"מצב מיוחד" בגוש דן וצפונה: אלו הנחיות פיקוד העורף המלאות

בעקבות ההתחממות מול חזבאללה בגבול הצפון, הנחיות ההתגוננות שונו. אלו ההנחיות באזורכם, וגם: תזכורת מה לעשות במקרה של אזעקה במהלך פעילות גופנית בחוץ או שחייה בים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לשכב על הקרקע עם ידיים על הראש | צילום: פיקוד העורף

בעקבות ההסלמה אל מול חזבאללה בגבול הצפון, גם ההנחיות בעורף השתנו. שר הביטחון יואב גלנט הכריז על "מצב מיוחד בעורף" למשך 48 שעות, שמשנה את ההנחיות מעשית מגוש דן וצפונה. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן כי ניתן לקיים פעילות חינוכית ולצאת למקומות העבודה, במקרים בהם ניתן להגיע למרחב מוגן בזמן ההתרעה הנדרש.

כמו כן, הוגבלו התקהלויות בשטח פתוח ל-30 איש ובמבנה ל-300 איש. ההנחיות המיוחדות קיימות כבר חודשים ביישובים רבים הסמוכים לגבול הצפון, אולם כעת הורחבו לחלקים נרחבים בארץ, בהם אזור השרון וגוש דן. גם נתב"ג נותר סגור למשך מספר שעות, אולם בהמשך נפתח בהדרגה.

הנחיות פיקוד העוף

לגבי פעילות גופנית בחוץ, חשוב להזכיר את ההנחיות:
אם מקבלים התרעה בשטח פתוח, במידת האפשר יש להיכנס למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב ולהישאר שם 10 דקות. אין לשהות ברחבת הכניסה למבנה. אם אין מבנים קרובים, יש לעצור את הפעילות, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות.

למה חשוב לשכב על הקרקע?
ברוב השטח החשוף לפגיעה של רקטות וטילים, מסלול מעוף הרסיסים הוא אלכסוני וכלפי מעלה. משום כך עדיף להיות קרובים ככל האפשר לקרקע ולהקטין ככל הניתן את גובה הצללית של גופנו ואת שטח החשיפה שלו. גם הקרקע עצמה מספקת הגנה, כאשר כל בליטה בה משפרת מאוד את רמת המיגון, כמו תלולית, אבן שפה, מעקה נמוך או תעלה.
באחוזים – הסבירות להיפגע מהדף פיצוץ של טיל שנוחת בסמוך בשטח פתוח, עומד על 100% בעמידה ו-85% בכריעה, לעומת 10% בלבד בשכיבה. לכן על אף שהדבר כרוך לעיתים בחוסר נוחות ובחשש ללכלוך הבגדים, התנהגות לפי הנחיות אלה מצילה חיים.

שחייה בים
חופי הרחצה במרבית אזורי הארץ פתוחים בשלב זה (פרט לאזורי קו העימות). נזכיר כי לפיקוד העורף אין הנחיות הגוננות לשחיינים או גולשים, כאשר ההנחיה היחידה היא במידת האפשר לצאת מהמים, ואז לבצע את הפעולות לפי הסעיף שמוזכר לעיל (לחפש מבנה או לשכב על הארץ).

נזכיר את עצתו של עוזר מאמן נבחרת ישראל בשחייה במים פתוחים והבעלים של "עולם המים" אורי סלע (שאינה הנחיה רשמית של פיקוד העורף, אך נתמכת על הנחיות חיל הים ללוחמיו בעבר), במקרה זה מומלץ לעשות שני דברים: ראשית, לנתק את מצוף הבטיחות ולהרחיקו מכם מעט (שמא יתפוצץ בעקבות הדף הפגיעה); ושנית, בניגוד לאינסטיקט, לא להכניס את הראש אל המים ו"להתכדרר", אלא דווקא לשכב על הגב, כאשר הראש והאיברים החיוניים כמה שיותר מעל המים, שכן כאמור ההדף בתוך המים הוא מסוכן יותר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג