 2017
גיילן ראפ מוביל דבוקת רצים במרתון בוסטון 2017

בישראל עוד חגגו אתמול (שני) את פסח, בעולם הנוצרי את חג הפסחא, אבל בבוסטון חגגו את המרתון השנתי העתיק ביותר בעולם – רק שהאמריקאים כל כך רצו לחוות את החגיגה המושלמת וזו היתה חייבת לכלול מנצח משלהם.

גיילן ראפ מוביל את דבוקת הרצים לפני ג'פרי קירוי במרתון בוסטון 2017

האמריקאים בהחלט יכולים להיות מעודדים. גיילן ראפ מוביל על קירוי (בלבן) בשלבים המוקדמים יותר | צילום: Trevorwelsh

המדליסט האולימפי גיילן ראפ היה הפייבוריט שלהם, וזה גם מה שהוא עצמו חשב כמעט לאורך כל המרתון. בקילומטרים המכריעים הוא מצא את עצמו בקרב ראש בראש מול ג'פרי קירוי שהוא אמנם לא מבכירי הרצים הקנייתים במרתון, אבל כנראה שהוא רצה להוכיח שכן. בכל מקרה קירוי נראה מנוסה יותר וקצת יותר משלושה קילומטרים לסיום היו לו עוד נשקים לשלוף כשיריבו האמריקאי כבר נתן את כל כולו. קירוי המשיך לבדו אל קו הסיום וניצח בזמן של 2:09:37 שעות וגם זכה בפרס כספי מרשים של 150 אלף דולר. קירוי גם היה המנצח הקנייתי הראשון בבוסטון משנת 2012 אז ניצח ווסלי קוריר.

גיילן ראפ הגיע אל קו הסיום 21 שניות אחרי קירוי ושלישי סיים היפני סוגורו איסקו. מה שבטוח, האמריקאים יכולים להתנחם במרתוניסט שיוכל לאיים על התואר בבוסטון בשנים הקרובות (ראפ החל להתחרות במרתונים רק ב-2016) וחוץ מזה, 6 מבין 10 המסיימים הראשונים היו אמריקאים וזה בכלל לא מובן מאליו.

בתחרות לנשים, השוטרת הקנייתית בת ה-37 עדנה קיפלגאט השיגה את אחד התארים היחידים שהיו חסרים לה. אחרי הכל, מדובר באגדה: היא היתה אלופת עולם פעמיים, ניצחה במרתונים של ניו יורק, לונדון ולוס אנג'לס וכעת גם בבוסטון. אגב, זו היתה הריצה הראשונה שלה בבוסטון והיא ניצחה בזמן של 2:21:52 שעות. שניה סיימה הקנייתית שמייצגת כיום את בחריין, רוז צ'לימו, שהיתה איטית מקיפלגאט כמעט בדקה. גם במרוץ לנשים האמריקאים חגגו פודיום כשג'ורדן הסאי בריצת המרתון הראשונה שלה סיימה במקום השלישי. היא הקדימה את דזי לינדן וזו היתה הפעם הראשונה מאז 1991 ששתי רצות אמריקאיות מסיימות בין 4 הראשונות. הסאי, חניכתו של אלברטו סלזאר, קבעה זמן של 2:23:00 שעות ומדובר במרתון הבכורה הטוב ביותר של רצה אמריקאית אי פעם.

עדנה קיפלגאט מנצחת מרתון בוסטון 2017

עוד הישג פנטסטי לרזומה המרשים. עדנה קיפלגאט | צילום: Gr5

עוד אירוע ראוי לציון היה השתתפותו של מב קפלזיגי, האמריקאי האחרון שניצח בבוסטון בשנת 2014, שנה אחרי הפיגוע. הפעם, קפלזיגי הודיע שזה מרתון בוסטון האחרון שלו והוא סיים במקום ה-13 למרות שסבל מכאבים בזמן של 2:17:00 שעות. קפלזיגי בן ה-41 יפרוש מספורט מקצועני אחרי מרתון ניו יורק שיהיה האחרון שלו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג