מחקר מצא: זו ההשפעה של ארוחת בוקר לפני אימון על חילוף החומרים

לפי מחקר חדש שנערך בטורונטו ועקב אחר מתאמנות, ארוחה לפני אימון אינטרוולים מפחיתה באופן משמעותי את רמות הסוכרים בדם ותחושת התיאבון לעומת אימון על בטן ריקה, ללא הבדל בשריפת שומן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתאמנים? אולי תאכלו משהו | צילום: Shutterxtock

האם אתם נוהגים לאכול ארוחת בוקר לפני האימון הפותח את היום שלכם או שאולי אתם מעדיפים להתאמן על בטן ריקה ולשמור את הארוחה לאחרי הרימון? מחקר חדש יגרום לכם אולי לחשוב שוב על הנושא.

לכתבות נוספות בנושא:
שוברים מיתוסים: ההבדלים בין תזונת ספורט לתזונה כללית
תזונה מותאמת לספורטאיות: הבנת הצרכים המיוחדים של הגוף הנשי
לפי מרחק או זמן? מתי צריך לשלב אכילה תוך כדי אימונים

המחקר, שנערך באוניברסיטת טורונטו, בשיתוף פעולה עם חברת הבריאות המטבולית Lumen ופורסם בכתב העת Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism, גילה כי ביצוע אימון אינטרוולים עם משקל גוף מפחית באופן משמעותי את רמות הסוכרים בדם לאחר ארוחה ואת תחושת התיאבון בקרב נשים, בעוד שלא נמצא הבדל במטבוליזם של שימוש בשומנים בין שתי הקבוצות.

צילום: Shutterstock

המחקר עקב אחרי 12 נשים בגילאי 25-21 עם מדד מסת גוף (BMI) של 24-20, והתבסס על שני ניסויים שנערכו בהשגחה מרחוק בהם המשתתפות ביצעו אימון אינטרוולים של 10-5 דקות לפני ואחרי ארוחת בוקר סטנדרטית (10 אינטרוולים של דקה אחת מנוחה בין כל אינטרוול). במחקר נמדדו קצב לב, דירוג תפיסת המאמץ, ריכוזי סוכרים בדם, תחושות תיאבון והמטבוליזם, שנמדד בנשיפה באמצעות מכשיר של Lumen המסייע למדוד את תוצרי המטבוליזם דרך הנשימה.

בין הממצאים נמצא כי ביצוע אימון אינטרוולים עם משקל גוף במצב של שובע, כלומר לאחר אכילת ארוחת בוקר, בהשוואה למצב של צום, מפחית באופן משמעותי את רמות הסוכרים בדם לאחר הארוחה, מקטין את תחושת התיאבון, ומוביל לעלייה במטבוליזם של שומן. כלומר, אכילה לפני האימון יכולה לשפר את יעילותו ואת האפקטיביות של התהליך המטבולי בגוף.

יתרה מכך, ריכוז הגלוקוז בדם לאחר הארוחה היה נמוך יותר בתנאים בהם המתאמנים אכלו ארוחת בוקר לפני האימון, בהשוואה לצום, בעיקר בשעות שלאחר האכילה. ממצאים אלו מחזקים את ההבנה לגבי היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של תזמון האימון ביחס לארוחות, ומצביעים על כך שצריכת מזון לפני פעילות גופנית יכולה לשפר את התגובה המטבולית ואת ניהול רמות הגלוקוז בגוף לאורך היום.

צילום: shutterstock

ד"ר מירב מור, מייסדת-שותפה ומנהלת מדעית בחברת Lumen: "לארוחת הבוקר שלפני האימון יש תפקיד חיוני בוויסות רמות הסוכר בדם. כאשר מתעוררים בבוקר, רמות הסוכר בדם בדרך כלל נמוכות עקב הצום הלילי וצריכת ארוחה עשירה ומאוזנת לפני האימון עוזרת לייצב את רמות הסוכר בדם, מניעת ירידה פתאומית באנרגיה, שמירה על תפקוד קוגניטיבי מיטבי במהלך האימון, מגבירה את חילוף החומרים ומשפרת את שריפת השומנים. ממצאים אלה תומכים ביתרונות הבריאותיים של תזונה סביב פעילות גופנית. המחקר מדגיש את השימוש במדידה מטבולית באמצעות לומן ככלי מעשי למחקרים מטבולים בתנאים שאינם מעבדתיים וזו גם הסיבה שקהילת החוקרים אימצה את לומן לעשרות מחקרים ברחבי העולם לחקר מטבוליזם".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג