מי יהיה המלך של מלכת הספורט? הכנה לתחרות קרב העשר האיכותית בכל הזמנים

מתוך 70 אתלטים שחצו אי פעם את רף 8500 הנקודות בקרב עשר, לא פחות מ-17 יתחרו בפריז 2024 - מה שמבטיח לנו אירוע היסטורי. אריאל אטיאס, שיאן ישראל בקרב עשר, מכין אותנו לתחרות מפרכת וסוקר את הפייבוריטים והפייבוריטיות לעלות על הפודיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ליאו נוייבאר | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

קרב-רב במשחקים האולימפיים מופיע במספר ענפי ספורט כגון אתלטיקה, התעמלות קרקע והתעמלות אומנותית, קרב חמש מודרני וכו'. קרב רב, combined event באנגלית, בוחן יכולות במספר ענפים רב – לרוב מסוגים שונים – על מנת לקבע את הספורטאי האולטימטיבי בענף.

לכתבות נוספות בנושא:
שריקה ג'קסון ויתרה על ריצת ה-100 ותתמקד במרחק הכפול
הולכת בדרכו של "הקטר הצ'כי": סיפאן חסן תנסה להשלים טרבל היסטורי
שיא העולם בסכנה? מהפכה היסטורית בריצת 800 מ' תוך שבוע אחד

במשחקים האולימפיים, הקרב רב באתלטיקה מופיע באופן של קרב עשר לגברים וקרב שבע לנשים.
התחרות בת היומיים כוללת נציגויות מכלל הקשת של האתלטיקה (למעט הליכה) וכוללת ריצות קצרות, בינוניות ומשוכות, קפיצות וזריקות. התחרויות מתחילות לרוב בתשע בבוקר ונמשכות במשך יומיים שלמים עד הערב שלמחרת. כל תוצאה בכל מקצוע מקנה ניקוד מסוים, וסך כל הנקודות מהוות למעשה את התוצאה הסופית.

האתלטים והאתלטיות בתחרויות הקרב רב מבלים זה עם זה וזו עם זו במשך שעות ארוכות, החברויות והפירגון ההדדי שנוצר בין הספורטאים והספורטאיות הוא נדיר בספורט – ואין שני לו. בסיום התחרות, האתלטים מבצעים יחד את סיבוב הניצחון, מנופפים לקהל ומשפריצים מים, מהזוכה במדליית הזהב עד לאחרון המשתתפים, כי מי שסיים תחרות קרב-רב מפרכת הוא מנצח, לא משנה מה. תחושת הסיפוק והגאווה היא עצומה ואין סופית.

תחרות הקרב רב כוללת אינספור עליות ומורדות, מנטליים ופיזיים כאחד. כאבים שצצים ונעלמים ואז חוזרים שוב, נקודות שבירה שאתה חושב שכבר אין טעם לתחרות אל מול נקודות שיא של שיפור שיאים אישיים והתעלות. האתלטים והאתלטיות הללו הינם הטובים בתחומם! הם מתאמנים שעות רבות, רחוק מאור הזרקורים והתהילה. הם ממעטים להתחרות מפאת העומס הפיזי והמנטלי הכרוכים בכל תחרות. הבנייה הקשה וההתאוששות הארוכה מכל קרב שכזה מזכירים ריצת מרתון, אך ללא התהילה שיש בריצות הכביש האייקוניות.

אז במשחקים האולימפיים, שבו וצפו בתחרות שמגדירה את האתלט והאתלטית הטובים בעולם! נסו להיכנס לעומק התחרות ולשמוע את הסיפורים המדהימים של כל אתלט ואתלטית, לראות את הקרבות והמאבקים עד לקו הסיום.

תחרות צמודה ואיכותית
בפריז 2024 צפויה להיות תחרות קרב העשר האיכותית ביותר בכל הזמנים! בהיסטוריה של הענף, רק 70 אתלטים חצו את רף 8500 הנקודות – ומתוכם 17 יתחרו במשחקים האולימפיים השנה. מחזיק תוצאת השנה בעולם, הגרמני הצעיר ליאו נוייבאר אשר סיים לאחרונה את לימודיו באוניברסיטת טקסס, מגיע להוכיח שהוא הדבר הבא ולזכות במדליה הראשונה שלו בתחרות בוגרים עולמית גדולה. האתלט רחב המימדים, שמתנשא ליותר מ-2 מטרים גובה על כ-110 ק"ג, מצטיין בזריקת הדיסקוס, הדיפות כדור ברזל, קפיצה לרוחק וקפיצה במוט.

אל מולו יעמוד הקנדי הוותיק, האלוף האולימפי המכהן, דמיאן וורנר, אחד מארבעת האתלטים היחידים שעברו 9000 נקודות בהיסטוריה והוא יגיע במטרה להגן על תארו ולהוכיח שגיל זה רק מספר. דמיאן מצטיין בריצת ה-100, 110 משוכות וקפיצה למרחק.

אלוף אירופה הטרי, יוהנס ארם האסטוני, מגיע אחרי שנה עמוסה אך נהדרת, כשהוא משתפר מתחרות לתחרות, ארם, שסיים את לימודיו באוניברסיטת ג'ורג'יה בארה"ב, זכה באליפות אירופה ברומא ושיפר השנה את שיאו מספר פעמים. האסטוני הוא אתלט רב גוני יציב לאורך כל היומיים. בן ארצו, קארל טילגה, מגיע לאחר שמיעט להתחרות השנה מפאת פציעה, אך האתלט אשר הגיע למקום הרביעי באליפות העולם בשנה שעברה יודע להתעלות ברגעי האמת וניתן לצפות ממנו ללא פחות מ-100% מאמץ.

לינדון ויקטור מגרנאדה, אשר זכה במדליית הארד באליפות העולם האחרונה, גם הוא מיעט להתחרות השנה והוא בא להראות שהזכייה לא הייתה מקרית. קווין מאייר הצרפתי, שיאן העולם בקרב עשר, סובל מאז שקבע את שיא העולם מ"מחלה" של פרישה מתחרויות, לאחר שנכנס בחסד ולא בזכות אל אליפות אירופה ברומא, בה קבע את הקריטריון ברגע האחרון. מאייר קיווה להיפרד מהקריירה התחרותית אל מול הקהל הביתי, אך הפציעה שעבר לאחרונה בתחרות הכנה הכריעה אותו והוא לא ייקח חלק במשחקים.

עוד שמות שכדאי לשים לב אליהם: ניקולאס קאוול הגרמני, אלוף העולם מ-2019. איידן אוונס מפורטו ריקו, הצמד הנורווגי, מרקוס רוט וסנדר סקוטהיים, היית' בולדווין האמריקאי ומקנסון גלטי הצרפתי. תחרות נהדרת מובטחת!

ומי הפייבוריטיות בקרב שבע?
בקרב שבע הנשי, נאפיסטו תיאם, האלופה האולימפית מריו וטוקיו, תגיע במטרה לנסות לשמור על תוארה, לאחר שרק לאחרונה החליפה את המאמן איתו הגיעה לשיאה. הבלגית היא אחת היחידות בהיסטוריה אשר עברו את רף 7000 הנקודות. היא זכתה לאחרונה באליפות אירופה ברומא, שברה בשנה שעברה את שיא העולם באולמות בקרב חמש ומגיעה להשלים את הסדרה. תיאם מצטיינת בקפיצות ובזריקות.

אנה הול האמריקאית, שזכתה באליפות העולם ב-2022 ביוג'ין במדליית הארד ובאליפות העולם ב-2023 בבודפשט במדליית הכסף, רוצה לנסות לשדרג את עצמה במשחקים האולימפיים הראשונים שלה אל ראש הפודיום. הול עברה לפני מספר חודשים ניתוח בברך, אך במבחנים האמריקאיים כבר הראתה ניצוצות של האתלטית הגדולה שאנחנו מכירים ואוהבים. שיאה של הול רק מספר נקודות מתחת אל הגבול הסמלי של 7000. אנה חייכנית, אנרגטית ופשוט אחת שכיף לצפות בה. היא מצטיינת בריצות וקופצת טובה.

קטרינה ג'ונסון תומפסון הבריטית, אלופת העולם המכהנת, מגיעה להפיג את הערפל ולחזור אל קדמת הבמה. לאחר שפרשה במשחקים הקודמים מפאת פציעה קשה בגיד האכילס, פרשה מאליפות אירופה האחרונה מפאת כאבים ולא רצתה לסכן את המשחקים, היא ביצעה תחרות הכנה ונראה כי היא במצב טוב להילחם על התואר. ג'ונסון תומפסון הייתה הבטחה גדולה מגיל צעיר, זכתה באליפות העולם פעמיים, ותנסה לזכות במדליה אולימפית ראשונה בקריירה. קטרינה היא אצנית נהדרת וקופצת מצוינת.

אנוק פטר ההולנדית מגיעה להילחם גם היא על מדליה אולימפית נוספת. פטר היא אתלטית ותיקה ומתמידה, שהופיעה בכמעט כל תחרות בעשור האחרון. אנוק היא זורקת מצטיינת ופייטרית גדולה. מספר שמות נוספים שכדאי לשים לב אליהן, אם כי התחרות מעט פחות נזילה לעומת הגברים, הן שארי הוקינס האמריקאית, נור וידטס הבלגית, אוריאנה קאלאס הצרפתית ואניק קאלין השוויצרית.

צפייה מהנה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג