מסכימים? מייקל פלפס נבחר לספורטאי המקצועני הכי גדול של שנות ה-2000

השחיין המעוטר בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים הקדים בדירוג של ESPN את סרינה וויליאמס, לאו מסי, לברון ג'יימס וסימון ביילס. יוסיין בולט נכנס לעשירייה הראשונה והקדים בין היתר את קובי בראיינט וכריסטיאנו רונאלדו, קייטי לדקי נבחרה למקום ה-15
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מייקל פלפס | צילום: Shutterstock

פחות משבוע לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, פירסמה אתמול (חמישי) רשת ESPN האמריקאית את דירוג 100 הספורטאים הגדולים ביותר מאז תחילת המילניום. כרגיל בדירוגים האלו, התגובות לא איחרו להגיע והציפו את הרשתות החברתיות עם אמוציות רבות, כאשר כמובן חלקן זועמות וכל אחד נוטה לענף המועדף עליו.

לכתבות נוספות בנושא:
תפתחו יומנים: לו"ז הישראלים המלא בענפי הסבולת במשחקים האולימפיים
"מורה לשם כבוד": אסתר רוט-שחמורוב קיבלה תואר הוקרה
גזרו ושמרו: תחרויות השחייה בפריז 2024 – הזווית הישראלית

למקום הראשון במשאל לא הגיע שחקן פוטבול, כדורסל או בייסבול – הענפים האהובים ביותר בארה"ב – אלא דווקא שחיין: מייקל פלפס, הספורטאי האולימפי המעוטר ביותר בכל הזמנים, עם 23 מדליות זהב ו-28 פודיומים במשחקים האולימפיים. הוא הקדים את הטניסאית סרינה וויליאמס שדורגה שנייה, הכדורגלן לאו מסי שהגיע למקום השלישי, הכדורסלן לברון ג'יימס ושחקן הפוטבול טום בריידי. אחריהם דורגו הטניסאי רוג'ר פדרר, המתעמלת סימון ביילס ושחקן הגולף טייגר וודס.

הנציג הראשון ברשימה מענף האתלטיקה הוא יוסיין בולט, שדורג תשיעי – מקום שלדעת רבים לא משקף את דירוגו האמיתי. האצן הג'מייקני, שיאן העולם ב-100 מ' (9.58 שניות) ו-200 מ' (19.19), זכה בשמונה מדליות אולימפיות – כולן מזהב. בנוסף, הוא זכה ב-11 מדליות זהב באליפות העולם והיה מהכוכבים הגדולים ביותר במשחקים האולימפיים בבייג'ין, לונדון וריו. הוא הקדים בעשירייה את הכדורסלן המנוח, קובי בראיינט.

אחרי נובאק דיוקוביץ' ורפאל נדאל מעולם הטניס, הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו והכדורסלן סטף קארי, נבחרה במקום ה-15 קייטי לדקי, שזכתה עד היום בעשר מדליות אולימפיות, שבע מתוכן בזהב. בנוסף, היא שיאנית העולם ב-800 וב-1500 חופשי, מחזיקה בשיא של 21 מדליות זהב באליפויות עולם – והיא צפויה לעמוד על הפודיום שוב בחודש הקרוב בפריז.

קייטי לדקי | צילום: shutterstock

אגב, לפני כ-25 שנה דירגה ESPN את הספורטאים הגדולים ביותר בצפון אמריקה במאה ה-20. למקום הראשון הגיע הכדורסלן האגדי מייקל ג'ורדן ואחריו שחקן הבייסבול בייב רות', המתאגרף מוחמד עלי, כוכב הפוטבול ג'ים בראון ושחקן ההוקי וויין גרצקי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג